Ad

JOM TRAVEL ! Traveloka Saleabration 2018 dan Matta Fair Kembali Lagi

JOM TRAVEL ! Traveloka Saleabration 2018 dan Matta Fair Kembali Lagi

JOM TRAVEL ! Traveloka Saleabration 2018 Dan Mata Fair Kembali Lagi

Assalamualaikum  , Beberapa minggu lepas Lisa pergi bercuti ke negara jiran iaitu Indonesia. Lain seperti kebanyakan tempat wisata yang orang kunjungi seperti Bandung , Jakarta , Bali , Lombok.. kali ini Lisa memilih ke Jogjakarta. Memang Inginkan percutian lain dari yang lain orang biasa dah selalu kunjungi. Apa yang menarik disana ? Makanan , kebudayaan , dan juga tempat wisata yang menarik weih … ! . Jom rancang untuk Travel , Traveloka Sale-abration dan Matta Fair 2018 kembali lagi . 



Persiapan awal yang perlu korang sediakan ialah tempah tiket penerbangan , Lisa masa tu buat 2 bulan sebelumnya . Lepas tempah tiket tu korang boleh buat persediaan yang lainnya seperti hotel , dan juga senarai barangan yang akan dibawa kesana  seperti : baju , kamera , passport , skincare , universal charger jangan lupa dibawa sebab lain negara lain tempat pengecasan handphone . Jangan lupa listkan tempat-tempat yang ingin korang kunjungi nanti .  Oh ya..  Traveloka Sale-abration 2018 ,  berikan tawaran kupon diskaun tambahan untuk pembelian segera .  Wah .. menarik bukan ? Jangan lupa check out Traveloka Sale dan Matta Fair 2018! Pstthh : Diskaun kupon 8% atau sehingga RM40 untuk tiket penerbangan. Tertakluk kepada terma dan syarat



JOM TRAVEL ! Traveloka Saleabration 2018 dan Matta Fair Kembali Lagi

Ketahui Lokasi yang ingin dituju. 

Sebelum pergi ke sesuatu tempat, korang kena tahu dulu apa nama tempat tu, atau lebih senang nama kampung kat situ. Contohnya, nak pergi ke Yogyakarta. Sebelum sampai ke Airport bandara (Bandar Udara) Adisucipto, korang dah tau apa nama tempat yang korang nak pergi kat Jogja tu. Nanti bila ditanya oleh pegawai Imigresen kat situ, taklah gelabah nak menjawab. Kalau tak kena tahan, korang kena tanya macam-macam dengan pegawai kat situ. 

Senang cerita, tulis la nama-nama tempat seperti candi Prambanan, Malioboro , Taman sari , Pantai Parang Tritis , Gumuk Pasir , Rumah Hobbit  atau Gunung Kidul. Kalau hanya cakap mau ke jogja , jogja tu besar dan luas… nanti kena soal oleh Pihak imigresen disana  . Pihak imigresen mengajukan pelbagai soalan hehe .. mana-mana Imigresen pun buat macam tu .. soal siasat dan bukan senang je nak bagi masuk orang asing kedalam negara mereka . Nasib baik dah google dan Listkan tempat-tempat yang ingin dikunjugi masa di Yogjakarta atau senang disebut Jogja .

Sewa kendaraan disana . 

Kali ini Lisa pergi travel solo , sampai sana berjumpa dengan kawan yang belajar disana . Un-plan travel biasanya lebih menjadi dari pada plan pergi tapi kesudahnya tak pergi-pergi.  Kebanyakan orang akan sewa kendaraan dengan driver ( supir) disana untuk memudahkan kita bergerak ke tempat yang ingin di kunjungi . Lisa pula lebih memilih untuk menyewa kendaraan disana iaitu  motor Scoopy dan ride sendiri  . Boleh jimatkan duit poket korang dan jimat minyak juga untuk elak daripada Jem dan bazirkan masa diatas jalan . Berbekalkan phone , waze dan GPS je , Lisa explorae Jogja dan tempat wisata disana.  Amazing ! 




Hutan Pinus 

Di Hutan Pinus pengger ini , korang boleh mencium aroma getah hutan pinus . Tempat ini agak sejuk , ketika Lisa pergi pund alam 17-20 Celcious , sejuk weih ! Nasib baik ada bawah jacket . Hutan Pinus Pengger terletak di Dusun Sendangsari, Desa Terong, Kecamatan Dlingo, Kabupaten Bantul. Dari kawasan Kota Yogyakarta, tempat ini berjarak sekitar 25 km dan untuk sampai kesana memakan masa perjalanan selama 45 menit menggunakan kendaraan pribadi. 


Tiket untuk menikmati pesona Hutan Pinus Pengger cukup murah , hanya 2.5 K (IDR) per orang. Harga untuk tempat letak motor Rp2.000, tempat letak kereta Rp5.000 dan bus Rp20.000. Sedangkan jika ingin bergambar di spot-spot selfie, korang hanya perlu bagi uang seikhlasnya untuk biaya pengembangan tempat wisata ini. Murah bukan ? 

Tahun depan rasa nak pergi berjalan kemana pula ye?  Nanti nak kunjungi Matta Fair 2018 laa, tengok negara mana yang menarik dan sesuai dengan poket Lisa hahaha... Rasa nak pergi ISTANBUL la..wishlist dah lama ni , kalau tak dapat pergi ke Istanbul.. rasa nak pergi Korea pun OK juga la. Tak sabar nak tunggu Traveloka SALE ! sebab ada tawaran kupon diskaun di atas promosi penerbangan dari syarikat penerbangan yang terlibat.  No Booking Fee! Menarik kan ,,  tak perlu nak bagi booking Fee .  Tempah sekarang untuk perjalanan penerbangan bila-bila masa dan mana-mana destinasi. Tempoh Tempahan bermula  Dari 4 September hinga 10 September 2018 , dan Tempoh Perjalanan pula untuk bila-bila masa ,  Anytime !

Jom sama-sama rancang percutian ! , mana tau nantinya Lisa juga teringin pergi ke negara yang korang nak pergi tu :D 




20
( Hide )
  1. Nak pegi mana2 seeloknya rancanglah percutian terle ih dahulu .

    ReplyDelete
  2. Bestt traveloka ni sbb selalu ada buat potongan harga

    ReplyDelete
  3. Errmm. Nampak gayanya kene pergi matta fair ni..

    ReplyDelete
  4. Matta Fair promo memang kena pi terjah. Rugi yak grab!

    ReplyDelete
  5. Satu hari nanti nn ak pergi juga ke sini. Tunggu si kecik tu besar sikit. Baru best jalan2

    ReplyDelete
  6. Walaweeiiii... Dah jadi kaki travel nii.. Tips yg bagus. Terima kasih

    ReplyDelete
  7. Tergoda betul dengan Traveloka Sale ni.

    ReplyDelete
  8. bab travel ni mmg lemah... sanggup ikat perut heheh

    ReplyDelete
  9. masa matta fair memang murah2..baik pergi kan

    ReplyDelete
  10. Jangan lepaskan peluang ini kawan 2 promosi Traveloka sangat helokkk!! Grab your code now!!

    ReplyDelete
  11. Traveloka selalu buat promosi yang best best.

    ReplyDelete
  12. Sewa motor je kat sana? Berani betul awak travel ke sana sorang-sorang

    ReplyDelete
  13. leh pegi jogja balik hari laa laguni dgn kupon traveloka..

    ReplyDelete
  14. Wahh terbaekk lahh.. tak sabar nak pergi Matta Fair minggu ni sbb ada buat dekat Ipoh juga. Nak jalan-jalan mcm Lisa juga

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo