Jerebu

JEREBU : Pukul 3petang tapi matahari dah nampak macam pukul 6 petang , oh..ternyata jerebu. Patutlah panas semacam je hari ini. Check punya check 30° celcius , tapi dah terasa bahang . Tinggi tu sebab biasa 24-26° C sahaja.

 Ni suhu pukul 6 petang pon masih sama,30°C . Samar-samar ternampak awan putih seperti embun di Genting atau Cameron Highlands ,bezanya kalau disana sejuk aih.. awan putih yang ni panas. 

Pencemaran udara . Kenapakah berlaku jerebu lagi? Hurm, ianya dari tangan rakus manusia yang gatal membakar hutan sehingga menyebabkan pencemaran udara . Macam ini siapa yang terkena? Semua orang! Kasihanlah kepada manusia lain,jangan sebab nak untung pastu jejaskan kesehatan orang lain. Jangan berhati perut sangat boleh tak?! Huh.

3 ulasan

kak Lisa tak tengok malam lagi macam dalam misteri nusantara

bila jerebu datang...kena duduk diam2 kat rumah...


EmoticonEmoticon