Ad

Contest My Lense Story-Ulat dan Cinta


CINTA | cinta itu menerima seadanya , segala baik dan buruk pasangan kita. Mencintai bukan mencari seseorang yang sempurna ,akan tetapi seseorang yang menyempurnakan kehidupan kita  . Dan keduanya harus saling bertolak ansur satu sama lain, barulah tercipta sebuah keserasian dalam hidup.
Disebalik ulat , akan tercipta sebuah kupu-kupu yang cantik. Kenapa orang tidak menyukai ulat ? padahal sebelum menjadi kupu-kupu yang cantik , ulat lah yang berada dalam kepompong itu. Mengapa? adakah memilih dari paras dan rupa ? Ingatlah, Allah menciptakan semua yang ada didunia ini berpasangan dan bersebab. Perancangan Allah lebih indah dari yang kita fikirkan . Ulat sebelum kupu-kupu , dan begitu juga dengan manusia.. mungkin seseorang itu dia mempunyai latar belakang yang tiada berapa baik namun ingatlah , pabila Allah mengkehendaki maka dia boleh bertaubat dan menjadi lebih baik . Mungkin juga lebih baik dari kita , yang buruk datangnya dari kita dan semua yang baik datangnya dari ALLAH .

Cinta rasul dan cintai Allah , carilah jalan keredhaan. Kerna sesungguhnya cinta sang Pencipta lebih kekal dari cinta kepada manusia.

Mini Contest My Lense Story
Mini Contest My Lense Story ini dianjurkan oleh kizmyself, dengan kerjasama Pingje.Org, Blog Melayu Terkini, Media Info
4
( Hide )
  1. selamat malam..syira cuti 4 hari...hehe ^_^
    jom ke blog syira "kisah hidup di Universiti Malaya"

    ReplyDelete
  2. shad singgah blogwalking dari segmen sama, http://akuvsdiashadhira.blogspot.com/2014/10/contest-my-lense-story-kaulah-teman.html

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo