Resepi Maggi Goreng Kambing

*gambar kredit blog tiffinbiru.com
Resepi Maggi Goreng Kambing || Beberapa hari lepas pastinya peti ais kalian penuh dengan daging korban kan. Yela..kan 24 September 2015 hari Kamis lepas raya Aidil adha... Pastinya ada lebihan daging korban.  Pening tak tahu nak masak apa dengan daging tu? Jom masak daging yang sangat mudah dan senang!  Maggi Goreng Kambing,  nyummmy. Mesti sedap kan. Dalam tempat kerja pon boleh tau

Resepi ; maggi +kambing.   Masak maggi goreng perisa original.  Rebus air hingga mendidih,  lepas tu masukkan maggi. Campurkan bahan-bahan perempah maggi dalam pingan. angkat Maggie dan tos. Gaulkan dengan bahan perempah tadi.
Dah siap... Atas letak je daging kambing tadi. Hahah siap!   Heheh itu resepi termudahhh.
Tadaaaa dah siap!  😍 

Haha okaylahh.. Tu tadi resepi untuk pemalas macam saya.  resepi yang sebenar ialah seperti bawah ini.. 

CARA MEMBUATNYA :-)
Panaskan sedikit minyak dalam kuali, tumis bawang merah dan putih hingga harum, masukkan kuah kuzi kambing dan kacau rata. Tuang air dan masukkan perencah kari maggi. Kacau rata dan biar mendidih. Perlahankan api dan masukkan telur. Biar hingga telur mengeras, kacau perlahan.
Masukkan daging kambing, dan kacang buncis. Tambah mi maggi dan biar hingga mi lembut. Tambah cendawan dan jika suka kuah lebih, anda boleh tambah sedikit air panas. Masak sekejap dan boleh diangkat. Tabur hirisan daun bawang dan daun sup serta bawang goreng sebelum dihidangkan.


Resepi selengkapnya rujuk di blog che Mat Gebu di MAGGI KAMBING DERHAKA 


Selamat mencoba! 

5 ulasan

kalau sy bab bab maggi ni sy suka makan maggi itik. fuhhh sedapppp giloss! eh tapi tu bkn jenama maggi tu mamee kekekekee. cuba laa nanti yaa

sedapnya.. sy baru dinner makan maggi goreng. hehe

Megi goreng tu makan laa..tp megi cmpur kambing rasanya x makan kot..heee

Belum pernah cuba tapi nak cuba jugak nanti...hensem gambo kamben....


EmoticonEmoticon