Ad

HAJI BACKPACKER [Novel Islamic]

NovelHaji Backpacker , Sinopsis Haji Backpacker ,TONTON ONLINE HAJI BACKPACKER
HAJI BACKPACKER [Novel Islamic] | Sekali lagi novel islamik yang menceritakan mengenai perjalanan seorang insan dalam mencari kebahagiaan dengan mengembara ke sembilan negara. "Haji Backpapcker"bercerita tentang perjalanan spiritual sang watak utama melintasi sembilan negara memalui darat untuk menuju Arab. "Perjalanan yang akan membuat kita semakin menyadari bahwa semua pahit dan manis kehidupan membuat kita dekat dengan sang pencipta .
Menggunakan bahasa yang begitu lembut seperti desiran angin pantai namun ia juga tajam dan cerdas,menguras emosi dan air mata. Begitu menyentuh. 


Sinopsis Novel Haji Backpacker  |  " Mada memberontak kepada Tuhan ,kerana sudah merenggut nyawa ayah dan ibunya . Ia juga kehilangan cinta yang membuatnya patah hati. Di tingglakan calon isterinya sebelum di ijabkabulkan di hari pernikahan mereka. Ia marah padakenyataan ,kemudian memutuskan untuk menjadi backpacker yang hidup bebas. Bahkan dia meninggalkan Tuhan ,keluarga, dan sahabat karibnya dikampung . Pada dunia luar yang bebas,Mada mendapatkan kebahagiaan ragawi namun merasa kosong secara rohani.
Disaat penuh kerapuhan inilah ,tangan Tuhan mengajaknya untuk kembali melalui serangkain peristiwa .Berkelana dari satu negara ke negaralain ,menyingkap kesadaran demi kesadaran ,Mada sadar ternyata Tuhan sebenarnya mencintai dan selalu menjaganya dengan aturanyang sempurna ,Tuhan selalu menjaganya " . 

Memang menarik jalan cerita novel ini, dan telah di buat movie pada 4 October 2014 dipawagam Indonesia. Jalan cerita yang dipaparkan dengan aturan menarik dari satu negara ke negara lain. Perjalanan  di sembilan negara iaitu : Indonesia -Thailand,-Vietnam-China-India-Tibet-Nepal-Iran-Saudi Arabia.


Cinta itu fitri , cinta datang dari Yang MahaMencinta,mengendap di kedalaman jiwanya dan meminta agar tetap terjaga kesucian dan fitrahnya ,hingga ketika datang suatu masa dimana dua hati saling terikat dalam janji suci perkahwinan suci,cinta akan meminta dengan cara yang lainnya . 


Terimakasih untuk cik pijaz sebab tolong Lisa beli Novel ini di Bandung -Indonesia. , last stock pula tu.. Hehe. Cari disini tak jumpa la pulak.




 TONTON ONLINE HAJI BACKPACKER


Trailer: 
2
( Hide )
  1. Salam.. Singgah sini sambil baca entry.. Come visit my site http://sayeshukepink.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo