Tips Penawar Demam | Sarang Burung

Tips penawar demam dengan Sarang Burung | Demam, semua orang pasti pernah mengalaminya . Apalagi sekarang musim perubahan cuaca yang tidak menentu mengakibatkan daya tahan tubuh pun terjejas . Demam ada yang jenis demam biasa dan juga ada demam yang mengaibatkan sawan.

Tahukan anda ,  selain membuat kulit cantik dan juga nampak awet muda ,Sarang Burung juga mampu menjadi penawar untuk sawan demam yang teruk . Minum sarang burung dan  kemudian tidur . Selepas bangun tidur tubuh akan merasa lebih baik dari sebelum .

Caranya :
*Bersihkan sarang burung dan buang bulu halus yang terdapat pada sarang burung .
*Cuci sarang burung tersebut .
*Masak bersama air secukupnya .
*Masukkan sedikit gula batu , Jangan terlalu banyak kerana akan mengurangkan Khasiat dari sarang burung tersebut .
* Masak 1 sampai 3 jam .
*Siap .

Anda boleh meminum sarang burung itu ketika suam ataupun ketika sejuk . Jika anda sedang demam , ianya lebih bagus kalau anda meminum ketika suam .

Jika anda merasa tips ini terlalu susah , anda boleh membeli sarang burung di Kedai yang menjual sarang burung secara siap di botol. Anda boleh menyimpan dalam peti sejuk di rumah anda untuk berjaga-jaga .
Semoga bermanfaat dan selamat mencoba.

12 ulasan

lisa nak tya, sarang burung ni halal eh utk di makan? just tya huhu

sedap ke ek?...tak pernah rasa...tapi orang cina memang suka kan?...^_^

Tak demam.. dulu share pengalaman je

Halal madi.sebab untuk ubat kan.. and sebwlum makan memang kena bersihkan betul2. Bukan senang nak bersihkan srang burung ni. Kena sabar and ati2. tpi kalau yg jual kat luar tak tau.

Sedap kak.rasa macam rumput laut. Kena try. Hehe

Sarang burung mmg berkhasiat... salam kenal dr Ym ye.. ada masa jemput singgah - www.yayansmum.com
Ym follow sini ye..

Hehe tula kan erkhasiat.. slm kenal juga kak...

Sedap tak sarang burung ni lisa? Mcm tak masuk tekak je..hehe..tp mcm ok..bg ank mkn la..


EmoticonEmoticon