Ad

Wish List 2016 , Selamat Tahun Baru !

Azam dan wishlist 2016

Assalamualaikum , tinggal beberapa jam lagi dah sampai ke penghujung 2016 . Ramai yang berharap akan ada 2016s (dah macam i-phone pulak ) , Hahhaah... alololo masih tak puas lagi dengan tahun 2016 lah tu , atau mungkin banyak azam yang belum tercapai tahun ini . Bagaimana dengan azam korang ? tercapai atau tidak ? 

Wish List 2016 yang Lisa dah dapat seperti , Dslr , mirrorless sony , Go pro , Lense untuk Dslr , dan cincin . Rasanya banyak lagi yang Lisa dapat.. tapi takpa.. yang lain tu abaikan je dulu.. kang panjang dan bosan pulak entri kali ini . 



1. DSLR 
Lisa pilih jenama canon , alarr.. beli yang 60D jek . Rasanya lepas join group photography cikgu Adhadi lah Lisa betul-betul dah ada kenyakinan diri untuk beli seketul DSLR . Memang sejak dulu lagi nak ada kamera ni , tapi masih confuse memilih nak yang macam mana yang sesuai keperluan Lisa sebagai Media Influencer , and blogger . Mestinya nak gambar yang kebambom ,. yang lawa.. tapi ada kamera kalau takda ilmu pun tak guna juga lah kan . Heww..nasib baik ada group cikgu Adhadi . Terimakasih akak Aena sebab tolong Lisa beli DSLR ni . 



2. Kamera Mirrorless Sony alpha 5100 


Amboih bersungguh taip , Lisa memang dah aim dari tahun lepas lagi ni ha ... memang nak beli sony ni . Sebab Mirrorless kamera ni dia ada LCD sekali , dan boleh flip serta ringan jek . Senang bawa pergi mana-mana dan ada wifi . Penting tu haaa... Tinggal tunggu beli lense yang art 1.4 untuk kamera ni . Harga boleh tahan jugakkkk weii ribu riban lens tu .Kalah harga body a5100 ni . 



3. Go Pro  Hero 4 Black
Berangan nak jadi Vlog kengkonon . Yala sebab go pro ni boleh masuk air . Lisa dah bawa time pergi Desaru berapa bulan lepas. Cantik dan lawa beb gambar dia . Size yang kecik senang bawa pergi mana-mana. Suport video 4K ! mana tak cantik kan. Sekarang tengah berjinak lagi la nak study trick hack guna gopro tu ha . Latest boleh live go pro then connect ke FB ! Gambar lawa ... tak perlu risau tulisan terbalik macam LIVE di FB kebanyakan . 



4. Lens Tamron SP AF 10-24 mm , f /3.5-4.5 DI ii 
Lens untuk canon lisa memang dah beli yang lens canon 50mm stm f/1.8  , memang lawa bokeh dia . Tamron ini pulak untuk gambar landscape . Bokeh tak berapa ada sebab f pun 3.5 juga sebab lens 3rd party . Paham-paham je la.. Kalau nak lawa , guna canon juga.. tapi tengok harga.. gulpp.. 



5. CINCIN 
Yang ni memang lisa tak fikir akan dapat di hari jadi Lisa tahun ni . Yala... sebab gurau je.. rasa nak beli cincin . Tup-tup benar jadi.. ahaks. seketul cincin dah memacak di jari manis Lisa . Cincin tunang ke ? dop aih ... cincin hari jadi. Bertuah kan Lisa ... tahun lepas dapat rantai dan loket , tahun sebelum dapat gelang tangan .. tahun ni dapat cincin ada diamond la kot.. bling bling dan elegant gitu . Terimakasih boss ! 

Alhamdulillah setakat ni wishlist Lisa untuk tahun 2016 dah hampir tercapai semuanya dengan duit dari job Blogger yang Lisa kumpul selama ini. Walaupun azam untuk menikah tahun ni tak tercapai seperti perancangan sebelum ini. Hek hek hek gatai sungguh ,, takpe ..sebab utamakan yang penting dulu . Yang lebih penting tu tak kan Lisa share disini , surprise.. tunggu tahun depan . 

Doakan yang baik.. semoga azam tahun depan dapat tercapai . Insyaallah ..AMIN.
Apa azam korang untuk 2017 nanti ?


7
( Hide )
  1. Tahniah..semoga terus berjaya ditahun tahun yang mendatang.. On sepet i trust :)

    ReplyDelete
  2. selamat tahun baru cik sepet . eh :D

    ReplyDelete
  3. Semoga wishlist tahun 2017 ni tercapai pula ye...hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin. insyaallah tercapai sebab tunggu masa je hhaaa

      Delete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo