Tips Turunkan Berat Badan

Tips Turunkan Berat Badan |Assalamualikum dan selamat pagi. Wanita takut akan kegemukan yang melanda kepada mereka. Berbagai ubat-ubatan dan produk kecantikan sanggup wanita beli hanya untuk menurunkan berat badan. Bagi Lisa,kenaikan berat badan bukan menjadi masalah yang besar .

Beberapa minggu lepas, Lisa gigih berusaha menaikkan berat badan .Yelah, selepas sakit aritu, berat Lisa turun secara drastis. Haa..maka dengan gigihnya Lisa naikkan berat badan,dan akhirnya.. dapatlah naik dari 40kg ke 46kg. Naik 6Kg ! Haha dengan ketinggianku yang comel-comel sahaja ni maka 46 termasuk dalam kategori gemuk dah. Kena turunkan berat ni !

Lisa mulalah dengan petua nenek moyang ,atok dari beberatus abad keturunan masa silam. Amboiii hahaha . RAHSIA TURUNKAN BERAT DENGAN MUDAH kini bukan menjadi rahsia lagi .Ayat macam iklan semacam je ,krik krik.
 Petua-petua itu ialah :

1. Jangan lupa sarapan.
 Jangan makan-makanan berkalori tinggi pulak. Makan yang heavy food ya ,
2. Kurangkan porsi makan tengah hari
Makan 1/2 dari kebiasaan.
3. Kalau kalian suka makan ayam atau daging , dan susah untuk tinggalkan. Maka cubalah makan ayam yang direbus . Bukan digoreng atau berkaitan dengan minyak dan juga santan.
4. Perbanyak minum air masak
Lisa mengamalkan 2 botol besar air mineral setiap 1 hari. Air ini bagus untuk metabolisme badan.
5. Tidur awal
Tahukan anda , bahwa tidur lewat boleh menyebabkan kegemukan .
6.Perbanyak makan sayur dan buah .
7. Jadualkan makan malam sebelum pukul 7 malam.
8. Senaman secukupnya .

Lisa dah cuba, dan hasilnya berat badan turun 3kg dalam masa 1 minggu. Tak percaya ? ini buktinya , gambar di instagram yang menunjukkan berat badan satu minggu lepas dan gambar yang Lisa ambil ketika timbang berat semalam.

Sebab kenapa Saya tidak mengkonsumsi atau memakan ubat diet? , Sebab saya sayang ginjal saya dan saya lebih suka mengamalkan pemakanan yang sehat. Ianya akan kekal untuk tubuh , tidak perlu risau kesan sampingan yang mungkin akan memakan ribuan bahkan puluhan ribu untuk kos pengubatan .

Jadi , selamat mencoba dan selamat mengamalkan.

2 ulasan

ooooooo... macam tu.. oooooo macam ni ..hehe

kene ikut tips ni. nak kurusssss. hehe. tapi selalu tidur lambat sbb byk kerje nak kene buat. hee


EmoticonEmoticon