Friday, July 29, 2022

NutriBrownRice® Prebiotic Beverage Minuman Sihat dan Sedap !

NutriBrownRice® Prebiotic Beverage Minuman Sihat dan Sedap !

NutriBrownRice Prebiotic Beverage Sihat dan Sedap ! 

Assalamualaikum , hi korang ! pernah dengar tentang beras perang ? Ruji di Malaysia adalah beras putih biasa. Tetapi hakikatnya kebaikan beras perang menawarkan pelbagai faedah kesihatan yang baik untuk badan. Jom ketahui lebih lanjut tentangnya. Serat beras perang membantu merendahkan paras kolesterol, menggerakkan sisa melalui saluran penghadaman, menggalakkan kekenyangan dan boleh membantu mencegah pembentukan gumpalan darah. Rasa beras perang yang agak tawar dan keras mungkin buatkan ramai orang tak berapa gemar memakan seperti Lisa pon kurang suka makan beras perang , tapi sekarang dah lebih senang dikonsumsi dan rasa pon sedap sebab ada belbagai pilihan perisa dengan NutriBrownRice® Prebiotic  Beverage yang sihat dan sedap.

Nutribrownrice® Prebiotic  Beverage Senang Diminum Bila-Bila Sahaja . 

Selepas bertahun-tahun penyelidikan dan pembangunan, Abrand Food akhirnya mencipta minuman beras perang segera yang digemari oleh semua orang, di mana-mana di dunia! Minuman berkhasiat ini ditanda dagangan sebagai NutriBrownRice. Lisa sendiri dah pernah cuba makan nasi yang diolah dari beras perang , memang agak susah ditelan untuk pendapat pribadi dari Lisa sendiri . Dengan adanya NutriBrownRice Prebiotic Beverage ni , lebih mudah untuk diminum dan dengan rasa yang  lagi sedap.

Beras perang adalah bijirin penuh, yang bermaksud ia mengandungi tiga bahagian kernel bijirin:

  • Lapisan luar dipenuhi serat dipanggil bran 
  • Bahagian tengah kaya dengan nutrien dipanggil sebagai germ
  • Lapisan tengah berkanji dipanggil endosperm.


Kebaikan Beras Perang 

Manfaat dan Kebaikan beras perang diantaranya :

  • Serat beras perang membantu merendahkan paras kolesterol
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung, stroke dan diabetes .
  • Nutrien berikut didapati dalam bijirin penuh:
  • Beras perang bantu turunkan berat badan
  • Mengawal diabetes
    Bermanfaat untuk pesakit kencing manis dan individu hiperglisemik.Beras ini mempunyai indeks glisemik rendah yang membantu dalam mengurangkan luka insulin dan membantu dalam penstabilan paras gula dalam badan.Persatuan Diabetes Amerika juga mengesyorkan memilih beras perang bagi pesakit kencing manis untuk memenuhi keperluan vitamin, serat dan mineral penting dalam diet mereka.
  • Aktiviti antioksidan
    Beras ini kaya dengan antioksidan kuat melindungi daripada kerosakan disebabkan oleh radikal bebas oksigen.Ia mengandungi enzim antioksidan penting disebut superoxide dismutase yang melindungi sel-sel daripada kerosakan oksidasi semasa pengeluaran tenaga.
  • Mencegah obesiti
    Berperanan penting dalam mengawal berat badan bagi individu memerangi obesiti. Ia mengandungi mangan membantu mensintesis lemak badan.
  • Mengelakkan Alzheimer
    Beras ini  mengandungi komponen membantu dalam perencatan enzim berbahaya yang dipanggil prolapi endopeptidase, dikaitkan dengan penyakit Alzheimer. Ia juga bermanfaat untuk gangguan otak lain seperti demensia dan amnesia.
  • Meningkatkan kesihatan jantung
    Beras ini kaya dengan selenium bermanfaat untuk jantung sihat.Penggunaan bijirin penuh membantu mengurangkan penyumbatan arteri akibat pembentukan plak. Tindakan perlindungan ini mengurangkan risiko gangguan jantung seperti hipertensi tinggi dan penyakit vaskular.
  • Bebas gluten.
    Gluten adalah protein yang terdapat dalam bijirin seperti gandum, barli dan rai (rye).Sesetengah individu alergi atau tidak toleran terhadap gluten dan mengalami tindak balas ringan dan teruk seperti sakit perut, cirit-birit, kembung dan muntah.
  • Beras pilihan terbaik
    Bijirin penuh kaya dengan khasiat ini bersesuaian dengan banyak ramuan dan boleh dinikmati semasa sarapan, makan tengah hari atau makan malam. Pilihlah alternatif beras jenis ini untuk pilihan sumber karbohidrat lebih baik dan lebih sihat.


5 Pilihan Rasa NutriBrownRice® Instant Beverage

5 Pilihan Rasa NutriBrownRice
® Prebiotic Beverage 

Wahh banyak juga kelebihan dan khasiat beras perang ini . Namun begitu beras perang mengambil masa yang lebih lama untuk dimasak, dan rasa yang agak tawar membuat kurang disukai oleh orang ramai . Sekarang dah ada NutriBrownRice® Prebiotic  Beverage yang senang untuk dibawa kemana sahaja dan dinikmati bila-bila masa sahaja . 5 Pilihan Rasa NutriBrownRice® Prebiotic Beverage yang korang boleh pilih ; 


NutriBrownRice® (Original With Prebiotic)

1. NutriBrownRice® (Original with Prebiotic + No Sugar Added )

 Ucapkan selamat tinggal kepada masalah gastrik - sekali dan untuk semua dengan NutriBrownRice® (Asli Tanpa Gula Ditambah dengan Prebiotik), minuman beras perang yang kaya dengan Vitamin E sebagai sarapan pagi korang. 

Sesuai untuk:

  • Orang dewasa yang mengalami masalah gastrik seperti gastritis atau gastroesophageal reflux disorder (GERD), masalah usus, dan perut buncit.


Sesiapa yang ingin menikmati minuman beras perang yang sihat sebagai sarapan pagi. NutriBrownRice® yang licin dan lazat (Asli Tanpa Gula Ditambah dengan Prebiotik) direka khusus untuk memastikan usus anda sihat dan membantu anda menjauhi masalah gastrik.

Ia menggalakkan penyembuhan hakisan mukosa gastrik, melegakan perut dan melindungi dinding perut . Korang hanya perlukan beberapa minit untuk menyediakan dan diisi dengan Vitamin E dan kaya nutrien semula jadi  . Pilihan tepat untuk jadikan rakan terbaik korang pada hari yang sibuk!

Lindungi usus korang pada semua kos dengan segelas NutriBrownRice®️ (Tanpa Gula Ditambah) setiap hari! Kerana Kesihatan Usus = Kesihatan Keseluruhan . Mulakan perjalanan sihat korang dengan dua sachet NutriBrownRice®️ (Tanpa Gula Ditambah) selama 2 minggu untuk melihat peningkatan yang baik dalam kesihatan usus .


NutriBrownRice (Oat With Soy Lecithin)

2. NutriBrownRice® (Oat With Soy Lecithin)

Melawan diabetes dan keliru dalam memilih antara ubat dan pemakanan sihat?

NutriBrownRice® (Oat With Soy Lecithin-30 Sachets) adalah pilihan TERBAIK & sedap dalam memerangi diabetes! Korang tidak perlu risau lagi tentang peningkatan paras gula. Diabetes semakin biasa dari hari ke hari. Tetapi anda tidak boleh mengambil mudah kesannya.  penyelesaian terbaik untuk korang , NutriBrownRice® (Oat dengan Lesitin Soya).

500mg lesitin soya setiap hari membantu mengurangkan kira-kira 40% kolesterol dan LDL dalam satu bulan.

Dan NutriBrownRice® (Oat dengan Lecithin Soya) dirumus khas dengan oat bay Australia dan 1000mg lesitin soya setiap sachet. Ia sangat membantu menurunkan gula darah tinggi, kolesterol tinggi dan tekanan darah tinggi .Ia membuatkan anda berasa kenyang lebih lama dan juga membantu dalam meningkatkan fungsi otak dengan meningkatkan tumpuan, ingatan dan perkembangan hati korang.

Tak suka oat? Rasa yang agak pelik memang tak hairan yang kurang menyukai Oat ni , macam lisa hahaha . So lain dari yang lain , NutriBrownRice ini miliki tekstur oat bayi kecil yang kenyal membuatkan orang yang tidak menyukai oat mula menyukainya.

Sesuai untuk:

  • Pesakit kencing manis
  • Pesakit sakit jantung
  • Ibu menyusu
  • Pesakit dengan LDL tinggi, hati berlemak, trigliserida tinggi, tekanan darah
  • Pelajar yang menghadapi peperiksaan


NutriBrownRice (Purple Sweet Potato With Prebiotic)

3. NutriBrownRice® (Purple Sweet Potato With Prebiotic No Sugar Added )

Adakah korang menghidap diabetes? Jangan risau! Dalam 2 bulan dari sekarang, insyaallah korang akan berasa lebih baik dengan minuman beras perang segera yang tiada gula tambahan ini.


Kebanyakan minuman kencing manis yang ada hari ini dibuat dengan vitamin diperkaya tepung jagung. Walau bagaimanapun, dengan satu hidangan minuman ubi ungu NutriBrownRice, korang boleh mengambil banyak vitamin dan mineral semula jadi!

10g/hari Inulin (Prebiotik) boleh meningkatkan tahap glukosa dan profil lipid anda dalam masa 8 minggu.

Ubi keledek ungu Nutribrownrice diperbuat daripada prebiotik yang sama diperbuat daripada akar chicory dari Jerman dan sangat berkesan untuk mengawal diabetes.

Sesuai untuk:

  • Penghidap kencing manis
  • Wanita yang ingin kurus dan mengekalkan BMI yang baik.

Ia didatangkan dengan wangian ubi keledek ungu yang sebati dengannya. sesuai untuk sarapan pagi, minum petang atau makan malam, dan bertindak sebagai penyelamat anda pada hari yang sibuk!

NutriBrownRice® (Brown Sugar Added With Prebiotics)

4. NutriBrownRice® (Brown Sugar Added With Prebiotics)

Bayangkan melakukan senaman pagi yang penuh tenaga dengan hidangan pra-senaman yang mudah disediakan!

NutriBrownRice® (Gula Perang Asli Ditambah dengan Prebiotik) tinggi dengan vitamin B1 dan B6(300mcg, 43% daripada nilai harian) dan merupakan pilihan terbaik sebelum bersenam. Ia juga tingkatkan sistem imun  dan membuatkan korang kenyang dan bertenaga sehingga tengah hari.

Sesuai untuk:

  • Warga emas menghadapi kebas tangan dan kaki.
  • Orang dewasa yang sibuk ingin menikmati sarapan pagi yang mudah, sihat dan lazat.

Ia kini didatangkan dengan prebiotik (Inulin) dengan formula baharu untuk melindungi kesihatan usus  dan mengekalkan kesihatan keseluruhan dalam jadual sibuk dan merupakan pilihan terbaik untuk menggantikan kopi atau teh.

* Minum 1 cawan pada waktu pagi selepas segelas air suam.*

 

Ingredients : Brown Rice Powder (51%), Coconut creamer (100% Vegan), Prebiotic (Inulin), Brown Sugar, Calcium Phosphate Tribasic (Prayphos™).


NOTA PENTING !! LACTOSE-FREE. Mungkin mengandung elemen oat yang mengandung gluten dan kacang soya sepanjang proses pembuatan. No Therapeutic Claim.


NutriBrownRice® (Chocolate)

5. NutriBrownRice® (Chocolate)

Minuman coklat kegemaran anak-anak anda tetapi tanpa risau gula tambahan yang tinggi NutriBrownRice (Coklat) adalah pilihan tepat! Kebanyakan minuman coklat di pasaran datang dengan gula setinggi 15-25g setiap hidangan yang pastinya bukan pilihan yang sihat untuk anak korang.

NutriBrownRice® (Coklat) dimuatkan dengan gula perang dan bukannya gula putih menjadikan minuman coklat sihat+sedap! Ia 30-70% lebih rendah dalam gula berbanding dengan minuman coklat biasa yang lain dan menyediakan serat pemakanan yang penting untuk anak-anak .

1 sachet mempunyai 200mcg vitamin B6, 12% daripada nilai harian dan memastikan sistem imun berfungsi dengan baik. Bersedia untuk alternatif yang sihat yang anak-anak korang akan bersetuju dengan gembira? Dapatkan Coklat NutriBrownRice anda sekarang!

Ingredients ; Brown Rice Powder (47%), Coconut creamer (100% Vegan), Brown Sugar, Cocoa Powder, Calcium Phosphate Tribasic (Prayphos™).

 

 *Minum 1 cawan pada waktu pagi selepas segelas air suam.*

NOTA PENTING !!  Anda dinasihatkan untuk  tidak menggunakan Microwave kerana ia boleh memberi kesan negatif kepada nilai gizi pemakanan produk. No Therapeutic Claim.


Semua produk NutriBrownRice® dihasilkan di bawah

  • HACCP,
  • GMP dan
  • Diperakui oleh ISO22000 dan Halal oleh JAKIM.

CARA PENYEDIAAN NUTRIBROWNRICE

CARA PENYEDIAAN:

Sediakan 220ml air panas (80-90 darjah Celcius), tuangkan serbuk, dan kacau rata.

Oh ya dalam setiap kotak tu ada 8 sachets. Boleh pelbagaikan perisa if nak bawak gi travelling mana-mana. Cukup kenyang  bagi Lisa . 

Kelebihan NutriBrownRice

Lisa nak kongsi sikit apa Kelebihan NutriBrownRice ini lepas pengambilan beberapa minggu . Bungkusan yang kemas dan senang untuk dibawa kemana-mana . Penyediaan yang ringkas sebab tak perlu masak lama , hanya cukup perlu tuang air panas je . Sesuai untuk korang yang busy dan takda masa nak prepare sarapan or tak sempat makan juga tau.  Oh ya satulagi... bagi korang yang susah nak membuang air besar , NutriBrown Rice ini boleh tolong kalian untuk melancarkan metabolisme tubuh tau . Pheww Lisa yang dua hari takleh nak berak pon dah leghaaaaa lepas meminumnya . 


Kalau nak tahu lebih lanjut tentang minuman kesihatan Nutri Brown Rice ini, sila klik di bawah ini  :





Post a Comment

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search