Ad

ALTHEA BARE ESSENTIALS REVIEW - 3 LANGKAH PENJAGAAN WAJAH

ALTHEA BARE ESSENTIALS REVIEW - 3 LANGKAH PENJAGAAN WAJAH

Annyeonghaseyo ! Amboi tetiba tercakap Korean pula , mentang-mentang dapat pink box Althea dari  Korea . Sebelum ini kalau korang perasan , Lisa juga pernah review juga di artikel : ALTHEA 1st Birthday Celebration !  .  Lain dari yang lain , kali ini pink box ini berisi  produk Launch atas jenama ALTHEA sendiri untuk kali pertama. Althea keluar jenama sendiri U'alls.  DAEBAKK !! produk pertamanya iaitu ALTHEA BARE ESSENTIALS . Lisa pon tak tahu apa yang bakal ada dalam kotak ini.. Jom Unbox girlss ! Pstt... The Gossip is out ! ALTHEA BARE ESSENTIALS REVIEW - 3 LANGKAH PENJAGAAN WAJAH

ALTHEA BARE ESSENTIALS REVIEW - 3 LANGKAH PENJAGAAN WAJAH


Berapa jam korang menghadap cermin untuk bersiap sebelum pergi kerja  , pergi kolej ataupun berjalan-jalan dengan kawan ? Lisa sendiri makan masa dalam 30 minit untuk bersiap. Ye wak.. walaupun muka makeup tak makeup tu sama je ... tapi Lisa sebenarnya lebih pentingkan kepada penjagaan kulit wajah .  Bukan makeup yang woww tu tau.. tu perlukan masa sejam lebih kalau gitu . 


Berbalik ke cerita asal ,  Althea Bare Essential ini dibuat agar sesuai dengan semua jenis kulit pemakai . Produk ini direka dengan baik dan berikan manfaat dari rutin penjagaan kulit 10 langkah korea yang terkenal tu , menjadi hanya 3 langkah cepat dan mudah . Jimat masa ! 3 langkah mudah penjagaan kulit wajah seperti : Cleansing , toning dan Moisturizing.  Tak perlu leceh sampai 10 langkah gituu.. 



1. THE CONTOUR CLEANSER . 

Tengok dari luar nampak macam pembersih yang lainnya , tapi kalau dah cuba.. mesti jatuh cinta punya . Diperbuat dari   ice plant  yang berfungsi untuk menghidratkan dan mengurangi kesan kemerahan .. &  eksta Lemon Myrtle yang kaya Vit C & antioksidan guna menegangkan kulit . waaww. !    




Pembersih ini juga padat dan dipenuhi dengan micro capsules yang akan pecah bila bersentuhan dengan air. Berfungsi untuk membersihkan , mengelupas , dan menyegarkan kulit dengan lembut .  The Contour Cleanser juga membantu untuk menggalakkan peredaran darah dan membentuk kulit jadi Vshape.. ! 


Cara Penggunaan 
Basahkan kulit muka dengan air , keluarkan secalit Contour Cleanser , lepas tu sapu di muka dan campur sedikit air... urut secara perlahan . Sedikit je tau , sebab Contour Cleanser ni padat , korang picit banyak nanti membazir pula jadinya . Bilas dengan air . 




Harga CONTOUR CLEANSER 

Harga CONTOUR CLEANSER ni RM23.00 untuk 150g ., murah bukan ? 

Review Lisa 
Pembersih Contour Cleanser ini bau dia wangi , dan yang time lepas pakai ni macam ada rasa mint , cool... sejuk -sejuk gitu letak muka di depan peti sejuk. Hahaha.. Kulit pun lembut weih . Lisa suka ! 



2. PRIMER WATER 

Biasanya lepas bersihkan muka , basic memang akan letak toner di muka lepas tu baru primer . Kini,  Althea keluarkan produk Primer Water iaitu toner dan primer dua dalam satu . . Jadi lebih mudah dan cepat untuk disapukan ke wajah . PRIMER WATER mengandungi teknologi Macro Fluidic Dispersion yang akan mengisi ruang liang pori dan memberi lebih kelembapan kepada kulit



Harga PRIMER WATER 
Primer Water , tak secair air ... lebih padat sedikit .. jadi tak perlukan kapas time nak apply ke wajah . Mempunyai bahan ekstrak Snow Lotus , ia akan melembutkan kulit wajah , meningkatkan cahaya semulajadi kulit dan menyihatkan kulit . Harga Primer water ini RM43.00 untuk 200ml. 




Cara penggunaan : Sapukan sedikit PRIMER WATER ke wajah dan ratakan .

REVIEW LISA : Lisa suka tekstur yang tak cair dan tak padat , tak perlu bazirkan kapas untuk sapu di muka . Yang paling best... tak melekit ditangan ! 


 3. FIXER CREAM 

Langkah ketiga atau yang terakhir , FIXER CREAM . Yang ini wajib pakai ye .. sebab kita ni duduk di negara yang cuaca tropis , kadang hujan kadang panas  jadi sayangi kulit wajah anda . FIXER CREAM  ini untuk melembabkan kulit wajah , dengan formula yang tidak berminyak , ia cepat menyerap dan memberi penghidratan kepada kulit selama 24 jam.



Formula yang tidak berminyak dan pantas menyerap kuasa Trehalose, ramuan yang terdapat di kaktus yang menghalang kehilangan kelembapannya, untuk memberi kulit dengan penghidratan 24 jam. Krim hebat yang berkhasiat ini juga kaya dengan antioksidan yang berasal dari Camellia

HARGA FIXER CREAM 
Krim ni juga kaya dengan aktioksidan yang di peroleh dari minyak (green tea) yang mampu meningkatkan kolagen . Harga FIXER CREAM  , rm 50.00 untuk isi 50g .




Cara Penggunaan : Sapukan FIXER CREAM selepas penggunaan PRIMER WATER .  Ratakan keseluruh wajah. 




Review LISA : FIXER CREAM ini lembut dan takberminyak , cepat meresap ke kulit wajah .. Korang kena cuba u'alls ! 





1 ,2 , 3 anda READY ! Kulit rasa lembab dan wangi !  Lisa puas ati dengan ALTHEA BARE ESSENTIAL .... yeza.. Wangi , senang nak pakai.. lepas tu jimat masa . Pakai tak tempat kerja pun boleh ni ha. After solat , makeup hilang.. boleh la gantikan dengan Set ini. Tak perlu lama-lama tepek banyak barang kat muka . 

Oh ya..  After penggunaan selama beberapa minggu , kulit wajah takda tanda-tanda naik jerawat.. means produk ni sesuai dengan Lisa . Biasanya after 24jam je kalau rasa-rasa produk tu tak sesuai dengan kulit , nanti mesti dah keluar seketul dua jerawat. 





Ketiga produk Althea Bare Essential ini korang boleh dapatkan dengan harga RM116 , Pluss... additional 10% OFF ,  juga dapat percuma cermin comel special eddition ni ha . Apa tunggu lagi.. jom GRAB IT di www.althea.kr hari ini juga! Offer terhad tau .. 



 More Info :
FB : Althea



UNBOXING ALTHEA BARE ESSENTIALS 

16
( Hide )
  1. kulit ina pun sesuai yang ini juga.. parut jerawat,dah semakin pudar..suka betul lahh

    ReplyDelete
  2. akak suka yg primer water tu.. best jer guna sebelum mekap

    ReplyDelete
  3. alolo..mkin comel la lisa lpas ni..hihi

    ReplyDelete
  4. Weeeee.. . Nampak muka lisak semakin moist.. Bagus, harga pun mampu beli..!!

    ReplyDelete
  5. lelaki boleh pakai ke ? hahaha nampak putih je..

    ReplyDelete
  6. Mcm best je primer tu... water base

    ReplyDelete
  7. Takdelah mahal sangat harga dia, mampu beli.

    ReplyDelete
  8. Mudah je kan guna produk Althea ni.. 3 langkah je dah selesai..

    ReplyDelete
  9. Fuyoo cun melecun laaa cik lisa kita pasni ya..

    ReplyDelete
  10. macam best je set bare essentials ni...akak nak try jugak ni

    ReplyDelete
  11. Lepas cuci muka guna produk ni, kulit jadi tegang x?

    ReplyDelete
  12. Dah brapa blog i baca crita pasai ni, adoiiii mcm nak tergoda dah haha

    ReplyDelete
  13. Harap lepas ni jadi cntii macam koleaaaaaa wuuu

    ReplyDelete
  14. putih suci je produk dia..kita pakai pun jadi cntik..ehhe

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo