Ad

Cara Tukar Username Twitter

Cara Tukar Username Twitter


Tukar Username Twitter

Assalamualaikum , selamat petang . Pelbagai jenis media sosial kini digunakan untuk berkomunikasi. Dari banyak-banyak aplikasi tu , yang Lisa kerap gunakan ialah Facebook , Instagram , Whatsapp , dan Twitter . Tahukah anda , kini username dalam twiter dah boleh ditukar kepada username yang baru . Kalau dulu , hanya sekali time daftar itula nama username kita . Cara untuk tukar username twitter ianya sangat mudah dan tak perlu menunggu sampai 60 hari , seperti mana url link facebook .

Cara Tukar Username Twitter .

Sebelum itu , jangan lupa follow akaun twitter Lisa di www.twitter.com/therylisa  . Cara-cara untuk tukar atau ubah username twitter akan Lisa kongsikan dibawah ini , senang je... hehehe

1. Buka aplikasi twitter di phone , klik pada Gambar profile korang tu di tepi kiri atas aplikasi twitter akaun korang . Maka akan keluar paparan seperti gambar dibawah ini 




2. Pilih Setting and Privacy 
3. Kemudian pilih bahagian acount , dibawah username korang @therylisa  ,  Lihat pada gambar 


4.  Pilih dibahagian Username 
5.  Nah sekarang korang boleh isikan nama username yang baru untuk akaun twitter korang .
Sama seperti akaun email , jika berwarna hijau right tu maknanya usernamer itu boleh digunakan , kalau keluar warna merah bermakna orang lain dah pakai username itu , jadi kena tukar la nama yang lain . 
6. Klik DONE
SIAP ! 


Nota : Username Twitter paling panjang hanya boleh 15 character . 





Mudah sahaja bukan ? Setelah hampir 7 tahun menunggu , baru pertama kali ini Lisa boleh username tanda @ boleh ditukarkan . Hehehhe... Rasa Bahagia pula bila dapat tahu ini . Tapi disebabkan masih terikat dengan beberapa keje review ,, Lisa tak boleh tukar username lagi .. sebab nanti jadi Error pula kalau client tengok link yang disubmit tempoh hari .

Korang yang ada akaun twitter tu cepat tukar atau ubah username tu , sebelum kena sekat lagi... sebab haritu dah cuba banyak kali tapi tak boleh juga . 

Ada cadangan tak untuk username Lisa yang baru nanti ? 


5
( Hide )
  1. rasa dah lama boleh tukar..sebab haritu akk tukar ke nadiasamjohari

    ReplyDelete
  2. Dh tukar yg baru, tapi bila buat carian kt google x jumpa. Bila masukkan nama lama jumpa. Mohon percerahan?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. perlukan masa untuk melekat ke user name yang baru :)

      Delete
  3. X dpt , die kata x dpt kemas kini username

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo