Ad

Cara Senang Beli Tiket Murah Emirates Airline

Cara Senang Beli Tiket Murah Emirates Airlines

Cara Senang Beli Tiket Murah Emirates Airline

Kita hidup dalam dunia tiada sempadan sekarang ni kan, dengan internet kita boleh berhubung ke seluruh dunia. Dengan internet jugak kita dapat selesaikan banyak dari urusan kita especially kepada yang suka melancong kalau nak buat booking online. Lisa nak share dengan korang cara-cara camne nak buat booking online flight tiket dengan harga yang sangat puas hati dan murah. Ada caranya yang penting kena ada skill nak online ni kan. Hehehe. Jadi Lisa nak citer sikit kat korang cara senang beli tiket murah Emirates Airline , cheapest flights to Hong Kong guna Traveloka.  So guys be prepared to be fascinate by this article. Hehe.


Cara Booking Tiket Murah Emirates 

Tiket murah ni sebenarnya ada cara dia nak dapatkan, first sekali korang kena pergi ke web Traveloka atau appsnya untuk book Emirates flights online. First sekali korang pilih tarikh yang korang nak plan, and suggestion aku korang pilih tarikh bukan cuti sekolah atau bukan musim perayaan sebab masa tu korang akan dapat harga yang best. Pastu korang click search flight. Kalau tak dapat maksudnya takdelah kat tarikh tu so korang kena search tarikh lain lak. Dia kluar jugak result dari airline lain so korang boleh bandingkan harga senang je kat satu tempat. Siapa sebenarnya Emirates Airlines ni kan? Diorang ni famous sebenarnya sebab diorang dari Emirates group and ada sponsor a few club bolasepak gergasi dunia. Diorang asal dari Dubai, UAE and sala satu leading airlines yang ada inflight entertainment yang terbaik. Dia ada 3 jenis class seating iaitu Economy, Business dan first class. Ikut korang la nak yang mana sebab kesemuanya sangat selesa. Yang penting bajet korang lebih rendah dari sebelum ni.

traveloka


Persembahan “A Symphony of Lights” mencipta rekod yang tersendiri bila disenaraikan di dalam Guinness Book of World Records sebagai persembahan lampu terbesar di dunia. Ada sebanyak 45 bangunan pencakar langit sepanjang Skyline Hong Kong and every bangunan akan ada lampu laser ke arah Victoria Harbor siap ada muzik sekali. Pertunjukan ini diadakan setiap hari pada pukul 8 malam selagi takde amaran taufan dan berlangsung selama 14 minit. Korang disarankan untuk datang lebih awal supaya dapat memilih sudut yang baik untuk mengambil gambar dan tengok pertunjukkan tersebut. Persembahan lampu diiringi dengan muzik ini amat memukau hati setiap pengunjung. Saya cadangkan para pelancong yang ke Hong Kong jangan lepaskan peluang korang untuk menikmati sendiri persembahan ini. Ia pasti membuatkan korang teruja tengok keindahan cahaya-cahaya lampu pada setiap banggunan yang terpancar sambil diiringi dengan alunan muzik.



Tempat menarik di Hong Kong yang seterusnya ialah Victoria Peak & Madame Tussauds. Victoria Peak merupakan tempat terbaik untuk pelancong menikmati view bandar Hong Kong secara menyeluruh dari atas. Dengan ketinggian 554 meter di atas paras laut, Victoria Peak merupakan puncak tertinggi di Hong Kong. View yang sangat indah ini menjadikan Victoria Peak sebagai tempat tumpuan pelancong. Pada waktu siang, korang akan terpukau tengok deretan bangunan pencakar langit, bukit-bukau serta Victoria Harbour. Pada waktu malam keindahan viewnya diserikan lagi dengan cahaya lampu pada setiap banggunan tersebut.

Madame Tussauds adalah sebuah muzium yang mempamerkan patung lilin orang-orang terkenal di dunia ini. Pengasas Madame thousand (1761-1850) adalah seorang artist terkenal di Perancis dan seluruh dunia. Disneyland merupakan tempat yang wajib korang kunjungi ketika melancong di Hong Kong. Apabila berada di sana, korang seolah-oleh berada di dunia khayalan apabila ditemani dengan Mickey Mouse dan rakan-rakan Disney yang lain. The Star Ferry merupakan feri yang menghubungkan pulau Hong Kong dengan semenanjung Kowloon yang terletak di tanah besar China. Walau pun pulau dan tanah besar itu kini telah dihubungkan dengan terowong bawah tanah, namun perkhidmatan feri tersebut masih lagi berjalan seperti biasa. Apabila melancong di Hong Kong, jangan lepaskan peluang untuk merasai pengalaman menaiki feri tersebut. Korang boleh menikmati view Hong Kong yang awesome.

7
( Hide )
  1. Nice info. Lepasni kalau nak travel boleh la try naik emirates pulak hehe

    ReplyDelete
  2. wah.. my wishlist gak ni nak pi hong kong. hope my dream comes true

    ReplyDelete
  3. Kita dapat makan makanna hong kong je dekat sini.. Nak p tempat dia tak tau bila.. Hehehe.. Tapi selalu cek Traveloka

    ReplyDelete
  4. dalam kepala kak sue emirates ni penerbangan mewah hehehe tq info2 nya

    ReplyDelete
  5. Traveloka ni memang memudahkan plan travel kita.

    ReplyDelete
  6. ohh booking dengan traveloka ye. Syoknya dapat naik emirates airline. Mesti best!

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo