Ad

CELCOM MEGA 2020 UNLIMITED INTERNET

Pakej celcom postpaid 2020 , celcom mega unlimited internet

CELCOM MEGA 2020 UNLIMITED INTERNET

Assalamualaikum ! Finally celcom keluar juga pakej unlimited data . Selama ini selalu ternampak soalan , Celcom takda unlimited internet ke ? Ha... kabar baik untuk semua , celcom keluarkan pakej terbaru untuk 2020 ini , CELCOM MEGA 2020 UNLIMITED INTERNET yang telah hadir dengan unlimited data , internet tanpa had untuk korang gunakan streaming , video , dan juga game dan juga speed yang laju bukan setakat 3 atau 5 mbps je  .  Sesuai untuk korang yang selalu wat Live Streaming , main game , tengok video , dan juga update Blog ( Lisa la tu )


POSTPAID CELCOM MEGA 2020 


Basically Pakej postpaid / pasca bayar CELCOM MEGA ni , bermula dari RM80 untuk 30Gb  tiada pecahan internet  weekends / weekdays , kemudian korang boleh add on pakej  M ( RM18 ) , L ( 6) , dan XL ( RM 108 )  . Untuk detail boleh tengok di bawah ini ;

CELCOM MEGA 

  • 30GB monthly high-speed Internet
  • Unlimited Calls to All Networks
  • RM0.20 per SMS
  • RM80/bulan 




Package DetailsMEGA™ plan
Sign up for MEGA™ planMonthly commitmentRM80
Monthly Internet30GB
Voice callUnlimited calls to all networks
SMS (all network)RM0.20 per SMS
Video call (all network)RM0.20 per minute (60 seconds/block)
Credit limitRM300
Upfront paymentRM80
Supplementary lineSubscribe up to max 3 Family Lines / principal





UNLIMITED INTERNET ATAU TAMBAH KUOTA ?
Awalnya aku pon keliru juga , yang ni ada 2 pass rupanya satu untuk ulimited data , dan satu tambah kuota GB  . Perbezaannya :


Pass Unlimited Kuota :
Korang boleh layari streaming , gaming , music tanpa had tapi dihadkan dengan speed 5Mbps untuk pakej M dan 15Mbps untuk pakej L . Hotspot pula dibagi dua iaitu 5Gb free untuk pakej M dan 10 GB free untuk pass unlimited L . Untuk yang ambil pakej unlimited ini tak avaiable bundle dengan device ya . So kalau korang nak beli phone atau nak tambah family pakej , kena ambil CELCOM MEGA with Lightning Mobile Internet Spedd , bahasa mudahnya tiada unlimited data. 98 untuk 40GB . 


Lightning Mobile Internet Speed :
Penambahan kuota , yang ni takda unlimited tapi.. boleh Full Hotspot . Speed pula boleh lajuuu sampai la 72mbps ( setakat Lisa pernah cuba selama ni )
Kelebihan :
Boleh bundle dengan device , sama ada nak reedem free handphone atau nak beli device bayar bulan-bulan .
Boleh ditambah dengan family pakej , untuk korang yang dah berkeluarga nak bagi mak atau anak sebab tak guna internet banyak , sesuai untuk pakej ini ya . 15GB akan diberikan kepada number subline . 




REVIEW LISA : 

Selepas mengkaji , nak mudahkan korang paham pakej ini. Untuk Celcom Mega unlimited 98 tu dia bagi speed ke 5Mbps , dan hotspots free 5GB setiap bulan  sedangkan pakej Celcom Mega unlimited 148  korang akan dapat speed 15mbps dan free hotspot 10Gb setiap bulan . Pakej unlimited ni  Tak boleh sign pakej dengan phone dan tiada family pakej .

Jika nak ambil pakej dengan phone sekali , korang kena bertukar ke pakej Celcom Mega GB . Rujuk gambar size Up for more internet quota . 

Korang boleh kekalkan number lama , nak guna number baru pon boleh , dari celcom first atau pelan lama nak tukar ke pelan Celcom Mega ni pun boleh . Perlu diingat ya , jika dah bertukar ke celcom mega , korang tak boleh tukar semula ke pakej lama . :)
|




15
( Hide )
  1. Banyak pula promo pospaid Celcom. Hari tu baru tukar pospaid yang rm58 tu.

    ReplyDelete
  2. 10GB tu hanya yg boleh lightning speed dan yg 30GB tu maintain berapa Mbps? x berapa nak paham..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lightning speed maksudnya kalau pakej 98 tu sama je speed mcm 30Gb tu . setakat ni pernah guna celcom boleh smpai 50 MBPS .

      Delete
    2. lightning speed maksudnya kalau pakej 98 tu sama je speed mcm 30Gb tu . setakat ni pernah guna celcom boleh smpai 50 MBPS .

      Delete
  3. 5mpbs tu slow sangat ke?

    ReplyDelete
  4. 5mbps tu slow ke

    ReplyDelete
  5. Nak tukar kena byr upfront payemnt, so if we byr upfront payment, then we still need to pay monthly fees?

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk customer yang dah guna celcom lebih dari 6bulan tak perlu bayar upfront payment. kalau bayar upfront payment dia akan tolak semula di bill bulan pertama

      Delete
  6. Sy masih guna Celcom Platinum Plus. Igt nak tukar ke Mega ni tp x tau nak pilih mana satu. Yg pelan Platinum Plus ni, buat speed test, boleh dpt sampai 197Mbps. Klau tukar ke Mega Unlimited ni, mcm jauh je turun ke 15Mbps. Yg Mega Lightning ni laju mana? Celcom x letak pula kat website dia...

    ReplyDelete
  7. 5mbps tu slow ke kalau mcm nk download dokumen yg berat die 20mb ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau file 20mbps. Maksudnya 4 saat je lah dia download file tu

      Delete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo