Ad

Cara Mudah Penjagaan Kulit Muka

Cara Mudah Penjagaan Kulit Muka ,Penjagaan Muka dengan Nanowhite Fresh



Assalamualaikum...!  Pejam celik dah masuk hari ke-11 Puasa ,, so...masih boleh bertahan tak .. ? atau ada yang dah ponteng ni . Puasa kali ni jatuh di cuaca panas , ,muka Lisa pun sekarang dah mula naik berminyak . Tapi nasib baik Lisa tahu cara penjagaan kulit muka agar sentiasa fresh dan berseri .

Wajah ni.. perlu penjagaan yang baik , kalian juga kena tahu kulit kalian dalam kategori jenis yang mana satu . Lepas tu barulah kalian tentukan produk yang sesuai untuk digunakan . Kali ini Lisa kongsi  rahsia untuk jaga wajah tetap nampak comel dan  kekal Fresh sepanjang hari seperti Lisa (amboi.. angkat bakul sendiri nampak..hehehe... ) 


TIPS Pemilihan Produk Penjagaan Kulit Muka Normal-Berminyak

Pilih pencuci muka dan produk kecantikan yang banyak kandungan air , buah , tea tree oil, juga vitamin C & E . Elok lagi kalau ada kandungan daun Mint atau lidah buaya . Semua kandungan tu  akan jaga dan merawat wajah kalian dari berminyak ,kering , kasar dan paling teruk .. jerawat .

Selama ini ramai yang tanya , macam mana cara  dapatkan kulit yang kekal fresh dan berseri . Lisa kongsi produk Lisa ni ha....  " Nanowhite Fresh "  , Set Fresh sebab lisa remaja lagi . hehehehe.. Bermula dari curi-curi guna milik kakak... lepas tu tersuka pulak.  Kulit rasa tegang dan fresh.. macam letak ais dan daun mint bubuh kat muka. Tak perlu guna produk mahal-mahal..  . Lisa jenis ,, kalau ngam tu pilih je lah . Tak semua produk tu sesuai dengan kulit kalian ... pastinya sesuaikan juga dengan poket kalian . hehehe ... Nanowhite ni mampu milik.. sesuai poket , murah pun je juga... harga standart tak mahal sangat.

 Jom tengok langkah-langkah Lisa pakai :

Step 1 :

 Nanowhite Fresh Foam Cleanser




Ini lah pencuci muka yang Lisa cakap tu .. , harga baru RM15.90 jer... lebih kurang dengan harga pencuci muka yang sebelum ni . Tapi yang Nanowhite Fresh ni lagi sejukk... di muka . Jangan buka mata lama-lama pula time cuci muka.. nanti buih masuk mata .
  Cara pakai : ala.. sama macam kalian cuci muka..basahkan muka.. pastu letak Nanowhite Fresh Foam Cleaner kat tapak tangan .. lepas tu baru sapu dan urut kat muka . Bilas dengan air . 



 Step 2 :

Nanowhite Fresh Miracle Mist





Miracle Mist ni fungsinya tuk jaga kelembapan kulit wajah , kecutkan liang roma ,,, dan banyak lagi . Ada 9 kelebihan dalan 1 botol miracle mist ni . Yang pasti .. dalam tu ada tea tree oil , Sea Algae dan vitamin C .. macam Lisa bagitau awal tadi.. cari produk yang ada bahan tea tree oil atau vitamin C . Bagus untuk remajakan kulit wajah .. dan.. buang kulit mati . Harga dalam RM 20.++ untuk 125ml . Murah kan.., first time Lisa jumpa miracle mist yang murah .. sebelum ni tahu yang mahal je.
Cara guna senang je .. spray kat wajah korang . spray dah siap ! . tutup mata.. baru semburkan wajah.



Step 3 :

 Nanowhite Fresh Dark Spot Corrector 




Setakat ni wajah Lisa memang takde dark spot , just kadang ada seketul dua ketul jerawat la. Kadang ada majlis dan kena makeup.. , time malam tu kena bersihkan muka betul-betul.. tak boleh tinggalkan sikit kotoran atau bekas makeup . Kalau tak bersih  wajah tumbuh jerawat nanti . Ni time dah nak datang period pun ada jerawat seketul dua kat muka.. sebab tu letak dark spot corrector set dari Nanowhite Fresh ni .  Hope kecut la sebelum raya nanti .. Kalian yang ada dark spot boleh try guna produk ni,,Sejuk rasa mint je ... harga pula rm 18.50 untuk 15ml . 



pakai untuk malam satu kali dan pagi sekali . Pakai la .. kot raya nanti lagi berseri .. macam muka budak-budak..yayy dapat duit raya . hahaha.. 


Itu je sebenarnya cara Lisa rawat dan jaga kulit wajah Lisa . Tak perlu mahal pun.. murah dan harga pun mampu beli dengan poket sesiapapun . Sesuai sangat untuk Lisa yang malas dan tak pandai  nak bersolek bagai .. Tada.. tengok ja muka Lisa yang macam budak sekolah ni .. ( mohon jangan termuntah ye .. elak batal puasa

Oh lupa nak bagitahu.. di timeline facebook , Lisa ada ternampak kontest produk Nanowhite ni. Nak try la.. mana tahu menang .. dapat IPAD woo.... Kalian pun boleh join..

untuk mudahkan kalian  tengok di link ini : 
https://www.facebook.com/nanowhite/photos/a.
10150182564123434.303349.130416903433/10153747858128434/

22
( Hide )
  1. Comelnya set ni...nak beli gak la..walupun akk dah tuo ;)

    ReplyDelete
  2. Pernah jugak nak try nano white ni sebab kita pun remaja lagi :P (nak jugak hahah ) tapi tgok la sebab terbeli dah yang lain. hehe

    ReplyDelete
  3. Lisa... samalah kita! Kak Nina pun serasi pakai Nano White ni. Tapi kak Nina pakai yang putih snow tuu.. Best!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang putih snow tunggu dah besar nanti..haha lisakan budak2 remaja lagiii

      Delete
  4. Wah wah makin berseri2 laa Lisa raya nanti..Comey gituuu..

    ReplyDelete
  5. alaaa....lisa jenis memang cantek ekk...suka laa tgk..adeh. raya nanti komfem comeellllahh dia...hahahaaa

    ReplyDelete
  6. suka miracle mist dia, sejuk je muka bila spray ;)

    ReplyDelete
  7. wauuuu...nano white...nampak halus je wajah lisa

    ReplyDelete
  8. makin comel dia.. patutlah guna ni.. leh cuba nanti..


    www.yanieyusuf.com

    ReplyDelete
  9. Comel je design dia hehe..spray tu nmpk best.kana try ni

    ReplyDelete
  10. Kawan pakai memang elok kulitnya.. ena tak berani sebab kulit memang cam hape entah.. sendiri tak faham

    ReplyDelete
  11. Patutlah makin comel..guna produk nie rupanya..hihihi

    ReplyDelete
  12. mujur la tesco bawah opis je..mmg ada jual produk ni kt tesco...senang nk rembat :)

    ReplyDelete
  13. best pakai nanowhite fresh . Mar da start pakai nanowhite ni . Suka spray setiap kali p keje . heeee

    ReplyDelete
  14. Patutlaa makin comel..pakai nanowhite rupanya..kite pun baru produk ni..harap2 hilanglah jerawat raya nanti..hihi

    ReplyDelete
  15. Packaging products ini comel betul.. Bella pun dah jatuh cintA... 😊

    ReplyDelete
  16. Berbaloi guna produk nanowhite ni.. 👍👍👍

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo