Ad

Pelancaran GT DOLLAR Malaysia

Pelancaran GT DOLLAR Malaysia di Kuala Lumpur

Kuala Lumpur, 16 Januari 2017 yang lepas telah berlangsung majlis perlancaran platform E-Dagang terbesar iaitu GT Dollar Malaysia sempena Persidangan Fin Tech Ekosistem Malaysia bertempat di Sime Darby Convention Centre,Bukit Kiara ,Kuala Lumpur. Majlis di rasmikan oleh Y.B Datuk Mas Ermieyati Bin Samsudin,Timbalan Menteri Perlancongan dan Kebudayaan.


Pelancaran GT DOLLAR Malaysia di Kuala Lumpur


Majlis ini disaksikan Pegawai-pegawai kerajaan serta hampir 3,000 peneraju industri IT dan E-Dagang yang menyokong pembangunan Ekosistem DynamicFin Tech dan memberi laluan untuk SMART inovasi seperti GT Dollar yang menjadikan Malaysia salah satu yang berpengaruh dalam sektor Fin Tech.

Kerjasama ini antara Kerajaan Malaysia dan Dolar GT diharap membantu untuk memudahkan kehidupan rakyat melalui pelancaran aplikasi mudah alih Dolar GT, bertindak sebagai satu platform mudah alih E-Dagang yang membolehkan pengguna dan penjual berinteraksi yang lebih mudah dan teratur.




Dalam majlis ini, GT Dollar telah melancarkan produk baru yang dibawa oleh mereka iaitu Aplikasi GT Dollar dan GT Robot.

GT Robot

Bagi melengkapkan usaha sama ini,GT Robot iaitu sebuah inovasi berteknologi tinggi telah di perkenalkan oleh GT Group yang mana mempunyai kepakaran dalam penyelesaian robot humanoid.

Melengkapkan lagi kerjasama ini, GT Robot dihasilkan dengan teknologi tinggi dan inovasi di bawah GT Group, Pakar kemajuan dalam penyelesaian robot humanoid.Robot comel ini dikenali sebagai GT Wonder Boy yang mampu berinterkasi sebagai pembantu manusia.


Kerajaan Malaysia sedang merancang untuk memperuntukkan suatu kawasan di sepanjang sempadan Sembilan Melaka-Negeri untuk pembuatan dan pemasangan sendiri kilang GT Robot, yang bernilai hampir RM300 juta.Di mana bakal mewujudkan 10,000 peluang pekerjaan untuk warga tempatan malah kilang GT Robot ini adalah yang pertama di Asia dengan pembuatan mesra alam serta peralatan teknologi tinggi selepas China.

GT ROBOT WONDER BOY

Dengan pertumbuhan ini, dianggarkan sebanyak lebih kurang USD 20 Billion dapat dijana oleh syarikat ( sama dengan 10 Juta Mobile Robot ) . GT Robot yang di perkenalkan di namakan GT Wonder Boy pelbagai fungsi dan lengkap dengan kepintaran emosi.Satu gajet bijak yang boleh di gunakan dalam pelbagai perkara contohnya pembatu peribadi,jurugambar peribadi,boleh berbual dua hala dan banyak lagi.Anda boleh dapatkan maklumat tentang robot ini di www.gtrobots.com


Aplikasi GT Dollar




Fokus utama GT Dollar pula  ialah membina sebuah  kemudahan setempat dalam talian untuk membolehkan pengguna untuk membuat pembayaran melalui sistem e-wallet di samping  memberi carian yang luas untuk produk atau perkhidmatan dalam pasaran

GT Dollar pula memberi peluang peniaga dan pembeli bertemu secara dalam talian dan komunikasi antara peniaga dan pengguna dipermudahkan melalui lancar GPS-lokasi dan platform tempahan mesra pengguna.

Aplikasi ini berfungsi  melengkapkan dan memudahkan gaya hidup yang semakin sibuk dengan menyediakan pengguna dengan akses ke pangkalan data yang besar lebih 80,000 peniaga di seluruh dunia sehingga  di internet atau mudah alih, malah  menawarkan  pelbagai produk. Peniaga dan pengguna boleh menikmati perkhidmatan  lain selain dari membeli-belah dalam talian seperti, pemindahan dana, pembayaran bil utiliti, prabayar masa udara up, social Network Chat (untuk sehingga 20 orang dalam setiap kumpulan), dan lain-lain


Seperti statistik, terdapat lebih daripada 18 juta pengguna digital yang aktif di Malaysia dan sehingga 2015, sebanyak 77.3% daripada isi rumah di Malaysia mempunyai  akses kepada perkhidmatan jalur lebar.Aplikasi ini  adalah aktif sepanjang hari, yang membolehkan pengguna untuk membeli-belah dengan mudah di  telefon pintar mereka. 

"Kami melihat peluang ini sebagai  kesempatan daripada dunia digital dan membangunkan penyelesaian inovatif yang memberi manfaat kepada kedua-dua perniagaan dan pengguna." Kata Encik Patrick Chew, Negara CEO Dolar GT Malaysia.

Untuk maklumat mengenai GT Dollar anda boleh dapatkan maklumat di www.gtdollar.com




Selain robot GT Wonder Boy, GT Dollar juga turut melancarkan dua lagi gadget istimewa iaitu GT Mobile dan GT Smart Watch.



Maklumat lanjut mengenai GT Dollar dan gadget  ini boleh layari www.gtdollar.com




3
( Hide )
  1. suka sangat nak tau pasal smart watch tu.. macam best je..

    ReplyDelete
  2. ramai yg update gt dollar ni..mesti best kan..

    ReplyDelete
  3. ada macam-macam rupanya gt dollarni erk selain telephone

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo