Ad

BONUS RAYA PEJAWAT AWAM 2015

BONUS RAYA PEJAWAT AWAM 2015 , Bantuan Khas ramadhan dan raya pejawat awam 2015
BONUS RAYA PEJAWAT AWAM 2015 | Petang tadi perdana menteri Datuk Seri Najib Razak telah mengumumkan bahwa para pejawat awam akan mendapatkan bantuan khas untuk ramadhan dan hari raya aidil fitri 2015 sebanyak rm500.00 . Bantuan ini akan diberikan kepada penjawat awam GRED 54 kebawah. Manakala untuk pesara yang berpencen pulak akan mendapatkan rm250.00
"Kedua-dua pembayaran ini akan dibuat pada 25 Jun ini yang membabitkan anggaran implikasi kewangan berjumlah RM1 bilion," katanya ketika berucap pada Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Keempat Belas (MAPPA XIV) di sini. 

dipetih dari BH , Selain itu Najib turut mengumumkan berkuatkuasa 1 November ini, penjawat awam akan menikmati kadar baru terendah imbuhan tetap perumahan sebanyak RM300 sebulan berbanding kadar terendah RM180 yang diterima buat masa ini. Elaun ini pulak akan dinikmati oleh pejawat awam Gred 41 kebawah. penjawat awam yang menduduki kuarters pula akan menerima 25 peratus daripada kadar imbuhan tetap perumahan yang diterima mereka.

Wah dapat bantuan khas atau senang cakap bonus la . Hehe.. Tapi kena jimat juga sebab selepas itu tarikh gaji bulan 7 dipercepat manakala tarikh gaji bulan 8 seperti tarikh biasa setiap bulan. Nanti dapat gaji tu kena settle la ye bill -bill semua . Jangan Habiskan macam tu sahaja , kena berjimat cermat.

Pekerja swasta pula bagaimana ? Banyak tak bonus yang majikan bagi ? Hehehe.. Banyak atau sedikit terima je la . Dan namanya rezeki. Kalau nak banyak sila berniaga sendiri . Be a Boss . Hehehe


1
( Hide )

both
© all rights reserved
made with by templateszoo