Ad

Senyuman Palsu

Senyuman Palsu | Kadang kala kita mencintai seseorang,namun seseorang itu memilih orang lain. Namun kita hanya mampu melihat dan mendoakan kebahagiaanya dari jauh. Kita tak sanggup melihat dia bersedih. Ya.. meskipun pahit dan perit , kita memberikan hati kita kepadanya dengan harapan dia akan membalas rasa sayang kita semula. Dia menerima hati dan kasih sayang kita ! Yay.. tapi setelah dia sembuh dari kelukaan dan sedih hati itu,dia pergi meninggalkan kita dan mengejar orang yang dia sayang ,orang yang sebelum ini menghancurkan hatinya dan membuatnya bersedih. Tinggalkan kita berseorangan menahan sakit hati dan kesedihan,namun kita masih tetap gagah mengukirkan sebuah senyuman palsu. 

Cinta itu untuk memberi tanpa mengharapkan balasan . Mendoakan kebahagiaan orang yang kita sayang meskipon kebahagiaan itu bersama dengan orang lain. Sambil berkata , aku bahagia melihatmu bahagia bersamanya . 
5
( Hide )
  1. ermmmm hati susah nak di mengertikan

    ReplyDelete
  2. sabar & tabah menghadapi dugaan sebegini.. :)

    kadang-kadang Tuhan sengaja hadirkan org yg salah utk mengambil iktibar & persiapkan diri kita menghadapi dugaan yg hebat sebelum dipertemukan dgn org yg betul & selayaknya...

    ReplyDelete
  3. ikhlaskan segala perbuatan semoga mendapat rahmat Allah. Jika senyum membuat org lain bahagia..lakukanlanlah.

    ReplyDelete
  4. Senyum jangan kata apa2 ...............

    ReplyDelete
  5. perkara yang ramai org lalui adalah sukakan seseorang yang tak ada perasaan pada kita.. kadang2 rasa tu sangat sweet bila kita kenang tapi sangat perit masa kita hadap..

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo