Ad

ZEPHYRINE - KULIT WAJAH SIHAT, CERAH & BERSERI

ZEPHYRINE - KULIT WAJAH SIHAT, CERAH & BERSERI , Produk kecantikan yang berkesan untuk kulit sensitif
PRODUK KECANTIKAN YANG BERKESAN UNTUK KULIT SENSITIF

ASSALAMUALAIKUM ! Seperti yang Lisa tulis di entri sebelum ini  tentang satu produk kecantikan iaitu  ZEPHYRINE , SKINCARE KULIT SENSITIF TANPA PARABEN  ,tiba masanya untuk Lisa share pada korang result review selepas pakai selama kurang lebih 1 bulan .  Produk kecantikan yang berkesan untuk kulit sensitif satu ini  tiada alcohol , non - heavy metal , tiada silicon ,paraben dan tidak di test pada haiwan  . Ok ..ok ... teruja sungguh nak menulis kali ini nak kongsikan review Lisa .  


ZEPHYRINE - KULIT WAJAH SIHAT, CERAH & BERSERI 

Memandangkan baru start nak pakai , Lisa pilih Zephyrine Classic Starter Pack yang memang sesuai untuk kulit Lisa yang agak sensitif ni . Kulit ni cepat bagi tindak balas jika produk tu tak sesuai digunakan . Produk yang ada didalam Zephyrine Classic ni iaitu : 
#1  ROSE ESSENCE TREATMENT LOTION - Z11
#4 WHITE TRUFFLE REPAIRING CREAM  -Z44
#6 CATTLE PLACENTA EXTRACTION  REPAIRING MASK - Z6


Jom baca pengalaman Lisa menggunakan Zephyrine !

1. ROSE ESSENCE TREATMENT LOTION #1 ( Z11)


Diperbuat dari Pearl Extration dari uwajima & Bulgarian Ruby-Damascus Rose Hydrosol Water Base , untuk kekalkan kelembapan kulit wajah. Untuk elakkan kulit dari kering dan kusam , korang harus pakai toner atau lotion untuk kekalkan kelembapan kulit dan elakkan dehidrate pada kulit wajah . Rose Essence Treatment Lotion ni ada bau-bau rose dan tak pedih dikulit sebab tak mengandungi alcohol . Wangi dan fresh gitu ! 


Cara Penggunaan : Tuang pada kapas dan sapukan di wajah . Kadang Lisa suka tuang je di telapak tangan kemudian ratakan di wajah ... tekan dap-dap bagi lotion tu meresap dalam kulit .

Review Lisa : 10/10 star !
 Aroma rose wangi dan buat kulit segar dan tak melekit di tangan . Tak pedih di wajah ( no alcohol , No Paraben ) . Sesuai dengan kulit wajah Lisa tiada tanda-tanda iritasi atau ketulan jerawat dihari pertama pemakaian . Wajah jadi lembut , berseri dan lebih anjal !

2. WHITE TRUFFLE REPAIRING CREAM #4 ( Z44) 




Cream ini sama seperti moisturizer , selain dari melembabkan , memperbaiki sel kulit wajah , juga boleh meningkatkan keanjalan kulit wajah .  Zephyrine WHITE TRUFFLE REPAIRING CREAM  mengandungi Aqua dan diperbuat dari white truffle dan yeast ( pitera )  . Bau pon sedap , juga tak melekat .

NOTA : Zephyrine White Truffle Repairing Cream ini hanya untuk kegunaan luar sahaja tau .. kalau terjadi iritasi pada kulit seperti kemerahan , bintik jerawat atau gatal ..hentikan pemakaian dan kunjungi doctor untuk rawatan lebih lanjut .

Cara pemakaian : Sapu secara merata pada kulit muka selepas penggunaan Lotion Rose Essence Treatment Lotion .

REVIEW LISA : 10/10 STAR
Sebulan pemakaian White Truffle Repairing Cream , kulit rasa lebih lembut , anjal .. tidur pun lena . Tiada alergic pada kulit wajah Lisa , means sesuai la pada kulit kan .. Hehehe. Best tak melekit ,,, Biasanya Lisa sapukan diwajah sebelum tidur dan pagi hari sebelum makeup harian . Hasilnya memang memuaskan ,, suka suka...


3. CATTLE PLACENTA EXTRACTION  REPAIRING MASK #6 ( Z6) 



Dalam sekotak ni ada 3 keping mask CATTLE PLACENTA EXTRACTION  REPAIRING MASK , BAHAN-BAHAN UTAMA: Plasenta Protein, Ekstrak Mutiara, Sodium Hyaluronate, Ekstrak Cucumber, Rumpai Laut, Hispagel 200

Face mask Zephyrine berada di lapisan berwarna biru dan putih tu .. mask tu berada di tengah-tengah  . Untuk menjaga kualiti dan kandungan face mask tu kot rasanya . WANGI !


Cara pemakaian : Buka lapisan Pearl dan lapisan biru tu . Kemudian lekatkan di wajah. Biarkan selama 15-20 minit . Dan tanggalkan sambil tepuk-tepuk perlahan di wajah bagi kandungan facemask tu cepat meresap.

Time pakai mask ni kulit wajah rasa ditarik-tarik dan terasa anjal gitu . Best !




REVIEW LISA : 10/10 STAR . 
Bukan semua mask sesuai untuk kulit muka Lisa , tak kisah jenama apapun . Dah banyak yang Lisa pakai selama ni tapi 10 peratusan je yang sesuai dari banyak-banyak jenis produk yang dah cuba . Cattle Placenta Extraction Repairing Mask , ngam dengan kulit wajah Lisa . Memang WOW sangat seperti tak percaya yang mask ni boleh sesuai dengan kulit wajah Lisa . 

Sebelum ( Gambar ini diambil 1 bulan lepas ) 

Selepas penggunaan Zephyrine sebulan  ( october )  .

Untuk dapatkan hasil yang maksimal kena pakai secara rutin jangan skip-skip ye . Sebelum membeli pastikan korang ketahui jenis dan keadaan kulit wajah korang . Disebabkan kulit masing-masing orang berbeza , korang boleh cuba gunakan di bawah telinga atau di pergelangan tangan bagian dalam . Jika berlaku alergic , stop penggunaan dan  sila jumpa doctor. 

REVIEW LISA Selepas Sebulan Memakai Zephyrine . 


Dari lotion toner  , moisturize cream sampai ke mask Lisa berpuas hati keseluruhannya dan bagi 10 bintang ! Sebab seuai dengan kulit Lisa , berikan nutrisi , repair kulit ,  melembabkan kulit ,mencerahkan dan semakin anjal juga gebu . Hidrate kan kulit wajah jadi tak kusam dan berseri walaupun bangun tidur . Tak melekit ditangan dan bauan ROSE atau mawar yang memang sesuai untuk kecantikan . Totally review memang berpuas hati ! I LOVE IT .. Korang jangan lupa cuba tau .. 

HIGHLY RECOMENDED ! 



Produk ini boleh didapati dan dibeli secara online di 

Website : Zephyrine 

Instagram : ZEPHYRINE.MY  

Facebook : Zephyrine Malaysia 
19
( Hide )
  1. makin lawa laaaa minah ni hehehhe

    ReplyDelete
  2. Qiya pun susah nak cari produk yg sesuai dgn kulit muka. Tapi once da jumpa rasa macam tak percaya plak ada skincare yg sesuai dgn kita rupanya hihi

    ReplyDelete
  3. cantiklah bekas dia.. makin lawa r lisa nt

    ReplyDelete
  4. Uishhh mcm best je pakai mask dia tu.

    ReplyDelete
  5. Menarik gak ni sebab repairing cream boleh pakai siang dan malam..tak pening dah nak cari krim siang dan dan malam

    ReplyDelete
  6. flawlessnyaa lisa. mcm nak try la product nih! 😍

    ReplyDelete
  7. First time dgr nama produk ni, menarik...

    ReplyDelete
  8. Pergh.. Memng nampak bezanya.. Makin cantik.. Nak kawin harusla kena cantik dri sekrg

    ReplyDelete
  9. Cantik walaupun tanpa makeup. Good review

    ReplyDelete
  10. Kulit ai very sensitive dengan produk tapi masih rajin mencuba produk baru bila baca review kat blog. Boleh cuba produk ni pula.

    ReplyDelete
  11. Wahhh suka produk tanpa bahan kimia ni, selamat untuk kulit.

    ReplyDelete
  12. Wah..hilang parut semua ea? Terbaiklah!!

    ReplyDelete
  13. cantik packagin dia .. nampak standard

    ReplyDelete
  14. Tertarik laaaa dengan Rose Essense tu

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo