Ad

Digi 1Malaysia Bagus Ke?

Digi 1Malaysia ,Bagus ke ? | Digi? Bagus ke? Ada sesetengah orang cakap bagus. Ya.. kalau kena dengan coverage memang bagus. Tapi kalau coverage takda line digi macam mana pulak? Tentunya tak boleh nak guna kan.Bukan hanya digi,semua telco sama sahaja. 

Orang cakap Digi 1Malaysia unlimited dan bulanan hanya rm18 untuk 1Gb. Ya.. betul unlimited. Tapi perlu kalian tau, unlimited untuk online facebook,search internet, whatsapp, wechat ,semua boleh kecuali YOUTUBE. Kalau online youtube nanti kuota jalan habis 1Gb pon tk boleh gerak. RM18/1month rate ini hanya sampai 31.12.2014 sahaja. Selepas tu rate bertukar ke rate rm30/month untuk 1 Gb. GHOST? Yang tu saya tak tahu lah ye sebab saya memang tak tau service ghost tu . Kalau nak tau sila tanya pada seller yang jual online atau promote tu ya.

Celcom mahal sebab ada PPU ? Pay per use. Macam mana rate ppu ? Baca DISINI . Sebenarnya ppu ini hanya sementara sahaja sampai product owner yang keluarkan rate tu ,menukar plan baru. Bilanya itu berlaku? Ialah jika semua system dah kembali normal tiada ghost atau sejenisnya. Kenyataan yang menyatakan celcom tidak memberikan sebarang notice dan tiba-tiba tolak kredit ialah tidak benar. Sebab celcom akan memberikan message ketika penggunaan kuota telah mencapai 80%, dan 100% . Kalau nak guna digi boleh ja,ambil no. baru dan pastikan coverage cantik untuk line digi. Rugi je kalau beli tapi tak boleh guna. JANGAN tukar celcom 1 Malaysia kalian ke Digi 1Malaysia. Rugi !sebab beli mahal celcom 1malaysia kemudian tukar digi 1malaysia adalah satu kesilapan. Keep je nombor celcom tu. Nanti boleh guna semula ketika system dah stabil. Bila itu berlaku? Nanti dah ada info saya bagitahu semula ya. Hari ni "seseorang " bagitau Hq minta kat saya mengenai customer komplain ppu. Dan saya bagilah beberapa keping gambar yang menunjukkan customer komplain dan ppu membebankan customer .
Selama ini Saya diam bukan tak nak ambil tahu tapi dalam diam ada buat kerja. Tolong komplain kan customer,direct ke orang celcom . Hurm komplain di facebook ade faedah ke? Takde.. tambah dosa dok maki ade lah . Pilihan ditangan kalian sama ada nak guna digi atau tidak.


13
( Hide )

both
© all rights reserved
made with by templateszoo