Harga sebenar Tambah Nilai Prepaid Bermula 1 Januari 2016

Harga Sebenar Tambah Nilai Prepaid Bermula 1 Januari 2016 || Manis dimulut racun diberi.. macam tu la perumpamaan yang sesuai tuk menggambarkan keadaan harga topup /  reload pengguna prepaid prabayar.  Untuk makluman .. Caj 6% GST dah dikenakan kepada setiap pengguna telco baik prepaid atau postpaid . Yang dulunya rm10.00 sekarang dah jadi rm10.60 ,, dalam pembentangan Baget 2016 23 Oktober 2015 lepas.. D.S Najib Abdul Razak bagitau yang Gst akan sihapuskan bermula 1 Januari 2016. TAPII ..tapiiii... tau kah korang yang GST tu tetap ada..huh! Sama je macam menipu.  Tengok harga dan nilai topup tak sepadan seperti dulu lagi. Dulu rm10 dapat rm10.00 juga.. bermula tahun depan.. topup harga rm10 .. akan dapat nilai kurang dari rm10.00 .
Peliknya,, harga masing-masing telco tak sama. Untuk Celcom, harga rm10.00 dan dapat topup didalam rm9.70 ,sedangkan maxis / hotlink ... topup rm10.00 dapat 9.43 sen .Kalau gst .. kenapa harga masing-masing telco tak sama ? Sapa yang salah sebenarnya ? Jadi teringat nilai kadar topup 10 tahun lepas.. sama seperti ini la. Nampak nitizen komen " gst 6% topup tu hanya untuk orang asing " adeh.. kalau beli reload macam mana nak bezakan dia orang asing ke bukan... ? Sebab reload tu kan memang dah tetap harga yang sama.  

Tengok dan tunggu je lah... macam mana nanti. Akan berubah .. atau kekal macam info atas tu.


4 comments.. read them below or add one

Nadine Jamal Nadine Jamal December 16, 2015 at 9:51 AM
This comment has been removed by a blog administrator.
Aqilah Azmi Aqilah Azmi December 16, 2015 at 10:34 AM
This comment has been removed by a blog administrator.
Lyssa Faizureen Lyssa Faizureen December 16, 2015 at 11:55 AM
This comment has been removed by a blog administrator.
ubai ismail ubai ismail December 16, 2015 at 12:24 PM
This comment has been removed by a blog administrator.