Ad

5 Barang Hiasan Rumah Untuk Mencantikkan Rumahmu

5 Barang Hiasan Rumah Untuk Mencantikkan Rumahmu


Assalamualaikum selamat pagi ! Cantik bukan living room ni ? hehe.... pejam celik dah hampir masuk setahun beli rumah . Tiada orang duduk dalam rumah tu , dalam masih kosong . Nak masuk barang dekat rumah baru ni agak makan kos juga la .  Beli Sofa, katil , tilam ,peti sejuk , dapur , mesin basuh .. dah banyak lagi . Rumah tu baru dicat ikut warna kesukaan dan juga pasang penghawa dingin . Yang lain ? masih belum beli ..haha tunggu ada duit la . Tinggal beberapa bulan  lagi nak duduk rumah tu , so kena la mula isi dengan perabot dan hiasan rumah la bagi ceria sikit rumah tu tak nampak kosong je . 



5 Barang Hiasan Rumah Untuk Mencantikkan Rumahmu 


Ruang tamu yang masih kosong , eh yang gambar pertama  tadi bukan ruang tamu milik Lisa.. google je tu ,hehe. ..mewah sungguh , poket pun tak berapa nak tebal ni huhu . Lisa lebih suka konsep minimalist , simple , kemas tapi cantik . 


Memandangkan dinding tu masih kosong , rasanya perlu ditambah dekorasi agar nampak lebih ceria . Boleh letak barang yang berwarna warni sikit diatas rak dinding. Sebab Lisa sukakan yang simple sahaja ., rak dekorasi 3 line ni sesuai untuk letakkan barangan seperti pasu dan tanaman hijau , buku , juga gambar saiz sederhana . Pastu tambah la sedikit hiasan . Eh rak ini seharga rm 40.00 sahaja tau . Murah kan ? Kuat dan tahan untuk meletakkan barang-barang di atasnya . 

Rak decoration ini hanya seharga rm40.00 murah dan berbaloi weih .


Ruang bersantai atau berehat . 


Ini pula ruang di tingkat pertama , yang ni simple warna hitam dan putih sahaja . Lampu warna purple , Lisa ingat nak letakkan warna hijau sikit supaya ada aura nature di ruangan tu . Mana tau tengok tv lama ni akan buat pening dan sakit mata . Letak pasu dilantai takut nanti ada budak-budak , pecah pula jadinya . Letak asker ikea with plant didinding tu ok juga kan , ye tak ?. Dengan warna hijau sejuk mata memandang . Orang kata elak mata lelah ni boleh berkurangan jika tengok tanaman hijau . 

Asker ikea with plant ini hanya seharga RM 5.00 sahaja, murah bukan ? Barang yang cantik tak selalunya kena beli dengan harga mahal .Kena pandai survey dari beberapa tempat. 


Tempat untuk bersantai , letak karpet bulu -bulu yang lembut . Dulu Lisa beli karpet bulu ukuran 200 x 300meter dengan harga rm350. Karpet ni ada banyak jenis bulu dan kualiti , ada yang cepat tanggal , ada yang bulu kasar , ada yang bulu halus , ada yang bulu kuat tak cepat tanggal ..haa.. korang kena survey tau . Jangan asal beli je . Karpet bulu-bulu putih ni seharga 230.00 . Ok la jugakan , boleh bersantai diatasnya dan juga shoot produk review di karpet ini. Hahhaha multifungtion gitu . 


 Harga untuk Exclusive fur carpet ini  rm230 , ukuran 180x120cm . Murah dan pastinya limited stock weih kalau warna putih ni . 


Hiasan Rumah Untuk Bilik Tidur

Ini benda penting yang Lisa rasa wajib beli ! ahakss... Katil dan set perabot untuk bilik tidur. Harga untuk seti 4 dalam 1 ni hanya rm 1,119.00  sahaja weih . 4 in 1 untuk : 

~ katil queen
~ Almari 4 pintu + top
~ Dressing table
~ Side table

Murah juga ni . siap ada dressing table. Boleh sekali beli , lagi jimat . Haritu tengok bilik lain beli set pun dah RM 5,000.00 , Katil Queen , Almari . Dressing table dan side table .



Yang terakhir , Drawer Makeup . 

Ehem.. yang ini tak perlu Lisa explain panjang lebar la . Hehehe.. dah hakikat seorang perempuan mesti tak dapat lari dari barangan make-up . Jujur Lisa akui banyak gila barang makeup atas meja tu  , beli tu jarang ... review produk-produk kerjanya sebagai blogger kan kadang dapat review barangan makeup tak pun , barang makeup tu dapat dari anak boss, perempuan dia beli sekali untuk Lisa .best kan !  sebab itula barang make-up jadi banyak tu belum termasuk skincare lagi . Nampak lebih kemas kalau diletakkan didalam drawer makeup .  Dah lama riki-riki untuk beli drawer makeup . tapi itulah harga boleh tahan mahal . Tapi... Lisa nampak hari tu ada yang jual hanya dengan harga rm50.00 sahaja . Apa tunggu lagi , memang terus nak grab la . Murah weih . 



Itu sahaja yang Lisa nak ceritakan , 5 barang hiasan rumah untuk mencantikkan rumahmu. Ada banyak lagi yang perlu dijadikan wishlist hiasan rumah ni . Tapi nanti korang bosan pulak . Sambung artikel yang lain nanti la . Terimakasih sudi baca !  






11
( Hide )
  1. Cantiknya Rumah. Rasa x nak kuar rumah kalau gini.

    ReplyDelete
  2. Kalau rumah dh dihias cantik..memg akan jafi lawa..akk pun tgh sikit2 nak deko rumah

    ReplyDelete
  3. Wahh best lah deko deko bersama Lisa

    ReplyDelete
  4. Aduhhn.... Jatuh cinta ngan fur carpet putih tuu

    ReplyDelete
  5. Cantiknya asker putih tu. Nanti nak cari.

    ReplyDelete
  6. Berkenan plak tgk fur carpet tu, betullah buat shoot gambar produk pun lawa tu

    ReplyDelete
  7. rambang mata kalau nak pilih barang untuk rumah ni..boleh rabak poket..hihi

    ReplyDelete
  8. Wahh sah siap2 hias rumah dah lisa.. cantik.. nampak kemas dan menarik..nnt dah tambah itu ini lagi la menarik..

    ReplyDelete
  9. Rumah kami pun dah hampir setahun masuk, tapi hiasan belum penuh lagi, barang pun sikit-sikit dulu beli

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo