Ad

LAZZ SUSU KAMBING KURMA KURANG GULA

LAZZ SUSU KAMBING KURMA KURANG GULA

LAZZ SUSU KAMBING KURMA KURANG GULA 

Assalamualaikum ! Hye hye... siapa kat sini yang tak suka minum susu ? seep sikit. Ikutkan Lisa ni ada pengalaman sedih minum susu jenama ...tettt... masa puasa tahun lepas , beli susu dalam botol tu niat hati nak buat sahur tapi buka buka susu tu dah basi. Lisa pun main teguk je.. tak pasal-pasal muntah balik. Sejak itu mula trauma dan tak suka minum susu. Tapi.. baru-baru ini Lisa mula start minum susu semula, sebab nak kan tenaga dalam masa tempoh berdiet ni . Nampak ramai pula kawan yang minum LAZZ Susu Kambing ,,, teringin nak cuba juga . Alang-alang boleh bekalkan tenaga dan dengar cerita boleh bantu untuk diet juga.. wuihh.. terus teruja nak cuba.


LAZZ SUSU KAMBING BERIKAN TENAGA  SEMASA DIET 


Dalam bulan puasa pun dah selalu nampak iklan LAZZ susu kambing ni , dari itu la dah mula teringin nak cuba. Susu kambing dicampur dengan kurma memang dah tak dinafikan bagus untuk kesihatan . Awalnya  tertanya juga la agaknya kalau Lisa yang minum susu Lazz ni sesuai ke tidak ? lepas cuba sendiri .. baru la rasa khasiat yang sebenar . 

Yang bestnya susu ni tak manis seperti kebanyakan susu yang lainnya . Diet ini Lisa minum segelas pagi dan segelas malam sebelum tidur untuk berikan tenaga yang berpanjangan dan mengurangkan nafsu makan . Lazz susu kambing berikan tenaga berpanjangan semasa diet .


FAKTA MENARIK Lazz Susu Kambing


1.Gula Sukrosa

  • Gula ini merupakan kombinasi antara glukosa dan fruktosa, kebiasaannya dalam nisbah 50:50. Ia lebih dikenali sebagai gula pasir yang dihasilkan daripada tebu atau bit gula (sugar beets) yang ditanam di seluruh dunia.
  • Apabila sukrosa ditambah ke dalam makanan, tubuh manusia perlu memprosesnya menggunakan kedua-dua kaedah. Glukosa akan terus ditukarkan menjadi tenaga manakala fruktosa pula akan diasingkan dan dihantar ke hati untuk diproses sebagai penyimpanan lemak.
  • Yang lebih menarik, tiada kandungan gula sukrosa  Lazz Susu Kambing Asli dan ini membuktikan Lazz Susu Kambing memberi kebaikan kepada pengguna.


2. Gula Laktosa
  • Susu dan hasil tenusu mengandungi gula susu yang perlu dipecahkan menjadi lebih kecil supaya dapat diserap ke aliran darah. Gula susu ini dipanggil laktosa. Ia dipecahkan oleh enzim lactase di dalam usus.
  • Dalam Lazz Susu Kambing adalah gula semulajadi dalam susu. Jumlah gula laktosa ialah 7.9 untuk 100 gram. 100 gram tersebut boleh digunakan untuk 5 kali bancuhan. Tak ada gula tambahan di dalam susu kambing. Ini menunjukkan Lazz Susu Kambing mengandungi kandungan gula yang rendah.


3. Vitamin C

  • Selain itu, di dalam Lazz Susu Kambing juga kaya dengan Vitamin C semulajadi di dalam susu. Seperti yang semua tahu, Vitamin C bagus untuk kulit.
  • Vitamin C d telah terbukti membantu untuk kurus dan mengekalkan berat yg ideal. Pakar pemakanan dan nutrisi biasanya memasukkan diet makanan tinggi Vitamin C dalam jadual pemakanan kerana terdapat kajian yang menunjukkan makanan yang tinggi dengan Vitamin C dapat mengurangkan berat badan.
  • Para doktor mendapati dengan makan makanan yang kaya vitamin C boleh merendahkan paras insulin, disamping menyimpan gula dan menukarkannya kepada lemak, insulin juga digunakan sebagai bahan bakar untuk mengurangkan berat badan.


  4. Vitamin E

  • Selain itu, terdapat juga Vitamin E di dalam Lazz Susu Kambing yang mempunyai pelbagai kebaikan. Antaranya ialah, mengekalkan kelembapan kulit membantu mengurangkan parut, agen pencerahan kulit, agen anti penuaan dan banyak lagi.


5. Analisis Dilakukan di UKM
  • Untuk memastikan Lazz Susu Kambing ini selamat diminum oleh orang ramai,  satu kajian telah dilakukan di UKM UNIPEQ untuk mengkaji bahan-bahan yang digunakan dalam pembuatan Lazz Susu Kambing ini.  Hasil kajian yang dilakukan menunjukkan bahawa bahan-bahan yang terdapat di dalam Lazz Susu Kambing bermanfaat kepada pengguna dan bebas dari penggunaan bahan-bahan yang membahayakan pengguna.





LAZZCAFE , KOPI PRACAMPURAN SUSU KAMBING & KURMA 


Bagi korang penggemar kopi , LAZZ hadirkan pek baru iaitu LAZZCAFE , kopi pracampuran susu kambing dan kurma . Lisa jenis suka minum kopi juga , tapi kalau kopi O pure ni pengambilan yang banyak boleh effect pada darah tinggi . LAZZCAFE ini secukup rasa la bagi Lisa , cukup rasa kopi , cukup susu dan cukup kurma . Takde la degup jantung jadi lajuu . Oh ya.. campuran Lazzcafe dan Lazz choco .. boleh menghasilkan rasa LAZZ mocha. Sedap ! fuh fuh ada kelazz ...



Lazz kurma ni sangat bergantung lada individu.. boleh kurus kalau kita disiplin. Sebab ada sesetengah orang, lidah terkena manis walaupun sikit, otak jadi triggered / ketagih nak cari benda manis.. macam tak leh tenteram.. so yang jenis tu kena avoid even lazz kurma.

Tapi ada orang, dia cool ja. Dapat lazzcafe pun, masih nafsu rilek . So bereh. Asalkan kalori in less then kalori out.


APAKATA LISA 

So far Lisa minum , Lazz Susu Kambing Kurma ini boleh diterima badan Lisa. Almaklumlah perut Lisa memang super sensitif , boleh terus beli kesan balik kalau makanan tu tak sesuai . Susu Kambing Lazz berikan tenaga yang berpanjangan dari pagi sampai ke petang , Ok la kan untuk breakfast dan diner masa diet  . Yea.. dan juga bau tak hamis macam kebanyakan susu yang lainnya . Yang paling penting susu ni kurang gula ! 

TIPS BANCUH SUSU LAZZ 

Korang boleh try bancuh dalam cawan shake yang ada penutup , masukkan air 200 ml dicampur dengan Lazz susu kambing , pastu shake. Cubalah.. rasa akan jadi lebih sedap . Kalau nak sejuk , tambahkan cube ais . 

Lazz Susu Kambing Mendapat Pengiktiran HALAL , juga MESTI daripada Kementerian Kesihatan Malaysia bahawa ia terjamin Selamat, Bersih, dan Sihat. 

PAKEJ COMBO LAZZ SUSU KAMBING 



Cadangan tentang pakej kombo yang korang nak beli sesuai untuk keperluan dan peringkat usia . Antaranya :

  • Set Pasangan Ikhtiar Zuriat : Lazz Cafe + Lazz Kurma
  • Set Ibu Hamil : Lazz Choco + Lazz Kurma
  • Set Diet : Lazz Asli + Lazz Kurma
  • Set Kanak-Kanak : Lazz Asli + Lazz Choco




“susu pun boleh delivery ker..?” 
Mestilah boleh ! 

Zaman serba canggih , orderpun boleh dihujung jari je .  Masuk ke www.lazzdelivery.com dan isi borang tempah serta butiran.Syarikat akan delivery secara COD atau POS secara PERCUMA ! 
* mengikut terma dan syarat

Sebarang pertanyaan korang boleh tanya  di Talian Whatsapp  atau talian hotline 1-800-88-5299 atau 06-6718550 atau 018-2777290

Website : www.lazzsusukambing.com

Instagram : LAZZ Susu Kambing

Facebook : LAZZ Susu Kambing
13
( Hide )
  1. Nampak sedaplah Lazz Cafe tu, boleh beli kat husband ni. Dia kerja syif sesuai minum.

    ReplyDelete
  2. sesuai sangat minum time puasa nanti. segar sampai ke maghrib

    ReplyDelete
  3. Tempoh hari semasa isteri dalam tempoh mengandung ada beri minum susu kambing pure powder.

    Kononnya nak lahir bayi tanpa kuning tetapi meleset.

    ReplyDelete
  4. Hehehe macam.best jer ni.. nak kena try gak la nanti..

    ReplyDelete
  5. Lazz susu kambing ni kurang manis. Fir bg mak abah rasa pun dorang suka. Fir pun suka sebab bekalkan tenaga dalam misi diet fir.. Hehehehe..

    ReplyDelete
  6. waahh.. lisa pun dah start amik susu kambing erk..

    ReplyDelete
  7. masa puasa ni nanti boleh la akak cuba..akak nak try untuk bagi anak jugak.sebab dia kurang gula kan

    ReplyDelete
  8. lazz nie mmg sedap dah pernah try..

    ReplyDelete
  9. Kak nina pun minum susu kamning Lazz. Paling suka LazzCafe dia. Sedap!

    ReplyDelete
  10. nak toraiiii jugak lahhh nanti !! :D

    ReplyDelete
  11. sedap kannn suka yg lazzcafe tu lama dah amalkan dari pregnant lagi.

    ReplyDelete
  12. Memg sedap lazz susu kmbing ni..bukn kita je boleh minum..budak2 pun boleh..fariza suka

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo