Keracunan Makananan Sebab Mie Basah

Keracunan Makanan Sebab Mie Basah | Mie Bandung, sedap memang sedap tapi sebab makan mie bandung ini lah aku jadi sakit perut. Cerry berry dan mual dari pukul 4 pagi semalam ! Huh. sampai semalam memang tak jamah makanan. Hanya roti je yang mampu Lisa telan . Chek ke klinik sebelah , seperti yang Lisa agak,, dokter tu pasti akan cakap Lisa keracunan makanan.

Bukan salahkan kedai makan tu tapi tak tau kenapa kalau Lisa makan makanan yang ada "MIE BASAH " memang akan sakit perut dan keracunan makanan. Perut Lisa sensitif dah . Selain Nasi Lemak , Kari , Nasi Ayam , Lisa juga tak boleh makan Mie Basah . Berkurang lah nikmat untuk makan. Dah nak buat macam mana, kalau degil juga.. macam ni ha jadinya . Cerry berry dehidration sampai badan lembik takde tenaga. Berdating dengan tandas la jawapnya . Pastu perut pon rasa macam kain basuh yang masuk dalam mesin basuh.

Mungkin kandungan zat kimia yang ada dalam Mie Basah tulah yang menyebabkan Lisa jadi sakit perut . Yang pelik nya orang lain makan ok je , tapi kalau giliran Lisa yang makan..Hurm sakit perut la kesudahannya. 

14 ulasan

ohh...even if masak sendiri pun tak boleh yer?
Mungkin tak tahan kapur byk sgt kot kat mee tu..

alahai..kesiannya die..kalau suami nak makan kene buatkan gak..tapi takleh mkn..hehhee

perut sensitip nih , x elok mkn mee mkn nasik jer lisa..

kesian Lisa. saya doakan Lisa agar cepat sembuh ye.

memang tkleh makan.. masak sendiri or beli kat kedai . huhu

sebab tak da selera makan..tu makan mee errr pahtu kena mcm ni pulak. huhu

Adala tu yang perut Lisa takleh terima dengan mee basah.. Huhu..
Rosmiza Ali Official Blog™

sis suka sgt makan mee bandung. tp nih mee nih yang something wrong somewhere.

kalau makan sakit perut je..ada something wrong somewhere la...tak pergi check doc. ke ?

Kena g check doc tp tkut lak.heheh

Semua doc ckp keracunan makannan je. Hurm kena g hosptal pakar baru dapat tau


EmoticonEmoticon