Ad

Iklan Deepavali Petronas 2016 Menyentuh Hati

Iklan Deepavali Petronas 2016 akan Ubah Fikiran Negative Masyarakat
Iklan Deepavali Petronas 2016 Menyentuh Hati

Manusia kebanyakan akan lebih cenderung kepada pemikiran negative dari positive. Lisa pun lebih kurang je dengan sekeliling yang kerap dengan kes bunuh dan culik , lagi-lagi dengan parents yang agak selalu mengingatkan tak boleh keluar sensorang ,, luar sana ada ramai orang jahat . Huh..! contoh paling senang ,,, coba tengokgambar diatas , apa yang akan korang fikir ? 2 Orang ni akan berniat jahat .. merompak ,, membunuh ?          sebenarnya gambar atas ni screen shoot dari video di Youtube bertajuk " I Am Muniandy " , iklan sampena hari perayaan Deepavali hari ini oleh Petronas . Cuba tengok video sepenuhnya dibawah ini.



Dalam menyambut perayaan Deepavali, warga Malaysia sepatutnya saling peka dan hormat menghormati akan perbezaan dan meraikan persamaan di antara kita. Jangan tengok dari luaran sahaja , nampak jahat tak semestinya orang tu jahat . Mungkin muka garang atau gengster , tapi hati mereka siapa yang tahu . 

Dari video atas tu , memang kena la dengan masyarakat sekarang , Deep sungguh kan ?. sedikit banyak orang akan berfikir sama macam watak dalam video tu , negative ! 

Iklan Deepavali Petronas 2016 Menyentuh Hati

Pengajaran dari video I Am Muniandy Iklan Petronas sampena Deepavali :

Festival cahaya ini bertujuan sebagai peringatan untuk memupuk semangat kita lebih bertimbang rasa terhadap orang lain. Semoga cahaya ini menyinari sanubari dan terus membuat kita saling menghormati di antara satu sama lain, sebagai individual dan sebagai warga Malaysia.Tak kisah kulit coklat atau putih , atau sawo matang pun.. yang penting hati kita ikhlas . 

Keharmonian yang lebih baik boleh dicapai melalui pemahaman yang lebih baik dan sifat bertimbang rasa yang tinggi. Berfikir positive dan cuba jangan beza-bezakan antara satu sama lain , barulah satu Malaysia . Ye tak ? 
Iklan Deepavali Petronas 2016 Menyentuh Hati

Iklan Deepavali Petronas 2016
Senyap-senyap masuk dalam rumah 

Iklan Deepavali Petronas 2016
Langkah kaki peralahan-lahan 

Iklan Deepavali Petronas 2016

Muniandy dan kawannya sebenarnya datang untuk tolong aunty dan uncle yang duduk pusat jagaan orang tua . Bukan nak mencuri atau merompak .


Selamat menyambut hari perayaan Deepavali untuk semua sahabat indian yang meraikannya . Hope lepas tengok video iklan dari Petronas ini boleh ubah pemikiran masyarakat kita . Let's Light on Our hearts , guide our Judgement . 

Rindu pula dengan ex-staff sharmini.. sekarang dah jadi cikgu dah .. . 



Iklan Deepavali Petronas 2016

Good Joob Petronas , video yang beri kesan mendalam dan pengajaran untuk semua orang . 


13
( Hide )
  1. Iklan ni deep maksudnya. Tahniah Petronas

    ReplyDelete
  2. yg last tu comel hahahahaha. Betul tu kadang2 org cuma menilai luaran. Tapi ada baiknya jugak. langkah berjaga2. Happy deepavali !

    ReplyDelete
  3. Haiiii nak ajak join giveaway.. Jemput join yaaa...

    http://www.bajuwarnacoklat.com/2016/10/giveaway-shade-dough-by-hanis-zalikha.html

    Thank you!

    ReplyDelete
  4. Iklan ni bg kesan mendalam...nak tlg org buat bersungguh...surprise pun best...biar muka ganas hati baik mcm muniandy tu la cth kena ikut...tak peduli pasal org pandang negatif janji tujuan utk berbakti tu sampai...salute lah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. tk selamanya yang muka jahat ni ati pun jhat

      Delete
  5. suka sangat dengan iklan ni. banyak maksud tersirat

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo