Ad

PRIHATIN BAYI DIBUANG ATAU SEBALIKNYA ?

Bayi dibuang di tong sampah.
PRIHATIN BAYI DIBUANG ATAU SEBALIKNYA ? | Semalam timeline facebook dibanjiri dengan gambar bayi yang dahulu kala dibuang di Tong Sampah. Tak kira personal , page-page besar bahkan artis pun share. Hmm... sebenarnyakan.. kalian bukan prihatin.. tapi mengaibkan !

" Share foto ini sebagai tanda prihatin terhadap anak kecil ini.. xxxxx.... "  OK wait , ini bukan prihatin namanya , tapi tak menjaga hati perasaan baby ini kelak. Pernah tak kalian fikir  apa perasaan bayi ini jika kelak dia dewasa dia dapat tahu yang dia hanya bayi  anak luar nikah dan dibuang di Tong sampah ? Kalau kalian ada didalam posisinya , apa perasaan korang ? Kecewa ? Sedih ? kalau jenis budak hati kental tak apa juga. Kalau budak tu jenis yang sensitif , mesti akan kecil hati teramat sangat. Cuba kita bayangkan kalau baby tu dah besar nanti. Apa parasaan dia kalau dia tau dia pernah diperlakukan sedemikian rupa oleh ibunya sendiri ?.

Sebab pernah ade seorang pakcik ini (customer Lisa ) dia bagi tau la , ketika 17tahun dia dapat tau yang dia anak angkat sahaja... pergh memang tak boleh terima . Inikan pulak kalau baby ini  tahu dia anak yang berstatus tidak halal, malah pernah dibuang ke dalam tong sampah.Kadang-kadang kita ni sedih tak bertempat. Walaupun dia masih baby, kisah silam dia tu kita kena jaga jugak .Harap tak ada pihak bertindak bodoh tunjuk gambar dalam tong sampah tu dekat dia masa dia dah besar nanti.

Prihatin ? pergi cari budak tu dan sedekah atau bagila pape yang mampu. Bukan aibkan budak tu .

Lain kali sebelum sebar gambar atau status , fikir baik buruk dulu. Jangan TERIKUT-IKUT jadi yang pertama share dan jadi keyboard warrior. Fikir kalau kita berada diposisi mereka pula ye. 

4
( Hide )
  1. betul cakap lisa tu. kena pikir panjang ttg kesan baik buruk tindakan kita sblm nak share benda camni

    ReplyDelete
  2. Ada discuss ni kat opis .. betul2.. cuba fikir apa perasaan dia kalau tgk gambar ni

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo