Insaf baca Semusim Di Barzakh !

Semusim di Barzakh 

pernah tak korang berfikir dan ingin tahu bagaimana kehidupan selepas mati didunia . kehidupan sebelum menunggu hari kiamat ? Lisa ni masih cetek ilmu bab agama , tahu sikit-sikit je . Buku ini wat aku sentap ! Semusim di Barzakh , diangkat dari kisah benar. Bukan aku percaya dengan buku ini , tapi kata-kata dalam buku ini menyadarkan Lisa yang dalam dunia ni masih perlu mencari ilmu untuk bekalan akhirat nanti . Mati bukan noktah akhir sebagai makhluk-NYA . 


Bagaimana tergamak untuk engkau kufur kepada Allah padahal engkau dahulunya mati (tiada) , kemudian Allah menghidupkan engkau,setelah itu Allah akan mematikan engkau,kemudian Allah akan menghidupkan pula engkau di hari akhirat, akhirnya engkau akan dikembalikan kepadaNYA( untuk memberi balasan terhadap apa yang telah engkau kerjakan ) . 

Selagi masih ada ruang dan waktu , kejarlah ilmu bekalan akhirat nanti  . Dunia ni semakin jauh meninggalkan kita dan akhirat pula semakin depan . 

Novel : Semusim Di Barzakh
Penulis ; Hadi Fayyadh
Harga : RM29.90 (SM) & RM31.90 ( SS) 



Sinopsis Semusim Di Barzakh : 

Malam itu fadh dikejar oleh sesosok wanita yang tanpa wajah dengan rambut panjang kebawah , sampai akhirnya jatuh dari tangga resort dan kemudian accident di jambatan . Kereta yang dinaiki jatuh ke gaung sungai dan akhirnya meninggal . Fadh yang merasakan kehidupan selepas mati , merasa ketakutan oleh azab disiksa dari satu masa ke masa . Di gigit ular berbisa , makan dan minum nanah juga muntahan sebab dulu didunia leka dengan kehidupan seperti minum arak , main perempuan , tinggal solat , dan tinggalkan puasa . Namun jika di kampung , alim ulama ... kehidupan yang jauh berbeza jika pulang ke bandaraya Kuala Lumpur .

Amalan yang sedikit tak mampu menyelamatkan Fadh , antara diperosongkan akidah dan hampir masuk ke agama kristian . Bagaimana pengakhiran semua penderitaan Fadh di alam Barzakh ? Betulkah apa yang dia alami semua itu hanya mainan syaitan atau betul-betul gambaran dari alam Barzakh ?

Korang kena baca sendiri .... :')



Ini bukan artikel berbayar , tidak sama sekali . Terimakasih untuk Hadi Fayyadh , penulis novel Islamik Semusim di Barzakh yang buat Lisa tersentap sedar semua ini. Cuba perbaiki diri , buka dan pelajari  Al-Quran dan terjemahan sekali sebab Allah dah tuliskan semuanya dalam Al-Quran .


{ 7 comments.. read them below or add one }

dorsett pink dorsett pink July 4, 2017 at 4:14 PM
bestnya. nanti nak gi beli jugaklah buku ni
Dkna Abza Dkna Abza July 4, 2017 at 11:16 PM
Baca sipnopsis pon dah rasa cam krik krik jer... Takutnya mati allahuakbar
Sue Izza Sue Izza July 5, 2017 at 1:45 AM
menarik! nak cari la ,lama tak beli buku.
Uyul Rosli Uyul Rosli July 6, 2017 at 11:32 AM
hai lisaaaaa. tq sudi drop komen hari tuh. uyul da masukkan dalam bloglist julai. inshaallah blog wajib uyul terjah lepas nih.
Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan
mas saari mas saari July 6, 2017 at 11:56 AM
Menariklah. Bagus baca ni untuk kita lebih takut akan mati.