Ad

Tempat yang ingin aku pergi | Hari 21

 

Satu ketika dulu, Lisa pernah ditanya tempat aman yang ingin Lisa kunjungi dan tak pernah pergi . Macam entri task ke 21 ni .
Ikutkan hati memang banyak tempat nak pergi , tapi teringin sangat nak pergi Istanbul . Macam tajuk movie kakak aku si Lisa Surihani tu ha,, yang berlakon dengan Tomok dan Beto "Istanbul Aku Datang " 
Kenapa ? sebab lepas tengok movie itu, pergh terus terbayang-bayang ada kat sana . Mesti Best kan !
.
.
Lepas tu mula lah berangan ambek photo weeding kat sana macam dalam cerita itu. Wuuuu.. Hahah Jauh nye berangan. Kawan Lisa dah pergi sana dah bulan 4 hari tu , gambar diatas tu pon salah satu gambar yang dia ambil di  Turkey , nama tempat tu " Hagia Sophia " Bangunan ini sering dianggap sebagai bangunan yang teragung dan tercantik di dunia. Hagia Sofia dibina sebagai Gereja Besar Kristian Ortodoks tetapi diubahsuai menjadi masjid agung oleh kerajaan Turki Uthmaniyyah pada tahun 1453. Kerajaan Republik Turki telah menjadikannya sebagai muzium pada tahun 1935.

Selama hampir 500 tahun, Hagia Sophia menjadi masjid utama di Istanbul dan model kepada masjid-masjid lain seperti Masjid Sultan Ahmed (Masjid Biru di Istanbul), Masjid Sehzade, Masjid Suleymaniye dan Masjid Rustem Pasha.

yang kedua pulak... 
2.Paris 
 

3. London
4. Amsterdam .


Ada sesiapa yang nak belanja Lisa pergi sana tak ? ^_^"
8
( Hide )

both
© all rights reserved
made with by templateszoo