Ad

Tempat Kerja Atau Sarang Tikus ?

sampah


Tempat Kerja Atau Sarang Tikus ?  | Setelah 2 minggu bertukar kerja berada di HQ menggantikan anak boss yang bercuti Oversea , maka kembalilah saya ditempat kerja yang asal iaitu di branch . Selama ketiadaanku berada dibranch , tempat itu dijaga oleh staff lain "lelaki "  . Lisa lebih suka berada di Branch daripada di HQ , penat giler woo kalau di HQ sebab semua kena handle sensorang pastu orang ramai masuk dan keluar .Tapi ye la , itulah rezeki kan . Penat la kerja sampai malam , itu belum kira solve problem-problem yang ada lagi.Kadang pukul 10 baru balik.


Setiba ku di Branch, buka pintu dan pemandangan pertama yang aku nampak ialah  Lantai penuh kotoran , meja berhabuk, counter meja berterabur .,Paper kerja semua berterabur, sampah makanan tak dibuang . Dah agak dah mesti budak ni tak kemas tempat kerja, sapu pun tidak ! Budak lelaki ni memang pengotor betul lah ,nak tegur bukan dengar pun. Berkali-kali dah tegur , tapi masuk telinga kanan dan kemudian keluar telinga kiri. Sabo je lah. Lisa kemas, sapu, mop semua sampai pukul 2 petang. pheww.. Lama nya ? yela.. sebab ada customer lagi , nak serve dulu baru teruskan mengemas.

Nasib baik 2 minggu , kalau berbulan ? dah jadi sarang tikus agaknya . Patut lah customer komplain kat HQ.

7
( Hide )
  1. blh plak buat tmpt keje mcm tu? xde bos ke pantau? dahsyatnya

    ReplyDelete
  2. kebanyakkan lelai memang mcm tu lisa.tapi kalau dapat yg rajin, memang rajin kalah perempuan..

    ReplyDelete
  3. mak aiii .. nasib baik opis ninak gegel only :3

    ReplyDelete
  4. hehehe yer ker?alahaiii wat malu lelaki jerk hehehe ;)

    ReplyDelete
  5. biasalah..keje macam tu permpuan je rajin

    ReplyDelete
  6. biasanya office besar akan ada cleanner yang buat semua tu. kalau tak ada maksudnya office tu kedekut besar. sebab tu selalu push pekerja balik lambat tapi upah OT sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg HQ memang besar.. yg branch kecik je. Bkn pic first ni...

      Delete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo