Ad

Hansaegee Nature Gold Nano CC Cream Review

Hansaegee Nature Gold Nano CC Cream Review untuk kulit berminyak di malaysia , menyatukan tona kulit tak sekata , ringan diwajah dan tidak berminyak .

Hansaegee Nature Gold Nano CC Cream Review 


Actually selama ni Lisa tak pernah pakai CC cream , biasanya pakai alas bedak atau selalu dipanggil foundation . Rutin makeup step-step asas seperti Toner , Moisturizer , Sunscreen dan kemudian alas bedak , tapi problemnya kalau pakai foundation ni rasa berat je dekat muka .  Kawan sugest untuk tukar ke cc cream sebab lebih ringan . Kali ini Lisa nak cuba pakai , S+RECOVER GOLD NANO CC CREAM  from Hansaegee Nature Bagus Untuk Kulit Berminyak di Malaysia. Wahhh rasa teruja pula kali ini .



Hansaegee Nature S+Recover Gold Nano CC Cream

CC cream dari Hansaegee Nature ini atau  dikenal sebagai  Color Control Cream atau Complexion Corrector adalah formula yang lebih ringan dibandingkan krim BB atau alas bedak pada umumnya. Sebagian besar krim CC memiliki tekstur krim lebih lembut yang sangat ringan dan halus. Berfungsi untuk meratakan tona wajah yang tak sekata , baik kekuningan atau kemerahan . Tekstur yang lebih ringan dari pada memakai Foundation. Nah,. Hansaegee Nature Gold Nano CC Cream ni juga boleh digunakan sebagai makeup Primer tau . Best kan !


Kelebihan Hansaegee Nature Gold Nano CC Cream


  • Perlindungan UV Sun SPF30 PA ++
  • Mengimbangi nada kulit secara semulajadi
  • Kurangkan penilaian liang
  • Boleh bertindak sebagai Base Makeup atau Primer Makeup
  • Mencerahkan
  • Mencegah kulit penuaan; Meningkatkan keanjalan kulit
  • Glowing Skin, Smooth Skin
  • Pastikan kelembapan
  • Melegakan masalah kulit


Back to topik awal tadi ,  Hansaegee Nature Gold Nano CC Cream ini salah satu produk dari Hansaegee Nature ,  salah satu jenama produk kecantikan yang bertapak di Malaysia sejak tahun 2011 ,dan  mengimport produk penjagaan kulit yang berkualiti tinggi & asal dari Korea. Jangan risau , semua bahan produk tu telah diluluskan secara sah dan selamat digunakan. 


Sungguh ringan di wajah . Tak berminyak dan tak melekit . Rasa gebu



First Pam keluar Hansaegee Nature Gold Nano CC Cream , korang akan nampak krim tu berwarna putih , dan korang akan nampak krim tadi menunjukkan butiran coklat kecil dalam krim warna putih, . 


Kemudian bermula dari  sapu dan blend dengan jari , ia akan berubah warna  sesuai warna kulit , menjadikan tona wajah sekata secara semula jadi.

Hansaegee Nature Gold Nano CC Cream mengandungi 3 Bahan Kandungan Utama iaitu :

  • Mineral Water - yang berfungsi untuk mengekalkan keseimbangan PH kulit dan meningkatkan keanjalan kulit 
  • Ipomea Hederacea Cullus Culture Extract - berfungsi sebagai anti bakteria dan melegakan masalah kulit 
  • Colloidal Gold - Mencegah penuaan kulit , memblok radiasi infrared dan mempunyai akntioksidan aktiviti yang tinggi 










Warna yang tak putih sangat dan tak gelap sangat , sesuai untuk semua jenis warna kulit wajah . Hansaegee Nature Gold Nano CC Cream ini akan meresap dan kemudian bertukar warna sesuai kulit korang agar nampak jadi bersinar dan cerah semula jadi . 


Cara menggunakan -  Sapukan Hansaegee Nature Gold Nano CC Cream dengan tangan / jari  , senang je bukan .. takaperlu gunakan berus atau span .




Awalnya krim warna putih, selepas korang  menyapukan pada  muka secara merata, lama kelamaan warna itu  akan berubah dan menyamakan warna tona kulit korang secara semula jadi,  jadi ia kelihatan cerah secara semulajadi. Tak perlu risau nampak putih sangat atau coklat sangat . 

ahakss.. Lisa pernah dengar kawan pakai cc cream tapi wajah dia nampak lebih kusam atau gelap dari warna kulit wajah asal . Seraaammmm ! 



REVIEW Lisa tentang Hansaegee Nature Gold Nano CC Cream

Totally i love it ! Review Lisa tentang Hansaegee Nature Gold Nano CC Cream  miliki tekstur yang ringan di wajah , siap ada perlindungan sunscreen  SPF 30 ++ , tak melekit dan tak berminyak . Yang paling penting , produk  ni adalah bebas dari sumber haiwan , paraben - free , sulfate - free , dan alcohol-free .  Lisa pun jenis bukan suka sangat makeup tebal ni , rasa macam pakai topeng je . 
Sangat berguna untuk penggunaan harian yang mudah dan cepat. Sesuai la untuk lisa , kadang lepas solat time kerja ni malas nak tepek terlalu banyak step makeup lagi . Tapi dah namapun kerja menghadap orang , kena makeup juga walaupun light je . Korang boleh juga try tau ! Silap-silap boleh jatuh hati .. auwwchh. 


Semua produk penjagaan kulit Hansaegee Nature Gold Nano CC Cream HANYA boleh didapati di laman web rasmi di www.hansaegee.com/shop .Tidak dijual dari mana-mana kedai runcit atauonline shop channel . Detail selebihnya ada dibawah ini .  


Hansaegee Nature 





11
( Hide )
  1. cc cream nie best tgk. nak try lah nanti

    ReplyDelete
  2. Wahh CC Cream ni nampak best jer .. Blh try jugak laa pasni . Bab2 kulit jadi kusam time guna CC Cream pernah jadi dlm hidup KakYa hehehe . Sodihhh sangat bila pkai bukan jadi makin ok tapi kulit bertompok2 jadinya

    ReplyDelete
  3. Wah baguslah. susah nak cari cc cream yang sesuai dan tak berminyak. Kalau okay boleh cuba nnt

    ReplyDelete
  4. Ahak, dulu akk cuba pakai cc cream, muka makin berminyak tak da apa pun.. Sama je muka.. Ni nampak best.. Tengok gmbr apply kat tangan tu nampak beza..

    ReplyDelete
  5. tuu diaaa, molek jee dia pakai cc cream ni. makin ploless laa yee

    ReplyDelete
  6. ermm makin comel lah lisa pas ni :)

    ReplyDelete
  7. First time dengar brand ni. Tapi nampak best.

    ReplyDelete
  8. Cam best jer cc cream ni.ikut tona warna kulit. Nak beli satu jugak la buat primer make up. Thanks for sharing lisa

    ReplyDelete
  9. macam best jer produk ni.. pencuci dia akak pakai mmg best!!

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo