Ad

Perasaan Jika Kamera DSLR Jatuh ?

Perasaan jika Kamera DSLR Jatuh
Bulan lepas dipenuhi dengan hal-hal yang buatku happy je , tapi bulan ni macam bulan penuh kesedihan je . Musibah yang tak pernah Lisa bayangkan sebelum ini , DSLR  jatuh terhentak 3 kali. Atas jalan tar pulak tu .. berkecai hati beb ! nak nangis pun ada , buat-buat hati sado je la sebab depan bebudak. Arghh sudah ... tahun ni baru tak nak berazam shopping macam-macam , nampak gayanya kena kuarkan duit tabung juga ni .


Apa Perasaan Jika DSLR Jatuh ? 

Alkisahnya , Lisa turun dari kereta dan bawa 3 beg isi kasut , baju dan beg barang review . Lisa lupa.. dalam beg barang review tu ada kamera sekali . Kaut la tali yang beg kasut dan beg baju , lepas tu tutup pintu kereta dan jalan. Time tutup pintu kereta la beg review tu dengan kamera sekali... jatuh atas jalan tar. FUhhh.. terhentak 3kali . Dalam kepala ni alamak... macam mana la dengan kamera aku ? lens pecah ke ? longgar ke ? patah ? oh tidakkkk ! 



Sampai bilik , cuba keluarkan kamera tu . Nasib baik yang pecah ni filter lens jek yang lain semua elok . Lens pun tak longgar , body DSLR pun tak calar , lain-lain semua cun je . Tak jadi nangis .. hahaha. 



Pengajaran semalam , nampak gayanya kena beli beg untuk my BF DSLR ni la. Seram sejuk je rasa time dengar bunyi jatuh tu masih terdengar dalam telinga . Nasib la filter ni tak mahal mana .,  dah beli yang baru. Harap lusa dah sampai la .. takut jadi mcm tu lagi . Walaupun ada lens lain , tapi kena jaga juga yang 50mm ni , hahaha. saya sayang disetiap inch BF saya . EH.. jangan salah paham pula.. BF Lisa tu atas tu ha.. DSLR . hahaha... 

18
( Hide )
  1. Wajib beli. Mahal bah tu.

    Jom masuk bloglist saya,
    http://diarimommymuhaimin.blogspot.com/2017/02/exchange-blog-link-by-mommy-muhaimin.html

    ReplyDelete
  2. adui.. pedih hati i.. sbb lense i pn pecah filter tu jgk. smpai skrg tersimpan je

    ReplyDelete
    Replies
    1. pecah filter je tkpo. hi lens pecah mau tk tido malam

      Delete
  3. Fuh! Nasib baik ok jer! Hati hati yer next time..saya yg baca pulak yg nervous..hehe

    ReplyDelete
  4. hahah itulah.. ya ampun seram sejuk je rasa time dengar bunyi jtuh

    ReplyDelete
  5. Uwaaa ... sakitnya tuh disini..,

    ReplyDelete
  6. Aduuhhh... akak.. macm mane ni.. [-(
    lens tu berapa ka kalau kat sana?

    ReplyDelete
  7. Fuh.. Memang seram sejuk wooii kalau jatuh. Yg retak kat luar blh nampak, risau yg dalam tu jer rosak. Makan modal nak repair.

    ReplyDelete
  8. canon eh?so far canon tak sekeras macam Nikon le..jatuh tu mau nanes tak berenti..hehee

    ReplyDelete
  9. omg memang nangis ni. nasib la x rosak

    ReplyDelete
  10. Saya pun senasib macam Lisa.Saya punya kamera dslr canon60d pun ada jatuh sebab masa tu saya tak sangkut tali tu pada leher semasa saya sedang duduk.Masa tu event dekat sekolah,ramai jugak lah yang tengok situasi saya masa tu..dalam hati rasa macam nak nangis jer sebab camera tu baru je beli beberapa hari yang lalu...tapi saya gagahkan jugaklah diri untuk cover perasaan saya pada masa tu..Pengajarannya,sangkutlah selalu pada leher setiap kali nak guna..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau nk guna mmg kena sangkut kt leher je . tp tu la berat hahahahhaa... harap lepas ni berhati2 la jgn bg jtuh ya ..

      Delete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo