Ad

Manfaat Anggerik / Orchid Yang Tersembunyi

Manfaat Anggerik , Orchid , awet muda, kecantikan, seri wajah ,bunga orkid.
Manfaat Anggerik / Orchid Yang Tersembunyi  | Keindahan bunga Anggerik atau Orkid ini memang menyejukkan mata bagi semua orang yang memandangnya . Selain cantik , bunga ini juga terlihat elegant . Orchid (dalam bahasa Inggeris ) mempunyai lebih dari 22ribu spesies yang mungkin sama sekali tidak pernah terlintas difikiran.

Manfaat Orkid yang mungkin kalian tidak tahu , kalau uall's mandi dengan air yang direndam dengan bunga ini ,tubuh akan wangi dan akan terpancar seri . Selain itu juga menghilangkan " suwe " atau nasib malang . Hahah ye tak ye je kan kakak aku ni. Semalam dia pergi Singapore, ada majlis apa ntah kat sana . Time dia balik, dia bawa lah bunga ini dalam satu plastik kemudian diberikan kepadaku sambil berkata " mandi dengan bunga ini,sapu ke tubuh nanti akan nampak seri dan aura wanita " . Lisa mengganggukan kepala je la tanda setuju.

Khasiat bunga Orkid | Anggerik | Orchid dalam kehidupan sehari-hari ;
1. Sebagai bunga hiasan
2. Tahukah anda bahwa bunga orkid mampu melambatkan penuaan dalam erti awet muda .
3. Tahukah anda jika akar bunga orkid boleh dibuat tea orchid dan digunakan dalam proses penyembuhan luka. Luka sakit hati yang itu tak sure la,hehe boleh juga kot. Nak kena try ni haa.
4. Untuk membuang nasib malang , Pernah dengar tak kalau berlaku accident berantai? pasti orang akan suruh mandi bunga kan. Hurm , boleh guna mandi dengan air yang diletakkan bunga orkid ini. Niat meminta pertolongan dari Tuhan. bukan bunga ini yang memberikan pertolongan ye, nanti jadi syirik pula.






2
( Hide )
  1. Adeh. Dah lama rasanya tak gunakan perktaan Anggerik ni .. dah terbiasa panggil orkid je dah ... :)

    Malaysia Best Blog 2015

    ReplyDelete
  2. Orkid oh orkid..haha..visit me on shukranzahari.blogspot.com ...Happy blogging

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo