Ad

Kisah Disebalik Keindahan Europe

Tonton Online 99Cahaya Di Langit Eropa Full HD , 99 cahaya di langit eropa
Kisah Disebalik Keindahan Europe | Dulu Europe dan Islam,Mereka pernah menjadi pasangan serasi. Kini hubungan keduanya penuh pasang surut prasangka dengan berbagai gejolaknya. Ada manusia-manusia dari kedua pihak yang terus bekerja untuk memperburuk hubungan keduanya.

Matahari tenggelam di Katedral Mezquita Cordoba, Istana Al Hambra Granada, atau Hagia Sophia Istanbul, . Matahari tenggelam yang aku lihat adalah jelas matahari yang sama, yang juga dilihat oleh orang-orang di benua ini 1000 tahun lalu. Matahari itu menjadi saksi bisu bahwa Islam pernah menjamah Eropa, menyuburkannya dengan menyebar benih-benih ilmu pengetahuan, dan menyianginya dengan kasih sayang dan toleransi antar umat beragama.

" 99 Cahaya di Langit Eropa " adalah kisah sebenar yang terjadi  iaitu perjalanan hanum  selama 3 tahun di Europe justru mengantarkan pada titik awal pencarian makna dan tujuan hidup. Makin mendekatkan pada sumber kebenaran abadi yang Maha Sempurna.bagaimana Islam mengajarkan cara untuk menghadapi orang-orang atau bangsa lain yang memandang islam sebagai terorist , bukan dengan kekerasan tapi dengan kelembutan . Movie ini mengambil tempat disebagian besar dari negara-negara Europe dan juga tempat-tempat terkenal disana . Dari Austria, Paris, Menara Eiffel ,dan banyak tempat lain .Kemudian berakhir perjalanan itu di Istanbul .


Best cerita ini dan tak rugi kalau kalian meluangkan masa untuk menonton Movie ini. Selain pengetahuan mengenai agama , kalian juga akan mampu menikmati keindahan Bangunan-bangunan bersejarah yang berada di Europe. Pastinya kalian akan teringin pergi kesana ,selepas tengok movie ini. Kalian akan merasa seperti keliling Europe dan menikmati keindahan bangunan disana. 

Tonton Online 99Cahaya Di Langit Eropa Part 1




Tonton Online 99Cahaya Di Langit Eropa Part 2

Aku teringat kata sahabat Ali RA:
'' Wahai anakku! Dunia ini bagaikan samudra di mana banyak ciptaan ciptaan Nya yang tenggelam. Maka jelajahilah dunia ini dengan menyebut nama Allah. Jadikan ketakutanmu pada Allah sebagai kapal kapal yang menyelamatkanmu. Kembangkanlah keimanan sebagai layarmu, logika sebagai pendayung kapalmu, ilmu pengetahuan sebagai nahkoda perjalananmu; dan kesabaran sebagai jangkar dalam setiap badai cobaan.
(Ali bin Abi Thalib RA)
2
( Hide )
  1. Mcmbest je movie ni.. ada few movie dh masuk list nak tgk.. tp takdpt nak luang masa lagi..

    Btw very nice entry 😊

    ReplyDelete
  2. belum pernah tgk cite ni.nk carila cite ni.

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo