Ad

PANTAI MATI, TEMPAT MENARIK DI PHILIPPINES

MATI Davao Oriental, Philippines
PANTAI MATI, TEMPAT MENARIK DI PHILIPPINES ||  Memang benar aku ingin pergi mati , Stress dengan semua kerja-kerja yang memang tak pernah habis. Dan juga masalah duniawi yang membuat aku hampir terkena darah tinggi . Andai aku pergi mati pastinya akan hilang semua stress dan semua beban . Walaupon tak menyelesaikan masalah , sekurangnya aku akan damai tenang tiada gangguan pribadi ataupon kerja ! Dah gila ke apa , orang nak hidup tapi aku lak nak pergi mati . HOLD ON , Mati yang lisa cakap ni ialah nama satu destinasi percutian di Philippines ya bukan Mati Meninggal ! Salah satu Pantai menarik dan cantik di dunia .

MATI , adalah satu-satunya bandar , di Wilayah Davao Oriental, Philippines, yang terletak di sebelah tenggara Mindanao. Sesuai lah untuk penggemar tempat percutian yang menawarkan ketenangan di tepi Pantai . Air laut biru dan ombak yang  bergelora sesuai untuk skimboarding, surfing, and frisbee sports . Dilengkapkan dengan pasir putih yang memang awesome. Macam Maldives pula. Bangunan dan Taman Capitol Wilayah  atas bukit menyajikan pemandangan hebat dari Bay Pujada. Lokasi lain yang menawarkan pemandangan luas bandar adalah Mati Tourism Complex dan Badas Viewdeck .  

Patutlah banyak orang-orang asing berduyun-duyun datang ke Mati untuk menikmati keindahan pantai  yang ditawarkan . Jangan lupa pergi Dahican juga.  Dahican adalah salah satu destinasi yang paling popular di Mati dengan 17 kilometer, pantai pasir putih yang halus . Waahh teruja dah ni. . Ia baru-baru ini menjadi destinasi utama untuk pelayar dan skimboarders. Pujada Bay mempunyai 15,700 spesies hidupan laut dan telah dianggap sebagai antara teluk terkaya di Asia Tenggara. Oleh itu, penduduk tempatan mengambil langkah-langkah untuk memelihara kepelbagaian hidupan laut, melindungi haiwan seperti udang kara, laut lembu (tempatan yang dikenali sebagai Dugong), ikan lumba-lumba bottlenose, jerung hammerhead, pari kola dan pelbagai jenis penyu. Mati adalah rumah kepada tiga kawasan perlindungan, Mount Hamiguitan Range Wildlife Sanctuary, Mati Protected Landscape, and Pujada Bay Protected Landscape dan Seascape.

Tempat menarik terkenal untuk kalian kunjungi jika datang ke Philippines






LOKASI MATI : Davao Oriental , Philippines .
Jarak 165 KM dari lapangan terbang Davao City, 165 km. Disyorkan oleh kenderaan persendirian atau bas tanpa hawa dingin dan mengambil masa kurang daripada tiga jam untuk  sampai ke Mati dengan pemandangan  indah di sepanjang jalan pantai yang berliku, 8-km zigzagging Badas jalan ke atas tebing. Disini kalian akan melihat seperti pemandangan dinosaur Tidur sekaligus akan  memukau korang ! .
Untuk maklumat lanjut, lihat www.mati.gov.ph





Jom kumpul duit pergi sana :D 
7
( Hide )

both
© all rights reserved
made with by templateszoo