Ad

SAMBAL KETUK NAS CHOICES SEDAP & MURAH !

SAMBAL KETUK NAS CHOICES , sedap dan murah !
RESIPI SAMBAL KETUK KETUK NAS CHOICES

Assalamualaikum ! Minggu lepas , Lisa pergi ke Kedah untuk settlekan beberapa urusan . Ini kali pertama Lisa jejak sana . Memandangkan perut Lisa yang kampung ni tak boleh terima beberapa menu makanan ,,, terfikir pula nak bawa sambal untuk bekal pergi  Kedah. Nasib baik lah ada sambal ketuk nas choices  yang jadi penyelamat , tak risau dibuatnya .

SAMBAL KETUK NAS CHOICES , sedap dan murah ! 


Sambal ketuk , mungkin ada sesetengah orang yang baru first time dengar nama sambal ini. Bagi orang yang penggemar makanan pedas , usah ditanya la..mesti tahu . Kali ini Lisa cuba pula sambal ketuk nas choices , senang bawa pergi travel ataupun bekal kat office tempat kerja . Setakat yang Lisa pernah makan , Sambal ketuk ni boleh tahan pedas kaw gitu . Makan dengan nasi panas-panas.. perghh tak tengok kiri kanan beb.. kalau pandai lawankan dengan lauk lain memang jadi berganda selera makan. bak kata host vit daily , PADUU BEBB ! 

Bab buat sambal ni , Lisa memang failed la .. tapi untuk komen rasa sambal.. yang tu Lisa pandai . hehehe . Rasa sambal ketuk nas choices dari pendapat Lisa bagi 4.5/5 bintang ! 

review sambal ketuk nas choices sedap dan murah

Balance sambal ketuk nas choices tempoh hari Lisa bawa ke tempat kerja , Lunch lebih menyelerakan dengan sambal ketuk Nas Choices . 

RESIPI SAMBAL KETUK Nas Choices


Sambal ketuk Nas Choices ni macam sambal hitam pahang, tapi bukan sebab takde belimbing. Sama dari segi rupa yang hitam kot , hehehe. Oh ... ternyata ada banyak jenis sambal ketuk .  Sebelum ini lisa makan yang sambal ketuk cili hijau , kali ini pula Lisa makan sambal ketuk yang berwarna hitam. Boleh tahan pedas beb sambal ketuk ini. Rasa sedikit berbeza berbanding dengan sambal ketuk cili hijau . Mungkin sebab sambal ketuk yang ini resipi tradisi dari gabungan pahang dan sumatera indonesia. Ada beberapa ejen di seluruh malaysia. Bahan-bahan yang digunakan dalam sambal ketuk ini adalah  : Bawang merah , bawang putih , cili , garam 


Ha.. korang yang suka makan sambal atau tak pernah makan sambal ketuk ni  sambal boleh cuba sambal ketuk nas choices ini ... senang dibawa kemana-mana . Murah pun ye jugak ..

Sesuai untuk dibawa untuk travel .
Kadang kita bercuti , atau travel ke tempat baru .. takut tiada kedai makanan yang sesuai dengan tekak kita ,,, Nas Choices Sambal Ketuk sesuai sangat untuk dibawa . Lagipun packing ni senang disimpan semula dan kedap udara.

Malam tadi Lisa cuba masak nasi goreng dengan menggunakan sambal ketuk nas choices ini , sedap beb ! hahaha.. senang kerja tak perlu ka ketang ketung malam-malam buta nak tumbuk bawang merah , bawang putih dan cili  . Tinggal panaskan minyak ,  taruh sambal ketuk ini  dan masukkan nasi . Dah siap . Nyummii.. lupa pula nak ambek gambar .... 

Tahan 6 bulan suhu bilik. Kalau dah bukak, takyah masuk dalam peti ais. 2 minggu  pun insyaallah tak berkulat.

Harga Sambal ketuk Nas Choices 


Harga sambal ketuk ini sekarang ada promosi tak silapnya , harga dalam rm10- rm20.. korang terjah je  message dekat instagram @nas_choices  Ataupon terus whatsapp 0193613164


Pshhttthh : Sentiasa cari ejen dan stokis yang nak tambah pendapatan.Kalau nak tambah duit poket , boleh la try jadi ejen kay... 

Jika korang nak rasa macam mana sambal ketuk ini , boleh hubungi .....

HP : 019 361 3164 (call/sms/wassap), dan ejen diperlukan!

Facebook : SAMBAL KETUK

Instagram : @nas_choices
17
( Hide )
  1. 6 bulan tahan x payah buh dlm peti ais...eh sis suka la cm ni...kalau pi travel mesti nak benda pedas...selamat la bawa sambal ketuk la lepas ni...tq lisa !

    ReplyDelete
  2. Sedapnya lahai kalau sambal macam ni..makan nasi ngan telur letak sambal ni...aumm

    ReplyDelete
  3. menarik ni,boleh beli,tambah lg kalau org mcm sy,xpndai msk smbal,tapi suka pedas.blh than untuk brp lama ye?

    ReplyDelete
  4. Okey jom skodeng....boleh beli nanti

    ReplyDelete
  5. Aduyai... Sedap lak nengok sambal ketuk tu
    Bagus laa boleh tahan lama suhu bilik. Senang bawak travel.
    Terbaik lah!

    ReplyDelete
  6. nasi berlaukkan telur kicap goreng hancur letak sambal ni makan time nasi panas. perghhhhhhhhhhhh ! paduuuuu

    ReplyDelete
  7. Makan ngan nasi panas panas sedap ni...

    ReplyDelete
  8. Alahai nampak cam sedap jer sambal ketuk ni..akak tak pernah makan lagi lisa..nnt blh laa try ..

    ReplyDelete
  9. Sedap ni kalau makan saja dengan nasi panas ..bertambah-tambah haa ..berselera

    ReplyDelete
  10. Kalau padu, mesti sedap ni. suka kalau pedas-pedas ni

    ReplyDelete
  11. Tak pernah makan lak sambal hiyam ni. Rasa cam nak cuba jer

    ReplyDelete
  12. serius nampak sedap.. busyra mmg penggemar sambal ketuk.. tapi jenama ni belum pernah cuba lg.. nnti boleh lah try!

    ReplyDelete
  13. Kalau perahkan limau kat sambal ketuk nas ni sedap tak Lisa.. Kak Ti kalaubmakan sambal suka ada rasa masam2 sikit..

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo