PENEMUAN LIPAS TERBESAR DIDUNIA

PENEMUAN LIPAS TERBESAR DIDUNIA | Lipas ? hehe pastinya kalian tahu dan pernah jumpa  binatang yang namanya lipas . Saya pun ade pengalaman yang mengerikan dengan Lipas yang pernah lisa tulis dalam entri sebelum ini di  " Lipas dalam makananku " . 
bukan seorang dua yang geli dengan lipas, ramai ! yang takut pun ada. Ntah apa yang membuat mereka takut , Lisa pon tak tahu. Sebenarnya Lisa tak takut atau geli dengan serangga ini, tapi kalau dah masuk dalam makanan memang geram la .Mood tengah lapar nak makan , tapi ada serangga pulak.

Lipas jenis binatang yang boleh memudaratkan kesehatan, kalau terkena kencing lipas ini, kulit boleh berbahaya tau. Serangga pengotor ini mempunyai Ukuran binatang ini tak besar mana, sebesar ibu jari sahaja. Yelah.. kita duduk dalam Malaysia kalau negara lain tak tahu la pulak kan. Dan semalam Lisa ternampak Lipas dengan ukuran yang sangat besar , berat dalam2 kg ! Namun peliknya Lipas ini boleh dimakan . Aik ? seperti di negara vietnam /china pulak , Lipas dijadikan sebagai makanan. 



Ini lah Lipas yang Lisa cakap itu , hehehe. BESAR kan Lipas tu , dan mungkin ini adalah penemuan Lipas terbesar di Dunia. Agak-agak sanggup tak kalian makan Kek birthday berbentuk Lipas ini ?


3 ulasan


EmoticonEmoticon