Ad

REVIEW PETAL VELVET SUNAWAY ALTHEA

REVIEW PETAL VELVET SUNAWAY ALTHEA KOREA

PETAL VELVET SUNAWAY ALTHEA

Assalamualaikum ! Cuaca dalam Malaysia ni memang tak lari dari terik panas , sebab tu wajah perlu pakai sunscreen . Lisa percaya masih ramai lagi wanita diluar sana tak tahu yang kita wajib pakai sunscreen/sunblock SETIAP HARI , betul tak ? Good info untuk korang,, sekarang Althea dah keluarkan PETAL VELVET SUNAWAY ALTHEA . Baca seterusnya pengalaman Lisa  Review Petal Velvet Sunaway Althea Korea 
.

REVIEW PETAL VELVET SUNAWAY ALTHEA 

 Baru ni Lisa diberi kesempatan untuk review set Petal Velvet Sunaway dari Althea .  Berisi : 
 1. PETAL VELVET SUNAWAY ALTHEA
 2. PETAL VELVET POWDER #PINK LAVENDER
 3. PETAL VELVET POWDER #0 Translucent
 4. PETAL VELVET POWDER #23 Warm Beige colors

PETAL VELVET SUNAWAY ALTHEA SPF 50+ PA ++++

Petal Velvet Sunaway dengan SPF 50 + PA ++++ , Pelindung matahari yang ringan yang melindungi kulit dari sinar UV dengan kemasan seperti kelopak . Sesuai untuk semua jenis kulit . Kalau setiap hari tak terdedah dengan matahari sangat pun, seeloknya pakai je sunscreen, supaya kulit kekal protected, cantik, tak berkedut ataupun tua sebelum usia.

 Kenapa wajib pakai sunscreen?
1. Taknak sunburn/sun tan/gelap/hitam/terbakar
2. Taknak kulit berkudut and nampak tua
3. Taknak ada pigmentation / jeragat - Kebanyakkan punca utama jeragat ni, sebab tak pakai sunscreen.
4. Taknak kena skin cancer




Perisai kulit anda dari sinar matahari dan beri perlindungan petal dengan Althea's Petal Velvet Sunaway! Ultra ringan, pelindung matahari yang tak kelihatan ini dirumuskan dengan asid hyaluronik dan ekstrak Damask meningkat, memastikan kulit anda tetap segar dan terhidrat sepanjang hari tanpa sebarang kekasaran atau a white cast . Ia mempunyai SPF sebanyak 50+ dan PA ++++, jadi kulit anda akan dilindungi sepanjang hari. Sebagai sebahagian daripada jalur Petal Velvet, ia juga mengandungi micro- powder particles yang memberikan kulit yang licin, seperti kelopak.

PETAL VELVET SUNAWAY (55ML )
HARGA RM43.00

BAHAN-BAHAN UTAMA
  • Damask rose extract  - Menghidrasi dan menenangkan  iritasi yang mendalam, menjadikan kulit berasa sihat.
  • Hyaluronic acid - Humectant yang menarik kelembapan pada kulit, mencegah dehidrasi.
  • Geranium Oil - Memberi kulit radiant boostdan menyembuhkan jerawat.

KELEBIHAN : 

- Lightweight, translucent sunblock 
- Meninggalkan kulit berasa segar dan terhidrat
- SPF50+, PA++++
- Sesuai untuk semua jenis kulit. 

REVIEW LISA
Dari segi bau , wangi sunscreen ni , tak melekit tu yang bestnya. Tekstur untuk sunscreen Petal Velvet Sunaway ni cair ,senang diratakan keseluruh muka .  Totally lisa bagi 5/5 bintang. I LOVE IT . 



Berapa banyak nak pakai sunscreen ni?
Seeloknya 1/4 tsp atau dua jari. Banyak ni. Jangan pakai sikit sikit, nak jimat ke apa. Pakai banyak ni ok. Kalau pakai sikit, nanti tak dapat maximum protection. Kadang kadang ada orang cakap, dia dah pakai sunscreen, tapi kenapa burn lagi? Jawapan dia, maybe dia pakai sikit sangat, so tak dapat maximum protection.

Satu lagi, jangan lupa reapply every 3-4 jam. Kalau pakai pagi je, lepastu berjemur sampai ke petang, jangan complain jadi gelap pulak. Kena re-apply tau.

PETAL VELVET POWDER 


PETAL VELVET POWDER #PINK LAVENDER


Pertama kali Lisa pakai Petal Velvet Powder ni baru ada 1 jenis je sampailah sekarang ni dah bertambah menjadi 3 jenis iaitu : 
1.PETAL VELVET POWDER #PINK LAVENDER
2.PETAL VELVET POWDER #0 Translucent
3.PETAL VELVET POWDER #23 Warm Beige colors

Rangkaian produk Althea sendiri ada di sini, dan kami mula kuat dengan Powder Velvet Petal! Keindahan ini debut adalah translucent powder yang mengekalkan solekan  dan meninggalkan sentuhan akhir yang lembut untuk disentuh. . Disemai dengan minyak dari biji Althea, serbuk ini berfungsi untuk kekalkan pengeluaran sebum di luar tanpa mengeringkan kulit untuk kelihatan segar, segar, sambil berikan bau lembut. Pastikan solekan korang kelihatan hebat sepanjang hari atau dust some on to stay shine-free !

Lisa selalu jadikan Petal Velvet Powder ni sebagai lose powder atau powder untuk sentuhan akhir makeup . Untuk kekalkan makeup bertahan lebih lama .  I LOVE IT ! Bau pon wangi ... sesuai untuk semua jenis kulit tau ! 

PETAL VELVET POWDER #PINK LAVENDER (3gram) 



Edisi terhad Petal Velvet Powder #Pink Lavender dari Althea  memang kena grab cepat weih . Stock dia sangat limit .Sesuai untuk semua jenis kulit . Harga : RM17.00 . Pink lavender shade untuk mencerahkan warna-warna yang kusam

KANDUNGAN
  • Ekstrak Lavender -  Soothes irritations membantu memperbaiki kulit. Ia juga mempunyai ciri aromaterapi untuk menenangkan deria
  • Lecithin terhidrogenasi - Conditions dan melembapkan kulit
  • Glycerin - Humectant yang menarik kelembapan pada kulit, mencegah dehidrasi

PETAL VELVET POWDER #0 Translucent (3gram ) 





PETAL VELVET POWDER #0 Translucent (3gram ) 
Price : RM 16.00
Sesuai untuk  semua jenis kulit . 

KANDUNGAN 
  • Ekstrak biji Althea - kaya dengan antioksidan, melindungi kulit dari luar negeri dan memastikan ia tetap baik dan terhidrat.
  • Polyphenols - Memelihara kulit yang dilindungi dari sinaran UV
  • Saponarin - Pembaikan sel-sel yang rosak dan mengembalikan keanjalan kepada kulit yang menua
  

PETAL VELVET POWDER #23 Warm Beige colors



  PETAL VELVET POWDER #23 Warm Beige colors
Harga : RM 16.00 

Sesuai untuk kulit wajah  yang berwarna tona kegelapan . 


REVIEW LISA

Total keseluruhan memang Lisa suka dan puas hati dengan Set Petal Velvet Sunaway ni . Ingat tau ... walaupun kita tak kena cahaya matahari secara langsung , wajah tetap perlukan perlindungan sunscreen sebab secara tak langsung wajah kita terkena sinar dari Komputer , HP dan lainnya yang akan membuat pigmentasi pada wajah dan juga menuakan kulit wajah kita . Kalau bukan sekarang .. bila lagi ? 

Selamat mencuba ^_^ 



3
( Hide )

both
© all rights reserved
made with by templateszoo