Hasad Dengki Berniaga

Hasad Dengki Dalam NIAGA |dalam berniaga tentunya akan menjumpai Berbagai karenah orang.Sama ada dari pembeli atau dari peniaga lain. Memang saya masih makan gaji,namun saya juga ada sedikit kerja sambilan. Boleh la untuk bayar bil, tambah lagi dengan wujudnya gst semua barang memang mahal dan naik harga.  Nak fikir persiapan kahwin lagi(opss yang ni gurau je, hheehe). 

Tak kisah la berniaga secara online atau berniaga di kedai-kedai. Pastinya akan ada persaingan dari peniaga lain. Customer pula ada yang ragu-ragu sebab pernah ditipu oleh peniaga lain.. Yng bagi janji manis Tapi Selepas ade problem terus lepas tangan. Seperti peribahsa "Sebab Nia setitik rosak susu 1kolam. "

Manusia dan Hasad Dengki memang tak terpisahkan. Baik dalam business, rakan sekerja,sekolah,bahkn mungkin jiran sebelah rumah.  Alkisahnya tadi Lisa ping iklan di Facebook. Dan ada satu hamba Allah ni memang dari dulu lagi tak tau knpa mcam dengki sangat dengan Lisa. Well.. attention whore kot.TAkpe la.. Allah mendatangkan ujian ini sebab nak bagi pahala dan menguji kita. Hehe... Dalam blogger pon ada je yang ber Hasad Dengki. But I don't care!  setakat ini alhamdulillah lisa takda prob lagi dlm berblogger.  bak kata sentiasa berfikiran positive. 

Hahaha rileks lah. Bukan Manusia yang menentukan rezeki... Tapi Allah...
Jangan Biadab boleh tak? 

"Anjing Menyalak musyafir tetap berjalan... "
Itulah ibarat orang yang dengki iri hati untuk sakat perniagaan orang lain sebab dia tak leh tengok orang lain lebih dari dia,namun si peniaga ni abaikan orang tu macam abaikan "ANJING yang MENYALAK "

1 ulasan:

biasalahh org melayu.. tak bleh bila org senang dpd dia.. nauzubillah


EmoticonEmoticon