Keracunan Makananan Sebab Mie Basah

Keracunan Makanan Sebab Mie Basah | Mie Bandung, sedap memang sedap tapi sebab makan mie bandung ini lah aku jadi sakit perut. Cerry berry dan mual dari pukul 4 pagi semalam ! Huh. sampai semalam memang tak jamah makanan. Hanya roti je yang mampu Lisa telan . Chek ke klinik sebelah , seperti yang Lisa agak,, dokter tu pasti akan cakap Lisa keracunan makanan.

Bukan salahkan kedai makan tu tapi tak tau kenapa kalau Lisa makan makanan yang ada "MIE BASAH " memang akan sakit perut dan keracunan makanan. Perut Lisa sensitif dah . Selain Nasi Lemak , Kari , Nasi Ayam , Lisa juga tak boleh makan Mie Basah . Berkurang lah nikmat untuk makan. Dah nak buat macam mana, kalau degil juga.. macam ni ha jadinya . Cerry berry dehidration sampai badan lembik takde tenaga. Berdating dengan tandas la jawapnya . Pastu perut pon rasa macam kain basuh yang masuk dalam mesin basuh.

Mungkin kandungan zat kimia yang ada dalam Mie Basah tulah yang menyebabkan Lisa jadi sakit perut . Yang pelik nya orang lain makan ok je , tapi kalau giliran Lisa yang makan..Hurm sakit perut la kesudahannya. 

{ 14 comments.. read them below or add one }

Nadirah Mohamad Nadirah Mohamad October 29, 2014 at 2:43 PM
ohh...even if masak sendiri pun tak boleh yer?
Mungkin tak tahan kapur byk sgt kot kat mee tu..
Nadia Johari Nadia Johari October 29, 2014 at 2:49 PM
alahai..kesiannya die..kalau suami nak makan kene buatkan gak..tapi takleh mkn..hehhee
Nazlee Ismail PCL Nazlee Ismail PCL October 29, 2014 at 2:57 PM
perut sensitip nih , x elok mkn mee mkn nasik jer lisa..
MNH SASTERA MELAYU MNH SASTERA MELAYU October 29, 2014 at 3:14 PM
kesian Lisa. saya doakan Lisa agar cepat sembuh ye.
Lisa Nurulain Lisa Nurulain October 29, 2014 at 3:21 PM
memang tkleh makan.. masak sendiri or beli kat kedai . huhu
Lisa Nurulain Lisa Nurulain October 29, 2014 at 3:22 PM
sebab tak da selera makan..tu makan mee errr pahtu kena mcm ni pulak. huhu
Rosmiza Ali Rosmiza Ali October 29, 2014 at 3:52 PM
Adala tu yang perut Lisa takleh terima dengan mee basah.. Huhu..
Rosmiza Ali Official Blog™
fyna fyna October 29, 2014 at 4:03 PM
sis suka sgt makan mee bandung. tp nih mee nih yang something wrong somewhere.
Ezad Skytech Ezad Skytech October 29, 2014 at 6:10 PM
kalau makan sakit perut je..ada something wrong somewhere la...tak pergi check doc. ke ?
Lisa Nurulain Lisa Nurulain October 29, 2014 at 6:34 PM
Kena g check doc tp tkut lak.heheh
Lisa Nurulain Lisa Nurulain October 29, 2014 at 6:34 PM
3kali ke doc. Jwapan sama je.huhu
Lisa Nurulain Lisa Nurulain October 29, 2014 at 6:35 PM
Semua doc ckp keracunan makannan je. Hurm kena g hosptal pakar baru dapat tau