Ad

Kelebihan IOS 11

Kelebihan update IOS 11

Kelebihan Software IOS 11 


Hye.. korang yang Apple user tu dah update software ke IOS 11 belum ? Kalau belum.. meh laju-laju update phone korang tu . Untuk update software ni perlukan 2.04Gb Storage ye.. jadi kalau dah rasa nak penuh tu boleh la transfer data tu dulu , kang separuh jalan update tiba-tiba tersekat pula.  Banyak features baru pada iPhone dan iPad termasuklah App Store yang baru , Siri baru, dan banyak lagi . Salah satu yang Lisa suka ialah short cut paparan mobile data pada screen yang memudahkan korang untuk off dan on data . Kali ini pula Lisa akan review tentang kelebihan yang ada pada IOS 11. 





Kelebihan IOS 11 

Rasanya hari ini tak ramai lagi yang update ke IOS 11 , biasanya memang orang lebih rela menunggu sampai stabil baru la update sofware . Mana tau akan jadi hang , crash atau timbul masalah yang lainnya . Ok .. Lisa dah update dah , so far memang tak de masalah dan lagi . Ok la... banyak pula membebel , Meh lisa kongsikan Kelebihan IOS 11 .

1. Phone lebih smooth dan laju  , ye betul... lagi laju dan smooth  semenjak dah tukar ke IOS 11 . 


2. Features baru  FILE APP
FILE  , Korang boleh simpan data, gambar , document  dan letak dalam satu FILE. Baik dari Icloud atau dari third party seperti Google Drive dan lainnya . 




3. Take Control Nampak tak paparan Take Control ini dah lain dari yang sebelum ini. IOS 11 dah customiz kan Control Center dengan yang lebihmudah digunakan ke favorite control. Gunakan 3D Touch untuk access control . 

Untuk addd atau remove favorite control , korang boleh pergi Settings > Control Center > Customize Control .

Short cut paparan multitasking Network Carier atau mobile data internet . 
Bagi Lisa mudah la untuk Lisa nak On / OFF  mobile data ini. Macam ritu pergi holiday , nak jimat batrey punya pasal Lisa kena on - Off mobile data. Kena masuk setting dulu baru boleh on off , haihh leceh . Sekarang lebih mudah ! awalnya Lisa ingat tu logo HOTSPOT , eh .. mobile data rupanya . ..patut tak naik 4G haha.




4. PENCIL . 
Nampak tak yang terpapar dibawah tu .  ada pencil oih... memudahkan kita wat kerja. So lepas ni nak sign agrement tak perlu la buka PC baru sign . Best best... nk conteng-conteng pun tak perlu guna PICSArt lagi . Mudah kerja kita.. 😋

Oh ya.. lepas screen shoot ni , gambar tadi akan muncul minimal di hujung kiri screen phone. Senang la kalau nak tengok atau terus edit gambar tu tanpa buka galery phone . 




 5. Munculnya Features Screen Recording . 
Setahu Lisa , baru phone SONY je yang sediakan kemudahan untuk record screen phone tanpa install apps . Sekarang iPhone IOS 11 ini dah boleh nak record screen , lagi best ! 



6. FUN LIVE PHOTO EFFECTS 
Di IOS 11 ini korang boleh swipe up LIVE Photo untuk pilih effect seperti Loop atau Bounce . Wahh. kena cuba nanti ..

7. Stay Focused On The Road .
Macam korang tengah drive tu , yang ni boleh jaga agar korang focus drive je dan tak kan dapat notification dan text yang mengganggu. Pergi dekat Setting > Do Not Distrub . Siap . Sesetengah orang suka sangat main phone ketika drive kan ? Bahaya cik non aih.. jangan buat gitu kayh. Sayangi keselamatan diri dan nyawa orang lain juga. 


Terms and Conditions 
T&C ini korang kalau rajin . baca la.. siap BOLD TU !!! ha.. mesti ada yang penting ... kalau rasa dah paham , tick agree dan kemudian start untuk upload software ke IOS 11 . Pastikan Internet WIFI laju dan tak terputus nantinya . 




REVIEW IOS 11 
Pendapat pribadi Lisa , IOS 11 lebih best dan smooth . Senang nak buat kerja dan banyak memudahan , features baru dan banyak lagi . So Far OK .. so korang dah boleh update phone atau iPad korang ke IOS 11. Banyak lagi sebenarnya kelebihan yang lain.. dalam ni ulasan sedikit je la dari Lisa. Korang download dan explore kayh ! 

Nantikan next artikel tentang cara buat screen recording di iPhone .

Bye... see u next artikel.. 
15
( Hide )
  1. Tapi mcm lagi suka features yg lama. Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedikit banyak la ... contoh icon mobile data atas tu hhehe

      Delete
  2. haaa teringin lah nak tukar.. dah lama menunggu shortcut on off data tu, sekarang baru ada. hehe

    ReplyDelete
  3. kena update ni sebab semua best.. hehe

    ReplyDelete
  4. saya baca habis dan fahamkan perkataan by perkataan. bila dah habis baca baru saya ingat saya tak de hp tu.

    tunggu hp sekarang rosak bari beli yang tu.

    ReplyDelete
  5. masih menyimpan impian untuk memiliki gajet orang kaya nie..

    in shaa Allah akan dapat jika ada doa dan usaha

    ReplyDelete
  6. Ala mummy punya phone takleh update dah.. oh! perlukan membeli telefon baru semata-mata mahupun ios 11.. fuhhh

    ReplyDelete
  7. X pakai hp nih.tp syok juga tahu benda baru..hurmm bila nk pakai ea???

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo