Ad

Penjualan Topup Harga Asal Ditangguhkan

Penjualan Topup Harga Asal Ditangguhkan , HARGA TOPUP TERBARU ,HARGA KAD PRABAYAR ,
Penjualan Topup Harga Asal Ditangguhkan  | Dua hari lepas SKMM ( Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia) telah mengumumkan yang harga penjualan untuk kad prabayar ialah akan kembali kepada harga asal bermula pada esok 1 Mei 2015, dalam surat kabar pun tertulis seperti itu juga. Then Lisa tanya lah dengan orang yang bekerja dalam celcom dan Encik tu jawap " tiada any news and pengumuman apa-apa lagi dari Telco " . Ok lah selepas Lisa dengar penjelasan beliau.. mungkin gak akan kembali harga asal dan mungkin juga akan sama hrga seperti sekarang ini. RM kad prabayar +6% GST. 

Hari ini baca dalam group telco , ada Announcement seperti dalam gambar diatas , Kenyataan Akhbar dari  Jabatan Kastam Diraja Malaysia Putrajaya  yang berisi

 " LAYANAN CUKAI GST KE ATAS KAD PRABAYAR 

Selaras dengan pengumuman Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia yang memaklumkan bahawa kajian mengenai layanan cukai GST ke atas perkhidmatan kad prabayar masih dijalankan oleh syarikat-syarikat telekomunikasi ,maka arahan Ketua Pengarah Kastam bertarikh 28 April 2015 kepada syarikat telekomunikasi mengenai layanancukai GST keatas perkhidmatan Kad Prabayar yang akan berkuasa pada 1 Mei 2015, adalah ditangguhkan . 


DATO' SRI KHAZALI BIN HJ. AHMAD
kEUA PENGARAH KASTAM
JABATAN KASTAM DIRAJA MALAYSIA


30 APRIL 2015. 


Jadi harga topup TERBARU BERMULA 1 Mei 2015  masih seperti biasa .. dikenakan GST 6%  sampai kajian tersebut selesai. Adeh .. kejap-kejap tukar harga. Kesian rakyat yang menggunakan kad prabayar atau topup ini. huhu... Baru nak bergembira dah dapat berita macam ini pula. Ok la.. tunggu je news baru yang akan diberitahu nanti.




0

No comments

Post a Comment

both
© all rights reserved
made with by templateszoo