Ad

Cara Elak Caj 50sen/Panggilan Ke Operator Celcom

Cara Elak Caj 50sen/Panggilan Ke Operator Celcom  | Hari ini ramai customer celcom mendapat notice pemberitahuan dari pihak celcom yang menyatakan caj akan dikenakan kepada setiap panggilan ke pegawai perkhidmatan pelanggan celcom . Betul ke ? Jawapannya ,ya betul . Jika sebelum ini pelanggan celcom  tiada dikenakan bayaran  ,akan tetapi  mula 01 Nov2014 Caj 50sen/panggilan akan dikenakan kepada setiap customer yang ingin bercakap dengan pegawai perkhidmatan pelanggan celcom.

Bagus juga lah, takde dah orang yang membuat panggilan PRANK kenakan operator celcom .Mentang-mentang FREE ! *terEmo pulak ,haha. Tapi berapa banyak pelanggan yang membuat pangilan ke Customer Service untuk bertanya masalah ? Macam kurang je kan.. Alasan ? tak dapat disambungkan lah, Operator Bussy lah , Call tunggu lama tiada respon lah. Hurm.. kan ? Betol tak? Kalau call pon biasanya marah-marah .Betul tak? Cuba kalian diposisi mereka yang bekerja sebagai pegawai perkhidmatan pelanggan celcom, panas telinga woo jadi sasaran kemarahan .

Sebenarnya kan,, ada cara untuk elak dari dikenakan charge 50sen tu . Officially launch 01 Nov 2014 tapi Lisa akan bagitau cara untuk mengatasi masalah itu. Caranya : Pabila kalian memula dial talian dari number celcom , 1111 , akan keluar 3 pilihan iaitu :
- Self Service Free ,
-Operator Bayar ,
-Book Call Free .

 Kalian pilih la yang Self Service Free tu . Kalau pilih yang Operator bayar , celcom akan mengenakan charge 50sen/Panggilan. Mudah je kan ? Hurm , orang memberi pandangan buruk dulu sebelum hal tu berlaku. Contoh, ramai orang dok maki kat wall Facebook sebab dapat message notice dari celcom. Aiyoyo.. tunggu lah sampai officially keluar baru komplain. Ish ish ish..
Belum buat belum tahu, ni belum berlaku dah komplain dulu.

5
( Hide )

both
© all rights reserved
made with by templateszoo