Khasiat Rose Tea BEAUTEA Untuk Kecantikan

CANTIK SEMULA JADI DENGAN rose tea beautea

Beautea Rose Corolla

Assalamualaikum , selamat petang.. Beberapa minggu lepas Malaysia dilanda musim sejuk .. tempat Lisa pun dah sampai 21celcius . Fuh... cukup rendah juga la dari tempat lain . Suhu sejuk memang sesuai sangat minum teh atau kopi .  Kerap minum kopi pun tak berapa elok untuk kesihatan , jadi  Lisa gantikannya dengan Teh bunga mawar dari Beautea Rose Corolla dan pastinya tanpa gula . Aroma yang wangi dan untuk pengetahuan korang , banyak kelebihan dan khasiat rose tea BEAUTEA  untuk kecantikan  juga tau . 

Khasiat Teh Bunga Mawar Beautea - Premium Rose Tea 


Teh ini dihasilkan sepenuhnya daripada bunga mawar yang dikeringkan. Ia menghasilkan teh wangi yang halus, beraroma buahan dan rendah kalori. Teh bunga mawar Beautea Rose Corolla membantu melegakan kekejangan  menstrual dan kaya dengan antioksidan. Pengambilan secara kerap membantu untuk mencerahkan kulit. Lisa pula memang jaga penampilan kulit agar sentiasa nampak berseri dan awet muda, sebab tu suka gantikan teh tu dengan beautea rose corolla .

 

Beautea Rose digolongkan sebagai KING of ROSES dibawah genus rosa untuk kelopak yang besar, rasa dan minyak pati . Mawar yang tumbuh secara semula jadi secara organik tanpa menggunakan racun perosak , baja atau rumput tiruan. Kerana sifat halus air, penuai memetik bunga pada jam 4 pagi hingga 6 pagi untuk mengelakkan pendedahan cahaya matahari. menggunakan pengeringan suhu rendah , untuk  berjaya mencapai bentuk paling murni dari segi warna, aroma, minyak pati dan nutrisi pemakanan bunga rose ini .

Kedengaran menarik bukan ... Ingatkan bunga mawar ini hanya hadiah tangan untuk  kekasih dan lepas layu kemudian dibuang begitu sahaja. Banyak juga manfaat untuk kecantikan yang korang boleh dapatkan dari Beautea Rose Corrola , senang panggil teh bunga mawar la..




Selain untuk teh , korang juga boleh cuba campurkan dengan susu panas dan sedikit coklat. Rujuk gambar diatas ... Serius sedap beb ! Bagi yang tak gemar minum susu sebab bau hamis.. boleh try buat macam diatas ni ha . 

Khasiat Rose Tea BEAUTEA 


1. Meningkatkan sistem kekebalan tubuh
Khasiat teh mawar yang pertama bisa membantu meningkatkan sistem kekebalan tubuh anda. Tubuh merupakan salah satu hal yang perlu untuk dijaga kesehatannnya supaya jauh dari penyakit. Untuk menjauhkan anda dari berbagai macam penyakit, anda diharuskan untuk meningkatkan sistem kekebalan tubuh. Minuman di dalam teh ini telah dipercaya memiliki manfaat yang bisa membantu anda dalam meningkatkan sistem imun tubuh.

2. Mencerahkan kulit , dan  Menangkal radikal bebas
Teh mawar ini merupakan sebuah teh yang juga memiliki kandungan antioksidan yang sangatlah tinggi. Berbicara tentang antioksidan sendiri sangatlah berguna bagi tubuh karena bisa menangkal radikal bebas.  Untuk menghalang radikal bebas ini, anda bisa meminum teh mawar ini  yang tentunya juga mempercantik dan lembutkan kulit . 

3.Menenangkan Fikiran 
Aroma Beautea Rose Corolla ini memang wangi !  dan juga zat yang ada pada minuman teh mawar ini juga sangatlah bermanfaat sekali bagi anda. Oleh sebab aroma dan juga kandungan tersebut bisa membantu anda dalam menenangkan pikiran anda supaya menjadi lebih rileks dan tenang .

4. Menurunkan berat badan
Untuk anda yang sedang menjalankan program diet, minuman ini telah dipercaya bisa membantu anda dalam membantu program diet. Kandungan di dalam teh ini akan membantu menurunkan berat badan anda supaya menjadi lebih ideal. Oleh karena itu, jika anda sedang melakukan diet sehat, jangan lupa juga untuk mengkonsumsi teh ini.

5. Mengurangi risiko penyakit jantung
Kandungan polifenol di dalam teh ini nantinya juga akan membantu anda dalam menurunkan kadar kolesterol. Tentu hal ini merupakan salah satu hal yang bisa menyebabkan anda terkena oleh penyakit jantung dan juga stroke. Ketulan darah yang telah diakibatkan dari kolesterol ini bisa menyebabkan anda terkena oleh serangan jantung dan juga stroke. Untuk mengatasi hal ini anda bisa meminum teh mawar ini.

6. Menghilangkan stress
Jika anda sedang mengalami stress lantaran banyaknya masalah yang sedang anda hadapi ataupun karena aktivity yang padat, minuman ini bisa membantu dalam mengatasi hal tersebut. Kandungan di dalam minuman ini akan membantu anda dalam menghilangkan stress tersebut.

7. Mencegah diabetes
Untuk anda yang ingin menghindari penyakit diabetes, mengkonsumsi teh ini juga merupakan salah satu hal yang baik untuk anda lakukan. Sebuah penelitian yang telah dilakukan pada tahun 2010 telah membuktikan bahwa kandungan kafein di teh dapat membantu mengurangi risiko terkena diabetes.


8. Menghilangkan rasa mengantuk
Kandungan kafein yang telah ada pada teh ini juga telah memiliki manfaat bisa mengurangi rasa kantuk. Jadi, bagi  korang yang ingin menghilangkan rasa mengantuk sila cuba  untuk amalkan minum teh mawar ini.






Lisa amalkan minum 2 kali sehari.. pagi dan petang ketika bersantai ataupun malam sebelum tidur. Senang sikit untuk gunakan bunga mawar tu sapu ke wajah untuk luaran kulit semakin lembut. 


Oh ya.. Beautea dengan Rose bud tak sama tau . Bezanya  , rose bud dituai ketika pramatang .., Beautea Rose Corolla pula dituai ketika sepenuh matang. Oleh sebab itu kandungan nutrisi Rose Corolla ini sangat tinggi berbandingkan dari rose bud. 


HARGA BEAUTEA 

Untuk 1 Tin (15gr) BEAUTEA - PREMIUM ROSE TEA  , dijual seharga RM 69.00 . Sekarang ada promosi tau , 2 pax hanya seharga RM 108.00 sahaja . Cepat serbu sebelum kehabisan stock ! 


Cara Penyediaan :
3-5 kuntum mawar untuk secawan
5-8 kuntum mawar untuk 1 jug tea .

FOR MORE DETAIL PLEASE VISIT :
website : www.thebeautea.com
Instagram ; @the_beautea_my
Facebook : https://www.facebook.com/thebeautea/




Rasa dia pun lebih sedap dari Rose bud , dan juga tak sakit di tekak . Sebelum ini Lisa minum air rose bud tekak ni rasa pedih pula , mungkin sebab terlalu banyak . Tapi Beautea ni lembut je masuk di tekak.. tak sakit . Kena bertukar dengan Beautea Rose Corolla ni nampaknya ..

Sila cuba tips cantik dari Lisa ni ... muahhh ... ! 


{ 17 comments.. read them below or add one }

Izyan Balqis Izyan Balqis January 24, 2018 at 10:05 PM
Nampak sedap la lisa. Nak try la nanti. Tunggu gaji. Heess
Sue Izza Sue Izza January 25, 2018 at 2:16 AM
pernah tengok dan tahu pasal rose tea ni tapi tak pernah try,yang tahu kelopak bunga ros memang ada khasiat tuk orang pompuan dan petua nenek kak sue pagi-pagi bangun tidur amik je kelopak bunga tu yang ada air embun kunyah dan telan,banyak khasiat heheheh.
Akif Imtiyaz Akif Imtiyaz January 25, 2018 at 10:49 AM
Fuyoo patutlaaa makin berseri2 muka lisa.minum rose tea upernya. Banyak gak khasiat dia eaa.. Boleh try laa nanti..hehehe..
Mama Kembar 3 Mama Kembar 3 January 25, 2018 at 7:28 PM
Nampak mcm sedap plak minum teh ada ros gitu, teringin laa plak nak try
Nadia Johari Nadia Johari January 26, 2018 at 12:16 AM
eh firtime tengok minum macam ni..kiut nampaknya..
Wan Syahida Wan Syahida January 29, 2018 at 2:56 AM
Wah.. first time dengar teh bunga ros ni. Selain bunga ros digunakan untuk wangian, minum pun bagus rupanya...
Radhia Razali Radhia Razali January 29, 2018 at 4:00 PM
saya sekarang ni mudah sangat rasa mengantuk..even tengah bekerja pun..bolehlah minum rose tea beautea untuk mengurangkan rasa mnegantuk
Siti Rohaida Yusof Siti Rohaida Yusof January 30, 2018 at 3:24 PM
eh..akak pun amalkan jugak ni,tapi dah nak habis.. selalu beli dekat Aeon Jusco..
Lisa Nurulain Lisa Nurulain February 6, 2018 at 2:38 PM
ha ah . kt kg dlu senang je tanam.. kt kluang ni susah sikit ... cpt mati
Lisa Nurulain Lisa Nurulain February 6, 2018 at 2:40 PM
kalau yang nak gantikan kopi tu boleh je .. heheeh
Lisa Nurulain Lisa Nurulain February 6, 2018 at 2:40 PM
boleh cuba rse tea beautea pula hehe
Lisa Nurulain Lisa Nurulain February 6, 2018 at 2:41 PM
sedappp manis natural takde letak gula