Ad

Calon JENAZAH

Photo: AsSalam Keluarga FB yang diKasihi & diRahmati ALLAH.
Pengisian untuk kita kongsi bersama: SILA SHARE!
Mari sama-sama kita Bermuhasabah diri & Renungkan:

Ingatlah….kita semua ada lah calon JENAZAH….Walau diBungkus tetapi ia bukanlah Kiriman…..Meski diTanam tetapi ia bukan Tanaman. MATI itu pasti.

Saya bangga dengan Keluarga FB saya….Page ini diada kan untuk kita semua menjaga silaturrahim – Saya suka Memaklum kan berita suka dan duka yang berlaku…Page ini bukan untuk disalah guna kan untuk GOSSIP – FITNAH & MENGHINA….

Saya tidak REDHO sama sekali jika anda mengguna kan page ini untuk tujuan tersebut – saya tidak mahu Bersubahat dan Membiar kan diri anda terlibat dalam hal-hal begini…Mari lah kita semua menjadi Hamba yang Baik dan kita sama2 Berdakwah dan sentiasa Bermuhasabah diri…Jangan jadi orang yang selalu Berburuk Sangka. 

Malu lah kepada ALLAH & Sayang kan diri anda kerana setiap kali anda MEMFITNAH – MENGUMPAT & MEMBUKA KEAIBAN Orang….Janji ALLAH – ALLAH tidak akan TUTUP AIB anda diPadang Mahsyar nanti….Alang kah sayang nya Kesemua Pahala Amalan anda diHADIAH KAN kan PERCUMA kepada Hamba ALLAH yang telah anda AIB KAN & FITNAH KAN.....Sedang kan setiap hari Kehidupan kita sudah diPotong sehari untuk Kembali kepada ALLAH – MATI ITU KEPASTIAN….Bila? Itu Rahsia ALLAH…..Kita semua Musafir diDunia yang sementara ini……

Kita akan kembali KeRahmatullah pada bila-bila masa sahaja dan berada diAlam Barzah dan diBangun kan semula untuk diHisab pada hari Kiamat. Baik yang kita buat - Baik lah yang kita dapat diDalam Kubur dan diAkhirat kelak. Takut lah AZAB KUBUR wahai saudara2 ku. 

PERINGATAN UNTUK KITA SEMUA:
 
Firman ALLAH SWT yang menggambarkan tentang Kecelaka’an dan Penghinaan bagi Pengadu Domba : 
(Iblis yang suka Melaga - Melaga kan orang untuk tujuan Pergaduhan)

Tafsirnya:

 "Kecelakaan besar bagi tiap-tiap Pencaci dan Pengeji.” (Surah Humazah)  Penghinaan…..AZAB serta Kebinasaan dari ALLAH Subhanahu Wa Taala bagi golongan Pencaci dan Pengeji…..

Pencaci dan Pengeji menurut Ibnu Abbas Radhiallahu ‘Anhu: orang yang suka Mengadu Domba…Mengajak orang bersama anda melaku kan DOSA yang Besar hanya akan Merosakkan Kasih Sayang (Sesama Manusia) dan Penzalim yang membuka Keaiban (orang lain)"

MARI LAH KITA SEMUA MENCARI KEREDHAAN ALLAH! 

Wassalam dari Kak Pah & Ummie Sharifah. 
Calon JENAZAH | Walau dibungkus tetapi ia bukanlah kiriman , meski diTanam tetapi ia bukan Tanaman. Kita semua calon Jenazah . Mati itu pasti.
Janganlah menjadi orang yang selalu berburuk sangka. Malulah kepada ALLAH & sayangkan diri anda kerana setiap kali anda MEMFITNAH -MENGUMPAT &MEMBUKA KEAIBAN Orang ..Janji ALLAH. ALLAH tidak akan TUTUP AIB anda di padang mahsyar nanti .ALangkah sayangnya kesemua pahala , amalan anda diHADIAHKAN percuma kepada hamba Allah yang telah anda AIBKAN dan FITNAHKAN . Sedangkan setiap hari kehidupan kita sudah dipotong sehari untuk kembali kepada ALLAH .
MATI ITU KEPASTIAN , Bila ?itu rahsia ALLAH . Kita semua musafir didunia yang sementara ini.
Kita akan kembali ke Rahmatullah pada bila-bila masa sahaja dan berada di Alam Barzah dan dibangunkan semula untuk dihisab pada hari Kiamat. Baik yang ita buat, baiklah yang kita dapat dialam kubur dan di akhirat kelak. Takutlah AZAB KUBUR wahai saudaraku .
PERINGATAN UNTUK KITA SEMUA :
Firman ALLAH SWT yang menggambarkan tentang kecelaka'an dan penghinaan bagi PENGADU DOMBA atau BATU API  . (Iblis yang suka MELAGA-MELAGA kan orang untuk tujuan pergaduhan )

 Ø¨Ø³Ù… الله الرحمن الرحيم
104:1 
"Kecelakaan besar bagi tiap-tiap pencaci, pengeji, ." 104:1
"Kecelakaan besar bagi tiap-tiap pencaci dan pengeji " (surah Humazah ) Penghinaan..
Azab serta kebinasaan dari ALLAH SWT bagi golongan pencaci dan pengeji .

Pencaci dan pengeji menurut Ibnu Abbas R.A ialah orang yang suka menjadi batu api, mengajak orang bersama kalian melakukan dosa yang besar hanya akan merosakkan kasih sayang ( sesama manusia )dan penzalim yang membuka keaiban ( orang lain )
Dosa atau pahala itu urusan manusia dengan ALLAH , siapalah kita nak mengukur dan hitung dosa pahala orang lain ? Lain la kalau kalau  sudah ada pahala yang cukup banyak dan konfem masuk surga.
Bersilaturahim kan lagi bagus , betul tak ?
Carilah keredhaan ALLAH



3
( Hide )

both
© all rights reserved
made with by templateszoo