Ad

Cara Bijak memilih Protein Yang berkualiti


Cara Bijak memilih Protein Yang berkualiti  | Memang ramai yang bertanya mengenai soklan ini, ha.. contoh ?
Bagus ke minum soya ?
Susu soya yang jual dalam kotak itu selamat ke kalau kita minum ?
Bagaimana kita nak tahu protein yang kita ambil tu betul berkualiti ?
 yelah,nak pilih ikan atau sayur dipasar pon kena tengok fresh atau tak kan ? apalagi pilih suami ,hehe. Jadi hidup kena ada standart dan requirement.

7 kriteria penting dalam memilih soy :

1. Kacang soya tu mesti tumbuh secara organik .
Kajian menunjukkan penanaman yang menggunakan bahan kimia bukan secara organic akan menyebabkan nutrisi tanaman berkurang , jadi sila elakkan ya.
 
2.Kacang soya itu mestilah NON-GMO (NON GENETICALLY MODIFIED ORGANISEM )
Produk soya ni  ialah soya yang telah diubah suai, sehingga serangga pon tak lalu nak makan. Boleh menyebabkan allergic,toxin dan kanser . SOY ni lebih murah sebab lebih kurang macam vitamin sintetik.
Dr. Louis J. Pribyl, a Brazilian government scientist menekankan yang berdasarkan kajian, toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan didalam sel tumbuhan. Jadi sebab itulah penting kita pilih soya yang NON-GMO yer.
 
3. Soy perlu mengandungi 9asid amino
Kenapa 9asid amino ? sebab tubuh kita memerlukan 9asid amino untuk menghasilkan hormon, penghadaman , antibody, dan enzime .If one essential amino acid is missing, the immune system can be depressed 30%, and many important body functions are delayed or stopped.
 
4.SOY FLAKE yang dibersihkan dengan air, bukan ALKOHOL
alkohol haram , selain itu juga memusnahkan isoflavones sehingga hampir 88% , bayangkan ..sebab isoflavones itulah yang mengurangkan resiko kanser paru-paru .

5. Singkirkan bahan-bahan anti-thiroyd atau anti-growth subtance
Kekurangkan tyrosin akan menyebabkan tekanan darah rendah , suhu badan rendah .
 
6. Pembuatan SOY elakkan dari pemanasan.
Asid amino adalah sangat sensitive pada suhu panas. Protein yang dimasak dengan menggunakan suhu tinggi akan menghancurkan 50% asid amino yang kita perlukan. Nampak tak kerugian disitu?
 
7. Penambahan kalsium pada soy protein Powder
Sebenarnya, kacang soya adalah bahan yang NEUTRAL (Neither acidic nor alkaline).kajian menunjukkan, semasa penghasilan soy powder, minyak kacang soya (soybean oil) perlu disingkirkan supaya soy powder itu tidak mudah berbau. Proses ini menyebabkan soy powder menjadi sedikit berasid

3
( Hide )
  1. Salam Lisa...setuju sangat dengan ciri-ciri soya terbaik yang patut kita cari seperti yang listkan...akak setelah jual shaklee baru tau tentang jenis-jenis soya ni...memang kena terang dekat customer betul2 tentang soya ni sebab lately banyak misconception tentang produk soya shaklee yang bestseller..alhamdulillah penerangan lisa juga sangat membantu memberi info kepada masyarakat..Jemput datang ke blog saya http://vitasihatsemulajadi.blogspot.com/

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo