Kenapa aku pilih Tyzara ?

Kenapa Aku Pilih Tyzara ? 

Rambut gugur mesti akan buat kurang percaya diri , baik lelaki atau perempuan . Lelaki lebih nampak sebab tak boleh nak sorok , kalau perempuan bolehla sorok dengan bertudung . Tipu la kalau rambut korang tak gugur setiap hari . Aduh..! Lisa sendiri pun ada masalah rambut gugur , sampai kadang menangis.. kot nanti jadi botak . lagi satu ..haishh mesti bersepah kan di lantai atau di tempat tidur. Rimas ! Dengar cerita Tyzara ni bagus untuk rawat masalah rambut , terutamanya rambut gugur Rambut gugur lepas bersalin , Rambut rosak/Bercabang ,Gatal kulit kepala dan kelemumur . Teringin nak cuba pakai ..

Yes.. memang normal kalau rambut gugur antara 1-5 helai sehari tapi rambut yg tak sihat akan gugur antara 10-20 sehari, da boleh kira kronik tu . Orang dulu-dulu rajinla pakai pati minyak kelapa , tapi ada bau kuat . Hmm tak kan kita nak pakai kan ? bertudung pula tu , mesti tak selesa. Zaman serba moden ni  aku rasa nak pilih Tyzara daripada cara traditional . Senang guna pun ye juga , dan tak leceh .  Boleh digunakan seisi keluarga dari anak-anak sampai la yang dewasa. Jimat la tak perlu beli banyak shampoo kan?

gambar : qasehdalia.com 

Apa itu Tyzara? 

Tyzara adalah jenama bagi Shampoo Rawat Rambut yg lebih dikenali sebagai shampoo soya. .Kandungan bahan dalam Tyzara Shampoo Soya menggunakan bahan yg berkualiti tinggi seperti :

PROTIEN SOY - ia dihasilkan daripada kacang non-GMO (yakni, kacang yg tidak diubahsuai secara genetik).dan ia diperbuat daripada kacang soya asli. Di mana protein soya ini memberi tenaga pada rambut kita.

-PANAX GINSENG ROOT EXTRACT - menguatkan akar rambut dan memberikan kesuburan kulit kepala utk memberi ruang anak rambut baru utk tumbuh.

-MAJUS ROOT EXTRACT - memberikan vitamin pada akar rambut dan meNyahkan kotoran kulit kepala.



Tyzara ni ada Kelulusan dari KKM  ( NOT161201328K )  so korang tak perlu risau la sebab memang selamat digunakan ye . 

Apa kelebihan Tyzara Shampoo Soya ni?
Shampoo khusus rawat rambut gugur jenama Tyzara ini mempunyai beberapa kelebihan seperti :

*Membantu Mengawal Rambut Gugur
*Kesan seawal 1 malam dan paling cepat selepas mandi (bergantung pada individu)
*Berbau wangi
*Rambut wangi seharian
*Matikan kelemumur
*Bantu Penumbuhan Anak Rambut Baru
*Bantu percepatkan rambut panjang (brgantung pd individu)
*Merawat kerosakan rambut
*Melembutkan rambut
*selamat digunakan oleh kanak-kanak dan boleh digunakan seisi keluarga
*Jimat utk penggunaan 1 bulan



Cara rawat rambut gugur

Banyak cara untuk rawat rambut gugur ni , tak perlu pun perabis duit pergi beli banyak ubat . Petua ni mungkin agak traditional , so jimat sikit guna bahan yang ada disekeliling kita .

- Limau nipis.
 Ambil perahan air limau nipis dan sapu rata-rata di kulit kepala. Amalkannya untuk selama 2 minggu. Seterusnya anda ambil santan untuk menyuburkan rambut anda. Lumurkan keseluruhan rambut hingga ke kulit kepala bagi mendapatkan hasil yang baik. Jangan cepat-cepat hendak membasuh rambut anda. Perapkan rambut anda dengan tuala untuk ½ jam. Biarkan ia berminyak dan meresap. Kemudian basuh dengan air suam. Amalkannya selama 2 bulan.

-Lidah Buaya / Aloevera
 Ambil beberapa helai daun bunga raya dan lidah buaya. Basuh hingga bersih dan kisarkan hingga hancur. Perap ramuan di atas kepala selama 1 jam. Lakukan 2 kali seminggu. Korang akan memperolehi rambut lebat, hitam dan berkilat semulajadi.

Cara 2 : Belah buah limau nipis dan gosokkan pada kulit kepala hingga rata. Setelah kering, oleskan telur ayam pada kulit hingga rata dan bungkus kepala anda dengan tuala selama 1 malam. Keesokan paginya, bersihkan rambut anda. Amalkan petua ini 4 kali seminggu.

- Tembikai
Setiap kali anda makan buah tembikai, jangan buang kulitnya. Ambil bahagian kulit tembikai dan gosok kulit kepala anda. Biarkan ia meresap ke kulit kepala dan tunggu dalam masa 20 hingga 30 minit. Selepas itu barulah anda cuci rambut anda sebersih-bersihnya. Jika anda ingin biarkan semalaman pun tak mengapa. Gunakan “shower cap” atau balut dengan kain supaya ia tidak meleleh ke bantal tidur anda. Anda hanya perlu amalkan petua ini sekali dalam seminggu.

-Bawang merah
Tumbuk bawang merah sehingga halus. Campurkan air masak secukupnya. Sapukan pada kulit kepala dan biarkan selama 30 minit. Kemudian, bersihkan seperti biasa. Amalkan petua ini selalu.

- Kacang Hijau
 Rendamkan secawan kacang hijau semalaman. Kemudian tapis dan ambil airnya untuk disapu di atas kulit kepala sambil kulit kepala dipicit perlahan. Amalkan selalu. Juga, elakkan mengikat rambut dengan getah.

-Minyak Zaitun
Campurkan 5 sudu besar minyak zaitun bersama 2 biji telur atau 2 sudu madu lebah dicampur dengan 5 sudu minyak zaitun, lumurkan keseluruh rambut. Balut kepala dengan plastik atau guna “shower cap” dan biarkan selama 15 minit dan bilas. Amalkan sekali seminggu.

- Rawat rambut gugur dengan  TYZARA 
Mungkin agak leceh nak buat cara rawat rambut gugur dengan cara-cara diatas, lagipun bukan semua orang ada masa banyak . Apakata tukar cara leceh dengan cara moden iaitu Tyzara . Jimatlah masa korang , senang nak pakai dan tak perlu susah-susah cara atas tu ha... ! Pakai Tyzara shampoo soya + Hair serum Tyzara .. insyaallah selesai masalah rambut tu . 

Untuk testimoni Tyzara , boleh tengok dibawah ini :



Harga Tyzara 

Normal Price:
Shampoo RM65.90 ( 100ml )
Serum RM59.90 (15ml )

Info penting yg lain boleh di dapati di sini:-
Hotline : 019-5767697

{ 9 comments.. read them below or add one }

Mama Kembar 3 Mama Kembar 3 March 8, 2017 at 6:47 PM
Tyzara mmg best & berkesan. Akak pengguna setia Tyzara :-)
Nina Mirza Nina Mirza March 8, 2017 at 10:51 PM
Kak nina pun guna Tyzara
Wangi..!!
Nadia Johari Nadia Johari March 13, 2017 at 3:47 PM
memang best..kurang dh rambut gugur
Noriza Abdul Rahman Noriza Abdul Rahman March 15, 2017 at 9:07 AM
Masalah kelemumur dan rambut gugur memang akan membuatkan diri kurang yakin nak berhadapan dengan orang kan? Untung ada tyzara yang boleh membantu