Cara Hilangkan Sakit Gigi Dengan Cengkih

Tahukah anda ? bahan-bahan yang berada dirumah boleh dijadikan ubat atau penyembuh sakit Contoh.. Ubat gigi, kalau Lisa ada jerawat dimuka .. memang Lisa sapu je dengan ubat gigi tu di bahagian yang ada jerawat. Ubat gigi juga boleh disapukan kalau tangan terkena minyak panas . Rumput Bayam untuk kanser , dan banyak lagi bahan-bahan yang ada disekeliling kita yang boleh dijadikan sebagai ubat. Dari hari ahad lepas, tak tahu kenapa gigi sebelah kiri terasa sakit pula. Makan makanan keras,, tak juga rasanya . Tertusuk tulang ikan ? eh tak kan kot... pening cari cara untuk hilangkan sakit gigi yang berdenyut macam perut minta makan... akhirnya kawan ada bagitau petua ilangkan sakit gigi. Iaitu , Cengkih !

Cengkih sebagai penghilang rasa sakit gigi ? biar betul ? mula-mula Lisa ingat kawan Lisa ni main-main je , ehh ternyata dia tak bergurau. Caranya : Ambik sekuntum bunga cengkih dan kemudian letak dekat gigi yang sakit , gigit sampai lunyai . Insyaallah sembuh sakit gigi tu . Dan Lisa cubalah ambil sekuntum cengkih tu kemudian kunyah ... rasanya ? WEIRDDDDD !!! weird dan pelik. Lagipun Lisa jenis tak suka makan rempah . hahah mau tak muntah , ! kunyah kunyah dah lumat.. terus muntah. berkumur banyak kali dengan air . ahaaha.. Tapi ok dah lepas beberapa jam dah tak sakit. kira menjadi la petua tu.

Bawang putih tampal kat pipi pon boleh ilangkan sakit gigi , tapi nanti jadi terbakar la kulit muka tu sebab bawang tu panas.

So... selamat mencuba petua ini 

3 ulasan

Tak pernah cuba sebab tak suka bau bunga cengkih...x sedap

yg tak sedap tu la ubat hahahah hishhhh

hahaha apalah rasa dia kan.. tapi demi nak elok, apa salahnya.. ahaks thanks for the tips


EmoticonEmoticon