Saturday, July 30, 2011

Antara 2 Cinta


Apa yang ada jarang disyukuri 
Apa yang tiada sering dirisaukan 
Nikmat yang dikecap barukan terasa 
Bila hilang didalam genggaman 
Apa yang diburu timbul rasa jemu 
Bila sudah di dalam genggaman

Dunia ibarat air laut 
diminum hanya menambah haus 
Nafsu bagaikan fatamorgana
indah dimata namun tiada 
Panas yang membahang disangka air 
Dunia dan nafsu bagai bayang-bayang 
Dilihat ada ditangkap hilang 
Tuhan leraikanlah dunia yang mendiam didalam hatiku 
Kerana di situ tidak ku mampu mengumpul dua cinta 
Hanya cintaMu kuharap tumbuh 
Dibajai bangkai nafsu yang kubunuh 
Namun aku sering lupa dan lalai, 
Oh Tuhan... berikan ku kekuatan, 
Untuk menghadapi dugaanMu ini, 
oh Tuhan... semakin ku lari dari dunia, 
Semakin dunia mengejarku, 
Terasa berat himpitan dunia... 
Ku rasa sesak di dada...
Namun ku tahu.. rahmatMu melangit luas, 
KasihMu tiada terbatas... 
KeampunanMu tiada terhingga.. 
Ampun kan Dosaku ya Allah... 
Oh Tuhan.. tiada terdaya di hati ini, 
Menghimpun 2 cinta, 
cinta hamba kepada hamba, 
dan cinta hamba dengan TuhanNya, 
Ya Allah.. jadikanlah cinta kami, 
Cinta keranaMu ya Allah, 
Moga-moga diredhai, 
Cinta Tuhan yang kekal abadi…CINTA ALLAH 
Indahnya Pabila Kau Tahu 
Allah Tiada Akan Membiarkanmu 
Meskipun Di Hatimu Tiada Menginsafi 
Dikau DisayangiNya 
Dikau MilikNya 
KalimahNya Imanmu 
Hidayah Harapanmu 
Dikau Musafir Dalam Kehidupan 
kerana Itu Kau Perlukan BantuanNya 
Dan Jua HidayahNya dan
ikmat DicurahkanNya Untukmu 
Meskipun Dirimu Tiada Bersyukur 
Tiada Kau Takuti Siksa Api Neraka? 
Yang Bakal Menimpa Mereka Yang Derhaka 
Pintalah Selalu PengampunanNya 
Pohon DariNya Hidayah dan CintaNya 
Pasti Kau Kan Bahagia 
Bahagia Selamanya...

                  ~kepuncak mahligai karya~
Saturday, July 23, 2011

pompuan lawa dan tak lawa.... by kiki

Kalau perempuan lawa pendiam
Lelaki akan cakap: woow, ciri-ciri isteri idaman…

Kalau perempuan tak lawa pendiam
Lelaki akan cakap: eh tak reti komunikasi betul…

Kalau perempuan lawa berbuat jahat
Lelaki akan kata: mesti ada krisis dalaman nih…kesian

Kalau perempuan tak lawa berbuat jahat
Lelaki akan cakap: dah la tak lawa, perangai pulak macam sial…

Kalau perempuan lawa menolong lelaki yang diganggu
Lelaki akan cakap: heroin sejati…!

Kalau perempuan tak lawa menolong Lelaki yang diganggu
Lelaki akan kata: taktik nak ngorat le tu…

Kalau perempuan lawa dapat lelaki hensem
Lelaki akan kata: ok gak la….

Kalau perempuan tak lawa dapat lelaki hensem
Lelaki akan kata: kesian.. mesti kena bomoh lelaki tuh!

Kalau perempuan lawa ditinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu betul mamat tu….

Kalau perempuan tak lawa ditinggal kekasih
Lelaki akan kata:… patut pun kena reject…

Kalau perempuan lawa penyayang binatang
Lelaki akan cakap: perasaannya halus… penuh kasih sayang

Kalau perempuan tak lawa penyayang binatang
Lelaki akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi…

Kalau perempuan lawa tak mau bergambar
Lelaki akan cakap: pasti takut kalau-kalau gambarnya tersebar

Kalau perempuan tak lawa tak mau bergambar
Lelaki akan kata: sedar pun diri…

Kalau perempuan lawa menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan cakap: caring sungguh….

Kalau perempuan tak lawa menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan cakap: nak tunjuk caring le tu….

Kalau perempuan lawa bersedih hati
Lelaki akan cakap: dont worry.. I will make u happy forever

Kalau perempuan tak lawa bersedih hati
Lelaki akan kata: sikit-sikit nak nangis!! mengada-ngada…

Kalau perempuan lawa hantar-hantar email
Lelaki akan kata: sukenya….

Kalau perempuan tak lawa hantar-hantar email
Lelaki akan cakap: balik-balik email dia… boring
Wednesday, July 13, 2011

jalan yang ku pilih

aku memilih jalan yang teramat sederhana..
yang dengannya saja sudah teramat cukup bagiku..
jalan dimana aku bisa merasakan kesejukan angin dan embun..
kelembutan air dan matahari..
juga keanggunan langit dan rembulan..

tapi tetap memberi kebebasan padaku, untuk terus bernyanyi sesuka hati..
aku memilih jalan itu..
yang begitu sederhananya, hingga tak ada sedikitpun keraguan diantaranya..
tidak juga ada yang lain yang bisa menggantinya..
jalan yang amat sederhana..
jalan setapak, menuju HATIMU..
Monday, July 11, 2011

aku rela

aku rela lewat didepan rumahmu setiap hari..
dan berharap bisa melihatmu ketika kau menatap dunia dari jendelamu..
atau berharap bertemu denganmu, ketika tanpa sengaja kau keluar dari rumahmu untuk menikmati udara pagi..
walau memang ternyata aku tak pernah bisa menatapmu..

aku rela menulis berjuta-juta puisi untukmu..
hingga tanganku lelah dan perih..
hanya karena berharap setiap kata-katanya akan kau dengar melalui angin dan hujan..
walaupun kenyataannya memang tak satupun yang pernah kau baca..

aku rela menghabiskan waktuku menyanyikan lagu-lagu yang kuciptakan untukmu..
hingga aku kehabisan suaraku..
dan berharap kau akan menikmatinya..
walau sesungguhnya tak pernah sekalipun kau mendengarnya..

aku rela menaburkan seribu kelopak bunga mawar diatas tempat tidurmu..
hanya agar kau merasa nyaman dalam tidurmu..
aku rela berdiri seharian dipintu rumahmu..
hanya untuk menunggumu pulang setelah kau bekerja..
aku rela memasakkan kasih sayang untuk sarapanmu setiap pagi, dan memandikanmu dengan cinta setiap sore..
juga menidurkanmu dengan ketulusanku setiap malam..

aku rela melakukan apapun untukmu..
apa saja yang kau anggap baik akan aku dekati, dan setiap yang kau anggap buruk akan kujauhi..
semua itu kulakukan karena aku menyukaimu, sungguh menyukaimu sepenuh hatiku..
karena itu aku rela, demi kamu..

Bila ALLAH

Duhai seseorang disana
Bila Allah mengizinka​n kita bertemu kelak
Bila Allah mewujudkan​ takdir pernikahan​ kita kelak
Dan bila kemudian disaat kita hidup bersama
Lantas terlihat sisi salah pada diriku
Semoga Allah mengurniak​anmu kemampuan untuk melihat sisi baik ku. . .
Sunday, July 10, 2011

caraku mencintaimu

manusia menikmati hidup dengan cara yang berbeda..
dan aku menikmati hidupku dengan menyayangimu..
aku menikmati setiap detik yang kuhabiskan untuk menunggumu..
aku menikmati setiap kata yang aku tulis untukmu..
aku menikmati setiap nada yang tercipta karena kerinduanku padamu..

aku siap dengan senyumanku ketika menyambutmu pulang dari hari-harimu yang melelahkan...
walau saat itu mungkin saja aku sedang berdiri diatas duri yang tajam sekalipun..
karena bagiku menyayangimu adalah caraku menikmati hidupku..

aku siap menghangatkanmu ketika dingin menyerangmu..
walau saat itu bisa saja aku sedang menggigil dalam kedinginanku..
karena aku takkan lelah, aku senang menyayangimu meski dalam rasa sakit sekalipun..

sungguh akan aku lakukan apapun untukmu..
untuk selalu membahagiakanmu sepanjang waktu yang diberikan tuhan padaku..
takkan kusia-siakan waktuku, tiap detiknya akan kugunakan untuk menyayangimu..
tak ada rasa lelah, tak ada rasa jenuh, tak ada rasa sakit..
semua karena aku menikmati setiap jengkal keindahan saat aku menyayangimu..
Tuesday, July 5, 2011
aku tak pandai merangkai kata, juga tak pandai bicara..
aku hanya bisa memberi apa yang kupunya seperti adanya diriku, dan aku bahagia karena itu..
aku tak pandai membuat lagu, bahkan tak pandai bernyanyi.
.
aku hanya bisa senandungkan siulan hatiku, semerdu suaramu..
dan aku bangga karena itu..
walau aku tak bisa memberi yg terbaik untukmu..
tapi paling tidak aku memberi yg terbaik yang bisa kuberi untukmu..
lihat hatimu, masih saja diam tak menentu..
padahal harusnya kau beri tanda padaku, agar aku mengerti..
atau setidaknya merasakan apa yang ingin kau katakan padaku..
atau diam ternyata juga suatu pertanda darimu, yang tidak pernah aku sadari..?

lihat hatimu, ia tidak salah..
aku yang salah..
karena aku yang tak pernah bisa mengerti isyarat hatimu..
tapi mengapa kau tetap diam? mengapa tak kau coba memberitahuku sesuatu?
atau tidak masalah bagimu jika aku tidak ada?

padahal kau bisa katakan dengan hatimu jika itu terasa benar, atau jika itu terasa salah sekalipun..
kau bisa katakan dengan senyummu bila itu terasa damai, atau ketika itu mengganggumu sekalipun..
jangan terus diam, dan membiarkan semua berlalu begitu saja..
karena aku takkan pernah bisa mengerti bila kau hanya diam..
ucapkan sesuatu padaku..
tolong katakan sesuatu..
sedikit saja.. apapun itu..
mungkin dengan itu aku bisa lebih memahami hatimu..
jangan hanya diam seperti itu..

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search