Ad

Hilangkan Parut Jerawat Dan Naikkan Seri Wajah

Hilangkan Parut Jerawat Dan Naikkan Seri Wajah Pengantin | Bagi kalian anak gadis yang bakal melangsungkan perkahwinan beberapa bulan lagi , Lisa ingin mengkongsikan tips atau petua untuk menaikkan seri wajah pengantin kalian, tak perlu mahal dan tak susah. Wah.. macam best je kan ,kaum hawa dengan kecantikan tak akan terpisahkan. Hehe..
Ada photographer bagitahu , walau cantik macam mana pon MUA tu solek wajah kita,kalau muka kita kering, berjeragat, photographer still tak boleh edit untuk buat muka kita nampak flawless.
 Berikut petua-petua yang Lisa ingin kongsi kan :


4 BULAN SEBELUM MAJLIS  PERNIKAHAN

Bahan yang diperlukan :
* 1@2 Buah tomato , Hiris tipis-tipis
* 1 sudu Gula
* 1 sudu madu

Caranya :
:  Lumatkan tomato dan campur dengan semua bahan sampai melekit. Sapu pada muka dan Biarkan kering . Selepas kering, basuh dan bilas. Lakukan setiap malam sebelum tidur .

Tomato : berfungsi untuk agen antioksida yang mampu membuat muka kita nampak awet muda dan macam Lisa (*ehh _ perasan ) dan hilangkan parut jerawat .
Gula : natural exfoliator , yang mampu berfungsi untuk menanggalkan semua kotoran pada muka. Dan  tak akan buat liang tersumbat dan akan balance muka kita berminyak especially utk combination skin.
Madu : berfungsi untuk menghaluskan kulit.

Kalau tak mampu buat setiap malam ,boleh amalkan 3 atau 4 kali seminggu. Dan 1 bulan sekali lakukan facial muka di mana-mana spa yang kalian rasa sesuai dengan Baget poket kalian.

2 MINGGU SEBELUM MAJLIS PERNIKAHAN 

Time ni kalian dah boleh stop lakukan cara-cara diatas, dan mula start a new beauty regime . Letak Mask kat muka , agar muka kalian jadi lembab tak kering . Lepas tu guna Brightening Mask , seminggu sekali cukup la.. nanti kalau kalian guna setiap malam.. Kulit kalian berubah mengelupas dan kering. Hohoho mesti tak nak kan. Mask ni kalian boleh guna  jenama yang sesuai dengan kulit kalian. Dengan ini nanti wajah kalian akan mula naik Seri 

2 HARI SEBELUM MAJLIS PERNIKAHAN 

Malam sebelum tidur, cuci muka seperti biasa . Kemudian bilas dengan air batu. Kenapa ? untuk bantu liang muka mengecil dan membantu aliran darah mengalir diwajah. Kalau rajin , rendam tuala dalam air batu dan tutup wajah kalian , biarkan selama 15minute. Jangan lama-lama.. nanti tidur tak bangun pulak. hehe

THE MORNING OF THE DAY 
Bilas muka dengan air batu satu jam sebelum disolek , ini berguna untuk segarkan wajah dan juga kejutkan muka kalian sebab mamai. Pasti nerves malam sampai susah nak tidur kan ?

Oh lupa,, kalau susah nak tidur , kalian buatlah solat sunat 2 rakaat. Insyaallah tidurpon lelap dan keesokan harinya ketika bersanding nampak tenang , ayu, dan sopan gitu.

Usaha ya sayang .. U Can DO IT  .




3
( Hide )
  1. Thanks for sharing...masa nk sanding dulu pon mak andam soh lumur muka dgn air batu

    ReplyDelete
  2. wah nice sharing. nt nak kawen bole try yg ni :)

    ReplyDelete
  3. ni lisa kene bagi dekat qasehhhhhhh kehkehkehkehhh

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo