Senarai Pelakon Seindah Takdir Cinta

Lama tak nampak Saharul Ridzwan , terrindu pula dengan lakonan artis yang pernah terbawa mimpi ni . Hehehe .. minat sangat... Kali ni berlakon digandingkan dengan Amyra Rosli dan Redza Rosli dalam drama Seindah Takdir Cinta . Tayang untuk slot Akasia TV3 setiap hari Isnin- Khamis pukul 6.58 petang .

 Seperti drama sebelum ni .. plot cerita diangkat dari Novel karya Kamsiah Abu ,, jadi pengakhirannya korang dah boleh agak dah kan...  Drama ini  diterbitkan Zeel Production Sdn Bhd itu diarahkan oleh Zul Huzaimy Marzuki dan skrip oleh Mufid Shuhaimi. Antara Senarai pelakon dalam Seindah Takdir Cinta : Amyra Rosli, Saharul Ridzwan, Redza Rosli, Haff Ridzuan, Azri Iskandar, Ifa Raziah, Amai Kamaruddin, Nazzaty Rusli, Tatty Hassan, Lydiawati, Nazmi Nordin, Aina Abdul, Aidit Noh, Abdul Rahman Suud, Raja Ema, Mahmud Ali Basha, Raja Emma, Mubarak Majid, Rudy Imran

Senarai Barisan Pelakon Seindah Takdir Cinta

PelakonWatak
Amyra Rosli
Mia Karmila
Saharul Ridzwan
Shahriman
Redza Rosli
Adrian
Mahmud Ali Bashah
Dato Kamal
Ifa Raziah
Datin Mariam
Amai Kamaruddin
Fendi
Nazzaty Rusli
Zetty
Haff Ridzuan
Faizal
Ben Ali
Rashid
Azri Iskandar
Tan Sri Effendi
Raja Ema
Puan Sri Zalin
Mubarak Mjid
Ustaz Azri
Lidyawati
Ustazah Habibah
Nazeri Md Isa
Pak Manap
Nada Suhada
Zila
Mak Jah
Mak Kiah
Zulaihardarayni Omar
Gina
Marisa Yasmin
Datin
Abdulrahman Suud
Rahman
Rudy Metro
En. Anas
Qudyn
Muzamil
Irma
Aida Abdul



SINOPSIS SEINDAH TAKDIR CINTA

Mia Karmila (Amyra Rosli) anak gadis kesayangan Dato’ Kamal dan Datin Mariam yang biasa hidup dengan cara moden dan penuh kemewahan, langsung tidak menyangka pertemuannya dengan seorang pemandu teksi bernama Shahriman (Saharul Ridzwan) atau lebih mesra membahasakan dirinya Aiman telah berjaya merubah keseluruhan cara hidupnya. Mempunyai didikan agama yang sangat baik membuatkan Mia tertarik untuk mendekati islam melalui Aiman yang tidak diperolehi daripada kedua-ibu bapanya. Melalui beberapa pertemuan yang tidak pernah dirancang telah membenihkan bibit-bibit cinta yang tulus dalam hati mereka.

Adrian (Redza Rosli), masih muda tapi sudah memegang jawatan besar sebagai CEO di syarikat milik bapanya Tan Sri Effendi. Selain bergaya dan kaya-raya, Adrian juga memiliki perangai playboy dan sering sahaja berpoya-poya.

Adrian juga tidak putus asa untuk menjinakkan Mia Karmila sebagai kekasih untuk memenuhi kerakusan nalurinya, walaupun ramai perempuan lain bersedia untuk memenuhi segala kehendaknya termasuk Zetty, sahabat Mia sendiri. Perubahan sikap Mia Karmila benar-benar mencabar kelelakian Adrian sehingga dia bertekad, walau apa pun syarat yang diminta Mia Karmila, Adrian tidak peduli. Yang pasti Mia Karmila menjadi miliknya. Tekad Adrian menjadi bertambah kuat apabila kedua ibu bapanya dan juga ibu bapa Mia Karmila bagaikan menggalakkan dan merestui niatnya itu.

Dalam kepayahan dan kepiluan yang mencengkam jiwa, Mia Karmila terpaksa juga menerima ijab kabul Adrian apabila lelaki itu telah berjaya memenuhi setiap syarat yang dipintanya. Pilu di hati Mia Karmila bertambah parah apabila mengetahui Shahriman adalah dalang yang membolehkan Adrian menikahinya. Siapakah Shahriman sebenarnya?

Namun hanya ALLAH yang sesungguhnya maha mengetahui segala apa yang diaturkannya. Adrian terpaksa di masukkan ke hospital sebaik sahaja dia dan Mia Karmila dinikahkan. Sebagai seorang gadis solehah, Mia Karmila sedar akan tanggung jawabnya di sisi Adrian kini seandainya Syurga ALLAH adalah tujuan destinasinya.

Dengan itu Mia Karmila bertekad menjadi seorang isteri yang sentiasa diredhai oleh suaminya untuk mendapatkan Syurga ALLAH itu. Maka dengan seikhlas hatinya Mia Karmila cuba melupakan Shahriman dan terus tabah menjaga Adrian di hospital.

Bagaimanakah dapat Mia Karmila meneruskan hari-hari kehidupannya menjaga Adrian di hospital manakala hubungan Shahriman dengan keluarga Adrian semakin rapat, dan dengan itu juga membuatkan dia dan Shahriman sering bertentang mata.

Ia juga bagaikan luka lama berdarah kembali bagi Shahriman ketika menemankan Adrian dan Mia Karmila serta ibu bapa mereka menunaikan Ibadah Umrah di Mekah. Shahriman benar-benar tidak mampu lagi untuk terus menyorokkan segala derita jiwa dan hatinya yang gersang selama ini apabila melihat gadis yang pernah bertahta di hatinya itu menerima segala ujian dan dugaan ALLAH dengan begitu ikhlas dan tulus.

Demi cintanya pada Mia Karmila yang tidak pernah luak walau sezarah pun, Shahriman terus berusaha untuk mendapatkan kembali cinta itu walau pun dia tahu cinta Mia Karmila kini hanyalah untuk Adrian apabila kedua suami isteri itu mengakuinya di hadapan Baitullah.

Berjayakan Shahriman memujuk dan mendapatkan kembali cinta Mia Karmila yang pernah direlakannya untuk diberikan kepada Adrian?




2 ulasan


EmoticonEmoticon