Ad

Pokok TONGKAT ALI Dan Manfaat

Tongkat Ali , pokok tongkat ali , manfaat khasiat tongkat ali.
Pokok TONGKAT ALI Dan Manfaat | Mendengar nama Tongkat Ali apa yang ada dalam fikiran kalian ? pastinya minuman yang mempunyai manfaat mampu menguatkan tubuh dan menambah stamina terutama untuk lelaki. Sudah tidak asing jika beberapa minuman yang dicampur dengan ramuan tongkat ali dijual dan di produksi untuk minuman kerana khasiat yang bagus untuk tubuh. Namun pernahkah kalian melihat sendiri bagaimana rupa pokok tongkat ali

Lisa dapat pokok ini dari Kuantan. Actually ialah dari kawan boss , Boss ade lah projek sikit yang dibuat di Kuantan Pahang sana. Lisa ingat kayu baling ular tadi. Haha. Then dia bagitaula ini Tongkat Ali. Serious, ini kali pertama Lisa tengok batang tongkat ali. Jakun betul lah kan. Laddy boss bagitau yang orang-orang cina cakap kulit atau kepingan tongkat ali ini (seperti dalam gambar ), masukkan dalam sup ayam nanti badan akan kuat dan elak dari sakit. Maksud dia untuk meningkatkan daya tahan tubuh . Aik, iyeke.. takut Lisa makan nanti jadi lain pulak. Hahaha .

Beberapa Khasiat dan Manfaat Tongkat Ali :  
1. Meningkatkan gairah seksual.
2.Menjadikan tulang lebih kuat.
3.Meningkatkan kepadatan otot.
4.Mengurangi lemak tubuh.
5.Meningkatkan laju pembakaran energi dan fosforilasi oksidatif.
6.Meningkatkan pembentukan sel darah sehingga membantu mempertahankan tingkat energi yang lebih tinggi dan mempercepat masa regenerasi dan pemulihan setelah sakit atau setelah terluka.
7.Meningkatkan fungsi otak termasuk daya ingat.
8.Mengurangi stres dan membantu mempertahankan suasana hati yang gembira.

Mengurai Lemak ? wah memang sesuai untuk orang berdiet. Hehe . Untuk Lisa lebih kepada mengurangi stress kot. Apapun thank you boss. sebab dah bagi tongkat ali untuk saya . Well.. Lisa memang tau kalau cina buat sup ayam atau sup herbal memang superbb sedap. Main campak-campak bahan then tak perlu tambah perisa. Tapi ... Sup ayam yang dihasilkan.. nyummiiiee memang sedap! untuk orang berpantang atau demam memang sesuai. 

1
( Hide )
  1. Tongkat Ali memang banyak sangat khasiatnya. Sebab tu skrg byk produk berasaskan akar kayu ni.

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo