Buah Delima Berkhasiat Turunkan Berat Badan ?

Buah Delima Berkhasiat Turunkan Berat Badan ?|Buah Delima , nama buah-buahan yang tidak asing lagi didengar oleh orang awam. Namun berapa banyak orang yang mengamalkan makan buah Delima ? Tahukah anda bahwa buah Delima mampu menurunkan berat badan dan kolesterol. Ianya ini bagus untuk orang-orang yang ingin menurunkan berat badan dan mengalami sakit Jantung . Dibawah ini merupakan beberapa diantara manfaat buah delima yang kalian tidak pernah tahu :

1. Mengurangkan Berat Badan 
Delima ini hebat dalam melawan lemak, jadi ia menolong dalam proses pembawaan makanan kepada salur pencernaan. Ini akan memberikan badan mengurangkan peluang mengumpulkan lemak. Sesiapa yang meminum Delima badan akan merasa ringan sebab buah ini membantu membersihkan system dan mengurangkan kembung yang tersimpan.

2.Memberi dan Merangsang Tenaga Batin
Jus delima kaya dengan anti oksidan sehingga meningkatkan peraliran darah pada alat kelamin.Hasil kajian terkini mendapati segelas jus delima sehari berpotensi seperti pil viagra yang membantu dalam fungsi syahwat lelaki.

3.Mengurangi resiko Penyakit Kencing Manis . 
Sangat baik untuk pesakit kencing manis dan jantung .

4.Melawan kanser payudara.
Untuk para wanita, elok jika mengambil pemakanan buah delima sebab dapat membantu mengurangi resiko terkena kanser payudara.

5.Melindungi Otak Bayi dan Ibu Mengandung 
Jus delima dapat membantu mendapatkan bayi yang sehat dan kulit yang cantik.

6.Menstabilkan kolesterol 

7.Mengurangkan batuk dan ashma 

8.Membantu merendahkan tekanan darah. 

Mulakan dengan memakan buah delima , dan lebih bagus jika tiada bahan pengawet. Jom mulakan hidup sehat dari sekarang . Psttt.. yang nak kulit cantik dan awet muda boleh minum juz ini, blen buah delima dan minum. Murah dan tak perlu mahal. 

6 comments.. read them below or add one

Norhayati Suaib Norhayati Suaib November 15, 2014 at 9:53 PM
Buah delima memang sedap.lebih-lebih yang warna merah gelap.
ainun m ainun m November 15, 2014 at 10:35 PM
buah delima memang sedap tapi saya susah nak telan bijinya..hehe
Papaglamz Papaglamz November 15, 2014 at 11:15 PM
Dilu time wife mengandung slalu mkn buah ni.. Katanya nnt dpt anak putih melepak.. Ble kluar.. Ermm blh la.. Huhuhu

Jom terjah papaglamz..

http://www.papaglamz.com/2014/11/tinta-papaglamz-ll-imtiyaz-dah-nak-jadi.html?m=1
AbgferOz AbgferOz November 15, 2014 at 11:27 PM
semua sedap ada yg masam masam.. kna pndai pilih..
Syira Masyiramaro Syira Masyiramaro November 16, 2014 at 12:18 PM
Buat jus pun sedap..tapi kalau makan macam tu je,pun boleh leka makan.
RESIPI DORAYAKI KEGEMARAN DORAEMON
Cik Iman Cik Iman November 16, 2014 at 4:05 PM
Dah try tapi nampak sama je agagaga